Τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη δύναμη των …data δίνει στους ανθρώπους του τουρισμού η νέα πλατφόρμα Greek Tourism Analytics Dashboard (GTAD) του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), που βρίσκεται σε πιλοτική εφαρμογή και το προσεχές διάστημα θα λειτουργεί πλήρως, ενώ μέσω αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης θα μπορεί να «απαντάει» και στις ερωτήσεις των χρηστών.
Αυτά τονίστηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των ΣΕΤΕ-ΙΝΣΕΤΕ-Marketing Greece, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο πλαίσιο της 38ης Philoxenia στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού | Νέα Εργαλεία και Δράσεις», αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Για το Greek Tourism Analytics Dashboard μίλησαν στην εκδήλωση ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος και η Project Manager–Data Analyst, Apopsi, Νυμφοδώρα-Μαρία Ραυτοπούλου.
Πρόκειται για ένα αποθετήριο δεδομένων, που ακτινογραφεί τις τάσεις στο τουριστικό πεδίο και παρέχει ενημέρωση για -μεταξύ άλλων- έσοδα και αφίξεις, με εστίαση στην περιοχή που θέλει ο κάθε χρήστης, στοιχεία για ακτοπλοϊκές και αεροπορικές γραμμές, ενώ το GTAD προσφέρει τυποποιημένους μηχανισμούς και εργαλεία συλλογής δεδομένων, λογική ροή, ορατότητα και ασφάλεια των δεδομένων από την αρχή έως το τέλος.
Στόχος του έργου, που έχει τεράστια περιθώρια βελτίωσης, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, είναι η ανάπτυξη εργαλείων μέσω της δημιουργίας και λειτουργίας ενός πιλοτικού μηχανισμού, πλήρως λειτουργικού, συμβουλευτικού και επιχειρησιακού, για τη συστηματική πρόγνωση και παρακολούθηση των μεταβολών του παραγωγικού περιβάλλοντος και την υποστήριξη των δράσεων ανάπτυξης και προσαρμοστικότητας των επιχειρήσεων και των εργαζομένων.
Το έργο θα υποστηρίζει τη λειτουργία των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων (υφιστάμενων ή υπό ίδρυση), την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και των προϊόντων του τουριστικού τομέα, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, ενώ θα διευκολύνει τη δικτύωση (networking) των επιχειρήσεων, τις συμπράξεις με στόχο την ανάδειξη των τουριστικών προορισμών και τη διάχυση (dissemination) της πληροφόρησης προς το σύνολο των επιχειρήσεων και φορέων (κλαδικών, δημοσίων, ιδιωτικών κ.λπ.) του τουρισμού.
Στην εισαγωγική τοποθέτησή του στην εκδήλωση, ο εντεταλμένος σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Αλέξανδρος Θάνος, ανέφερε ότι τα δεδομένα καθορίζουν και στρατηγικές που πρέπει να χαραχτούν ή τουλάχιστον θα πρέπει να το πράττουν, όπως διευκρίνισε χαρακτηριστικά. Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι ο Σύνδεσμος ήδη έχει καταθέσει 13 σχέδια για τον τουρισμό στις ισάριθμες περιφέρειες, όπως επίσης και προτάσεις για εθνική στρατηγική του κλάδου με ορίζοντα το 2030.
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής του Marketing Greece, Νίκος Διαμαντόπουλος, μίλησε για τις δράσεις και τις ενέργειες του φορέα και -μεταξύ άλλων- σημείωσε ότι όλοι μας «διαφημίζουμε» το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, καθένας από τη δική του θέση. Αναφερόμενος στα έργα και τις δράσεις της Marketing Greece υποστήριξε ότι εμβαθύνουν στην ταυτότητα των ελληνικών προορισμών και αναδεικνύουν την αξία των συνεργειών/συνεργασιών.