Οι κυβερνητικές προβλέψεις δια του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για ανάπτυξη 2,9% για αυξήσεις σε μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων μετά από 14 χρόνια και για μέτρα στήριξης 2,5 δισ ευρώ για τη στήριξη εισοδημάτων είναι μερικά στοιχεία του νέου προϋπολογισμού του 2024 αλλά αφήνουν στο περιθώριο τα πραγματικά στοιχεία της οικονομίας.
Οι πωλήσεις πετρελαίου κίνησης – θέρμανσης μειώθηκαν κατά 17%
Την ίδια στιγμή τα οικονομικά στοιχεία της Μοτορ Οιλ μεταξύ άλλων εμφανίζουν ότι δεν είναι όλα ευοίωνα στην πραγματική Οικονομία. Αναδεικνύουμε αρχικά το στοιχείο της μείωσης κατά 612 μετρικούς τόνους σε πετρέλαιο κίνησης και σε θέρμανση από το Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο του 2023. Υποχώρησε σε 2.966 μετρικούς τόνους από 3.578 μετρικούς τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2022 σημειώνοντας πτώση κατά 17%.
Το συμπέρασμα που προκύπτει (σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών) είναι ότι τα φυσικά πρόσωπα που χρησιμοποιούν αυτοκίνητα Ι.Χ , οι επαγγελματίες μεταφορείς με φορτηγά δημόσιας χρήσης και ταξί έκαναν λιγότερα χιλιόμετρα στο εννεάμηνο του 2023 σε σχέση με αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ παράλληλα μειώθηκε ο όγκος του πετρελαίου για θέρμανση.
Το κρίσιμο μέγεθος μείωσης των ποσοτήτων πετρελαίου, ειδικά κίνησης, στο εννεάμηνο του 2023 προκαλεί ρήγμα στην πολιτική του υπουργείου για την εφαρμογή τεκμαρτού εισοδήματος για τους αυτοαπασχολούμενους που η πηγή των ετησίων εισοδημάτων τους αρχίζει κα τελειώνει με την κατανάλωση πετρελαίου κίνησης, όπως οι οδηγοί ταξί αλλά και οι μεταφορείς, ενώ παράλληλα αποδεικνύει την οικονομική δυσκολία των νοικοκυριών για θέρμανση.
Άραγε, όταν στο εννεάμηνο οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης έχουν μειωθεί, πώς θα επιτευχθεί ο στόχος των ετήσιων εσόδων που έθεσε η κυβέρνηση και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών;
Μειώνονται οι πωλήσεις στην Ελλάδα από τη Motor Oil
Τα οικονομικά στοιχεία της Motor Oil λένε ακόμη ότι το 48% των πωλήσεων έγιναν στην εγχώρια αγορά σημειώνοντας αύξηση κατά 5% ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022. Οι υπόλοιπες πωλήσεις σε ποσοστό 52% έγιναν σε άλλες χώρες
Τα έσοδα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες 9,97 δισ. ευρώ έναντι 12,66 δισ. πέτυχε η Motor Oil στο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2023 σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε. Η πτώση οφείλεται στην μείωση των διεθνών τιμών πετρελαίου.
Το 48,8% των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα και το υπόλοιπο στο εξωτερικό. Ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι μετά την Ελλάδα η δεύτερη χώρα με τις υψηλότερες πωλήσεις είναι η Λιβύη με 8,4% του συνόλου.
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 919,9 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου (από 1,27 δισ. ευρώ) ενώ τα καθαρά κέρδη 716,6 εκατ. ευρώ έναντι 1,007 δισ. ευρώ.
Τα καθαρά της κέρδη παρά την πτώση παρέμειναν σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Το προ-μέρισμα της Motor Oil στα 40 λεπτά ανά μετοχή για το 2023.
Η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Ιουνίου 2023 ενέκρινε την διάθεση των κερδών της χρήσης 2022 και τη διανομή συνολικού μικτού μερίσματος για τη χρήση 2022 ποσού Ευρώ 177.252.768 (ή ποσού Ευρώ 1,60 ανά μετοχή). Σημειώνεται ότι είχε ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως μικτό προμέρισμα χρήσης 2022 ποσό Ευρώ 44.313.192 (ή ποσό Ευρώ 0,40 ανά μετοχή) από τον Νοέμβριο του 2022, ενώ το υπόλοιπο ποσό (Ευρώ 1,20 ανά μετοχή) αναγνωρίστηκε τον Ιούνιο και καταβλήθηκε τον Ιούλιο του 2023. Το Διοικητικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρίαση της 24ης Οκτωβρίου 2023 αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος μικτού ποσού Ευρώ 0,40 ανά μετοχή, έναντι του καταβλητέου μερίσματος της χρήσης 2023. Η καταβολή του προσωρινού μερίσματος για τη χρήση 2023, θα γίνει στις 22 Δεκεμβρίου 2023.
Νίκος Θεοδωρόπουλος