Στις 12 Δεκεμβρίου ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας Pre-Owned της Zara που βοηθά τους πελάτες να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ρούχων τους σε 14 νέες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Οι πελάτες της Zara θα έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κυκλικής οικονομίας, όπως επιδιόρθωση, πώληση μεταξύ πελατών και δωρεά ενδυμάτων Zara από τις ντουλάπες τους μέσω της Zara.com, της εφαρμογής της για κινητά και των καταστημάτων Zara.
Η Zara Pre-Owned λειτουργεί στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και ένα χρόνο και στη Γαλλία από τον περασμένο Σεπτέμβριο και αποτελεί μέρος των δεσμεύσεων βιωσιμότητας του ομίλου Inditex για τα επόμενα χρόνια. Με την έναρξη λειτουργίας αυτής της πλατφόρμας στην Ισπανία, τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο, την Κροατία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, τη Φινλανδία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες και την Πορτογαλία, η Inditex προχωρά στην επίτευξη του στόχου της για την εφαρμογή υπηρεσιών κυκλικής οικονομίας στις βασικές αγορές της κατά τη διάρκεια του 2025.
Από τις 12 Δεκεμβρίου, το Pre-Owned θα είναι διαθέσιμο στο κεντρικό μενού του Zara.com, μαζί με τις κατηγορίες Γυναίκα, Άνδρας, Παιδικά και Beauty. Οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους τις ακόλουθες υπηρεσίες:
-Επιδιόρθωση: Η υπηρεσία αυτή επιτρέπει στους πελάτες να ζητήσουν την επιδιόρθωση οποιουδήποτε μεταχειρισμένου ρούχου Zara οποιασδήποτε σεζόν.
Οι επιλογές επιδιόρθωσης που προσφέρονται κυμαίνονται από την αντικατάσταση κουμπιών και φερμουάρ έως την επιδιόρθωση ραφών. Ο πελάτης μπορεί να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία ηλεκτρονικά ή στο κατάστημα Zara της επιλογής του και η επιδιόρθωση γίνεται μέσω τοπικών προμηθευτών.
-Πώληση: Η Zara Pre-Owned προσφέρει επίσης στους πελάτες την ευκαιρία να πουλήσουν τα ρούχα τους Zara από οποιαδήποτε συλλογή μέσω μιας ασφαλούς και μοντέρνας διεπαφής. Ο χώρος πωλήσεων είναι οργανωμένος ανά κατηγορία προϊόντων με λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των αρχικών πληροφοριών της Zara για το ρούχο και των τωρινών εικόνων που παρέχονται από τον πωλητή.
-Δωρεά: Οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν την κατ’ οίκον συλλογή μεταχειρισμένων ρούχων για να τα δωρίσουν σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, οι οποίοι τα ταξινομούν για επαναχρησιμοποίηση όποτε είναι δυνατόν ή τα ανακυκλώνουν εάν έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη έργων στις τοπικές κοινότητες. Αυτή η υπηρεσία δέχεται προϊόντα κάθε μάρκας.
Η νέα αυτή πλατφόρμα εντάσσεται στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου Inditex και αποτελεί μία από τις προτεραιότητές του, προκειμένου να κινηθεί προς μια ολοένα και πιο βιώσιμη αλυσίδα αξίας. Εκτός από το Pre-Owned, οι στόχοι βιωσιμότητας του Ομίλου περιλαμβάνουν τα εξής:
-Χρήση κλωστοϋφαντουργικών υλικών με λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις το 2030: περίπου το 40% των ινών που χρησιμοποιούνται από τα εμπορικά σήματα της Inditex θα είναι αποτέλεσμα συμβατικών διαδικασιών ανακύκλωσης- περίπου το 25% θα είναι ίνες νέας γενιάς (εν μέρει αναβαθμισμένες σε συνεργασία με τις νεοφυείς επιχειρήσεις που εντοπίστηκαν μέσω του Sustainability Innovation Hub της Inditex) και άλλο ένα 25% θα προέρχεται από βιολογική ή αναγεννητική γεωργία.
-Ενίσχυση του σχεδίου μετασχηματισμού της αλυσίδας εφοδιασμού: τόσο στην κοινωνική πλευρά, μέσω της στρατηγικής «Οι εργαζόμενοι στο επίκεντρο»- όσο και στην περιβαλλοντική πλευρά, με έργα που επικεντρώνονται στο νερό, τα απόβλητα, τη διαχείριση χημικών προϊόντων και την ενέργεια.
-Υποστήριξη έργων για την προστασία, αποκατάσταση ή αναγέννηση έως και 5 εκατομμυρίων εκταρίων και συμβολή στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας.
Αυτές και άλλες πρωτοβουλίες θα μειώσουν τις εκπομπές κατά περισσότερο από 50% έως το 2030, με στόχο την επίτευξη ουδετερότητας εκπομπών έως το 2040 με μείωση τουλάχιστον 90%.
Η Zara είναι μέλος του ομίλου Inditex, μιας παγκόσμιας εταιρείας μόδας με έξι ακόμα μάρκες την Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho και Zara Home. Με ένα επιχειρηματικό μοντέλο που επικεντρώνεται στην καινοτομία και την εξυπηρέτηση των πελατών, η Inditex διαθέτει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων σε περισσότερες από 200 αγορές.