«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος μετέβη το Σάββατο με την πρώτη αμαξοστοιχία από Αθήνα, στη Λάρισα.
«Είναι γεγονός ότι σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων σε όλο το μήκος της γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, μετά την καταστροφή που έγινε από τον «Daniel» και είναι το δεύτερο ουσιαστικό βήμα για την ανάταξη του Ελληνικού σιδηροδρόμου. Υπενθυμίζω ότι προηγήθηκε το πρώτο βήμα πριν από λίγες ημέρες με τις εμπορευματικές διαδρομές και έπονται οι ολικές αποκαταστάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου κόστους 200 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας τους επόμενους μήνες» δήλωσε ο υπουργός Χρ. Σταικουρας.
Παράλληλα, προσέθεσε δρομολογούνται οι διαδικασίες για την οργανωτική αναδιάρθρωση των φορέων του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υπουργός δήλωσε «χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την ασφάλεια και την αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινούμαστε βήμα – βήμα μεθοδικά και υπεύθυνα».
Στο πρώτο δρομολόγιο, που ξεκίνησε από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη ταξιδεύουν 131 επιβάτες
Τα επιβατικά τρένα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη μπήκαν στις ράγες σχεδόν μετά από 3,5 μήνες, κατόπιν αποκατάστασης γραμμής και εξασφάλισης κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με μειωμένη ταχύτητα σε ορισμένα σημεία του δικτύου, με συνολικό χρόνο διαδρομής τις 4 ώρες και 53 λεπτά.
Τα τρένα στο τμήμα Λάρισα – Λιανοκλάδι θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση, σε μονή γραμμή και με μικρότερες ταχύτητες, καθώς η κακοκαιρία «Daniel» κατέστρεψε τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης.
Υπενθυμίζεται πως μέσα σε λίγες ώρες καταστράφηκαν 180 χιλιόμετρα υπερσύγχρονου δικτύου, εκ των οποίων 50 χλμ διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκη, 80 χλμ στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και 50 χλμ στο τμήμα Λάρισα – Βόλος.
Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ, από τις αρχές του 2024 θα προχωρήσουν στις μόνιμες αποκαταστάσεις, το κόστος των οποίων εκτιμάται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα (διπλή γραμμή, με συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης), εφόσον τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025.
Τα δρομολόγια που θα εκτελούνται είναι:
Από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη:
Αμαξοστοιχία IC50, με ώρα αναχώρησης στις 07:58
Αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης στις 10:58
Αμαξοστοιχία IC54, με ώρα αναχώρησης στις 14:58
Αμαξοστοιχία IC56, με ώρα αναχώρησης στις 17:58
Από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα:
Αμαξοστοιχία IC51, με ώρα αναχώρησης στις 07:04
Αμαξοστοιχία IC53, με ώρα αναχώρησης στις 10:04
Αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης στις 14:04
Αμαξοστοιχία IC57, με ώρα αναχώρησης στις 17:10.