Σε λιγότερο από ένα χρόνο το Μετρό Θεσσαλονίκης θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία και ο οδικός άξονας Fly Over πηγαίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι στην αρχή είχε υπολογιστεί και σε 4 μήνες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το εργοτάξιο, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, κατά την ομιλία του σε εκδήλωση – συζήτηση με θέμα “Για μια καλύτερη Θεσσαλονίκη”, που οργάνωσε η εκδοτική εταιρία “ΚΤΙΡΙΟ” και το site “ForThess”, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ .
“Επιτέλους φτάνει στο τέλος του το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σας διαβεβαιώνω ότι σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα το Μετρό θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία, γιατί, πολύ απλά, πρέπει να μεσολαβήσουν πολύ σημαντικές δοκιμές και ήδη έχουν ξεκινήσει δυναμικές δοκιμές του έργου. Ένα έργο το οποίο πέρασε από μεγάλες περιπέτειες, ήταν στοιχειωμένο για ένα μεγάλο διάστημα, υπάρχει και πολύ μεγάλη ευθύνη της πόλης, αλλά φτάνει στο τέλος του”, είπε ο κ. Ταχιάος.
Σχετικά με το Fly Over σχολίασε πως είναι “άλλη μια ευκαιρία για γκρίνια” και σημείωσε: “Προφανώς, είχαμε πει από την πρώτη στιγμή ότι το Fly Over θα δημιουργήσει μια αναστάτωση στην πόλη. Η εικόνα που έχω δεν είναι τόσο τρομακτική όσο παρουσιάζεται. Είναι μεν ορατή, αλλά δεν είναι τρομακτική. Η πραγματική επιρροή του Fly Over στα της πόλης, στη φάση της κατασκευής, θα φανεί όταν θα μπορέσει να οριστικοποιηθεί το εργοτάξιο, που υπολογίζουμε ότι θα είναι σε περίπου κανένα τετράμηνο από τώρα. Πηγαίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι στην αρχή είχαμε υπολογίσει, δηλαδή η δεξιά λωρίδα στην κατεύθυνση προς το αεροδρόμιο έχει απελευθερωθεί ήδη σε λιγότερο από ένα μήνα. Στο Fly Over συζητιέται ότι καταστρέφονται 82 στρέμματα δάσους, δηλαδή το 0,25% του Σέιχ Σου, το οποίο προφανώς εκχερσώνεται για να γίνει ο δρόμος και έγινε αυτή η επιλογή για να μην καταστραφούν χίλια και στρέμματα δάσους και η εναλλακτική η οποία ακούγεται είναι ο εξωτερικός δακτύλιος που καταστρέφει πολύ περισσότερα δέντρα και περνάει μέσα από τον πυρήνα του Χορτιάτη”.
Ως προς τη συζήτηση γύρω από το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης είπε ότι από την πόλη λείπει η ταυτότητα και παρατήρησε: “Μπορεί η Θεσσαλονίκη να γίνει Βαρκελώνη; Η απάντηση είναι όχι, δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά. Μπορεί να γίνει Βερολίνο; Σε καμία περίπτωση, δεν είναι πρωτεύουσα.
Πρέπει να πάρουμε αποφάσεις ρεαλιστικές και κυρίως να αποφασίσουμε ότι αυτή η πόλη έχει ταυτότητα. Το κράτος, τουλάχιστον σε ότι αφορά στη σημερινή κυβέρνηση, θα κάνει το χρέος του. Θα προωθήσει εκείνες τις δημόσιες επενδύσεις οι οποίες είναι τελείως απαραίτητο να γίνουν στην πόλη. Υπάρχει, όμως, ένα κενό. Πρέπει να δούμε και το ιδιωτικό χρήμα. Πρέπει να δούμε στη Θεσσαλονίκη και ιδιωτικές επενδύσεις και από Θεσσαλονικείς ιδιώτες”.