Πωλήσεις 284 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 3% σε ετήσια βάση, κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 147 εκατ., ενισχυμένα κατά 27% με περιθώριο EBITDA 52%, κέρδη προ φόρων 76,2 εκατ., έναντι 13,6 εκατ. στο 9M 2022, και καθαρά κέρδη 54,2 εκατ. έναντι ζημιών 6,1 εκατ. ευρώ, εμφάνισε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ στο 9μηνο του 2023. Ο λόγος γίνεται για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες καθώς πλέον, ως γνωστόν, έχει ολοκληρωθεί η πώληση της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ στην Intrakat.
Σε σχετικό IR Report γίνεται λόγος για εκτιμώμενες εισροές μερισμάτων άνω του 1 δις. ευρώ κατά τη συμβατική περίοδο υφιστάμενων έργων παραχώρησης. Όπως επίσης σημειώνεται, η Αττική Οδός εμφάνισε άνοδο κυκλοφορίας 10,2% στο 9μηνο 2023 (YoY), επιστρέφοντας σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά που είχε προ covid (2019).
Πώς πήγε ο τομέας παραχωρήσεων
Ειδικότερα, όπως ανέφερε χτες η εισηγμένη, στο 9μηνο 2023 τα έσοδα του κλάδου των Παραχωρήσεων διαμορφώθηκαν σε 207,1 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 4,8%, λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους (+9,4%) και κυρίως στην Αττική Οδό (+10,2%), σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το EBITDA του κλάδου των Παραχωρήσεων κατά το 9μηνο του 2023 διαμορφώθηκε σε 136,8 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 24,5%. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 66,1% έναντι 56% πέρυσι. Ωστόσο το EBITDA της αντίστοιχης περσινής περιόδου του κλάδου των Παραχωρήσεων είχε επιβαρυνθεί με ποσό ύψους 9 εκατ. λόγω των επιπτώσεων της κακοκαιρίας “Ελπίς”.
Εντός του 9μήνου 2023, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ υπέγραψε συμβάσεις ΣΔΙΤ διάρκειας 30 ετών για τα έργα «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα ΝΔ Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-
Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ έχει προεπιλεγεί ή βρίσκεται σε διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου, αυτόνομα ή κοινοπρακτικά, σε έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω των 3,8 δισ. και σε έργα Παραχωρήσεων προϋπολογισμού 2,5 δισ., με σημαντικότερα, μεταξύ άλλων, το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο, τις επεκτάσεις του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λεωφ. Βουλιαγμένης (Πρότυπη Πρόταση), το ΣΔΙΤ «Ανέγερση και Λειτουργία του Πρωτοδικείου και της Εισαγγελίας Αθηνών», την παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος, σε σύμπραξη με την Egis Airport και την Aeroport de la Cote Azur.
Η Ηλέκτωρ και το real estate
Ο κύκλος εργασιών του κλάδου Περιβάλλοντος ανήλθε σε 74,9 εκατ. έναντι 88,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα 2022, μείωση 15%, κυρίως ως αποτέλεσμα αφενός της ολοκλήρωσης συμβατικής λειτουργίας μονάδας Osnabruck και της μείωσης των τιμών ανακυκλώσιμων υλικών και αφετέρου αυξημένων ποσοτήτων και τιμών αποδοχής απορριμμάτων. Το EBITDA διαμορφώθηκε σε 11,1 εκατ.. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 14,8% έναντι 12,9% πέρυσι. Η ΗΛΕΚΤΩΡ, μεταξύ άλλων, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για έργα συνολικού προϋπολογισμού κατασκευαστικού αντικειμένου 42 εκατ. (μερίδιο της εταιρείας), και λειτουργικού αντικειμένου (10 εκατ. + 10 εκατ. δικαίωμα προαίρεσης), ενώ, εντός του γ’ τριμήνου 2023, η ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ υπέγραψε συμβάσεις που αυξάνουν το κατασκευαστικό της αντικείμενο κατά 19 εκατ. (μερίδιο της εταιρείας) το λειτουργικό αντικείμενο κατά 19,6 εκατ., πλέον 16,6 εκατ. δικαιώματα προαίρεσης, για έργα στο Mestetten (Γερμανία), Δυτ. Αττική, Μήλο, Λάρνακα κ.λπ.
Στον τομέα ακινήτων, και εν αναμονή της ολοκλήρωσης του deal με την Trade Estates για το Smart Park που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 15.12.2023, η REDS, στην παρούσα φάση, κατέχει όμορα του Smart Park οικόπεδα, επιφάνειας 100.000 τ.μ., για τα οποία θα εξετάσει εναλλακτικές λύσεις ‘βέλτιστης χρήσης’. Εφεξής, θα δοθεί έμφαση στην αποτελεσματική εκτέλεση της ανάπτυξης των δύο περιουσιακών στοιχείων, του κτήματος Καμπά και της έκτασης στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης, με ένα επενδυτικό πλάνο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 350 εκατ. ευρώ.
Η εικόνα στην ΑΚΤΩΡ
Αναφορικά με τις δραστηριότητες του κλάδου Κατασκευής που παρουσιάζονται ως διακοπείσες δραστηριότητες, καταγράφηκαν έσοδα 380,5 εκατ., αυξημένα κατά 2,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όμως, το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημιά 14 εκατ. από μηδενικό το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται κυρίως στην ολοκλήρωση παλαιών ζημιογόνων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία.