H Ελλάδα διαθέτει στα Οινόφυτα τη δεύτερη παραγωγική μονάδα στον κόσμο στην παραγωγή προϊόντων από χαρτί καθημερινής χρήσης όπως είναι τα καλαμάκια, κυπελάκια και καπάκια για τα κρύα ροφήματα.
Η Matrix PacK είναι η εταιρεία που βάζει την Ελλάδα σε αυτόν τον ιδιότυπο χάρτη προστασίας του περιβάλλοντος, με τη δεύτερη πιο ισχυρή μονάδα παραγωγής στον κόσμο αφού η παραγωγή της ταξιδεύει σε 61 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία διαθέτει επτά παραγωγικές μονάδες σε Ελλάδα , Βουλγαρία Ηνωμένο Βασίλειο τις ΗΠΑ και θέτει άμεσα σε λειτουργία άλλη μία στην Ινδία.
Η Ευρωπαϊκή Οδηγία 904/2019, που προβλέπει τη μείωση του πλαστικών προϊόντων για την προστασία του περιβάλλοντος, ενσωματώθηκε από την ελληνική νομοθεσία και είναι εν ισχύ αλλά δεν διασφαλίζει 100% ότι τα χρησιμοποιούμενα προϊόντα όπως καλαμάκια, κυπελάκια και καπάκια του καφέ έχουν τις σωστές προδιαγραφές.
Οι κρατικές Αρχές δεν γνωρίζουν ότι το 70% της κατανάλωσης σε καλαμάκια όπως και οι υπόλοιπες συσκευασίες για Freddo καφέ δεν είναι πιστοποιημένες με σκοπό την προστασία της φύσης και αρκείται στην επιβολή ενός φόρου για τη χρήση αντίστοιχων προϊόντων τα οποία όμως φθάνουν στον καταναλωτή μέσα από πολλά… μονοπάτια.
Οι πελάτες της Matrix
Η ηγεσία της Matrix Pack με τον κ Λυμπέρη Πολυχρονόπουλο και την ομάδα του από το 2009 άλλαξε τη πορεία της εταιρείας και την τοποθέτησε στο μέλλον. Σήμερα προμηθεύει ηχηρά ονόματα της παγκόσμιας αγοράς όπως είναι burger king , McDonald’s , KFC, Tetra Pak, Coca Cola , Pepsico , TESCO, METRO ALDI , LIDL.
Την ίδια στιγμή η Matrix Pack διαθέτει το 10% του τζίρου της στην εγχώρια αγορά, στην οποία η συνολική ποσότητα σε καλαμάκια φτάνει το 1,3 δισεκατομμύρια εκ των οποίων μόνο τα 300 εκατομμύρια είναι δικό της προϊόν.
Έτσι φαίνεται ότι το 70% της αγοράς «παίζει» με «τρικ» διατηρώντας τα πλαστικά καλαμάκια εν δράσει διότι ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν μπορεί να τα κάνει όλα όταν η ΔΙΜΕΑ έχει επιφορτιστεί με το βάρος της ακρίβειας και των προστίμων σε πολυεθνικούς ομίλους.
Η αγορά ακόμη δεν ξέρει ότι τα προϊόντα μετά τη φορολόγηση των υπολοίπων προϊόντων τα καθιστούν πιο ακριβά σε σχέση με τα προϊόντα της Matrix που είναι περιζήτητα σε όλο τον κόσμο. Το φόρο τον πληρώνει ο καταναλωτής ενώ o επιχειρηματίας καφέ ακόμη δεν γνωρίζει τα οφέλη αφού ο διπλανός του έχει τον ίδιο προμηθευτή με αυτόν άρα ξέρουν και οι δύο ότι παρακολουθούν σωστά τις εξελίξεις στην αγορά.
Η διοίκηση σχεδιάζει επενδύσεις μεγέθυνσης των δραστηριοτήτων της αναζητώντας επενδυτές αλλά να διατηρήσει την πλειοψηφία των μετοχών σε ελληνικά χέρια διατηρώντας το 51%. Σήμερα το 35% το κατέχει το Fund South Bridge III καθώς επένδυσε στην εταιρεία το ποσό των 18 εκατ. ευρώ και έλαβε ως αντάλλαγμα μετοχές. ΗMatrix Pack χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης με το ποσό των 20 εκατ. ευρώ και ήταν η πρώτη εταιρεία που έλαβε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι πωλήσεις της στα τέλη του 2025 θα έχουν ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ.