Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους που καθορίζουν την αξία των μεταχειρισμένων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) είναι η κατάσταση της μπαταρίας τους.
Οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών και των εμπόρων να καθορίσουν την σωστή τιμή μεταπώλησης έχει τώρα σύμμαχο και τις νέες εξειδικευμένες νεοσύστατες εταιρείες που δίνουν πιστοποίηση για την υγεία και της απόδοση της μπαταρίας σε μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, αναφέρει το Reuters.
Με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η χιλιομετρική απόσταση που έχουν διανύσει και τα χρόνια χρήσης είναι τα βασικά κριτήρια για τον καθορισμό της τιμής μεταπώλησης τους. Αυτή η προσέγγιση όμως δεν μπορεί να δώσει σαφή υπολογισμό της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων γιατί η τιμή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εμβέλεια οδήγησης της μπαταρίας τους και την ικανότητα να συγκρατεί μια φόρτιση.
Μέχρι πρόσφατα, δεν υπήρχε τρόπος να μετρηθεί η υγεία της μπαταρίας, δημιουργώντας δυσκολίες στις πωλήσεις μεταχειρισμένων EV. Αλλά αυτό αλλάζει καθώς οι εταιρείες σπεύδουν να κλιμακώσουν τις δοκιμές μπαταριών EV – ορισμένες από τις οποίες διαρκούν μόνο λίγα λεπτά.
Μία από αυτές είναι μια νεοσύστατη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο που έχει αναπτύξει ένα τεστ και πιστοποιητικό κατάστασης της μπαταρίας EV που θα κυκλοφορήσει φέτος σε περισσότερους από 7.000 αντιπροσώπους αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και σε περισσότερους από 5.000 αντιπροσώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω παρόχων υπηρεσιών αντιπροσώπων.
Μια μπαταρία συνήθως αποτελεί περίπου το 40% της τιμής ενός καινούργιου EV. Το πώς αντιμετωπίζεται αυτή η μπαταρία είναι το κλειδί.
Η γρήγορη φόρτιση ενός EV πολύ συχνά, η συνεχής φόρτιση όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη ή αφήνοντάς το EV για μεγάλα χρονικά διαστήματα πλήρως φορτισμένο μπορεί να υποβαθμίσει την μπαταρία του πιο γρήγορα.
Μια αυστριακή startup, η οποία έχει αναπτύξει ένα τεστ για αντιπροσώπους και ιδιώτες, ανακάλυψε ότι μετά από 100.000 χλμ. η υγεία της μπαταρίας EV μπορεί να ποικίλλει και η απόδοση της να έχει μειωθεί έως και 30%.
Ένας καταναλωτής που θέλει ένα μεταχειρισμένο EV και επιθυμεί η μπαταριά να έχει το 90% της αρχικής ικανότητας της όταν το αυτοκίνητο είναι καινούργιο, μπορεί να εξαπατηθεί και να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο EV με μόλις το 70% της ικανότητα της μπαταρίας λόγω των κακών συνηθειών φόρτισης του αυτοκινήτου από τον προηγούμενου ιδιοκτήτη. Τα μεταχειρισμένα EV έχουν αξία ανάλογη με την υγεία της μπαταρίας τους.
Σύμφωνα με την μια εταιρεία, οι τιμές των μεταχειρισμένων EV στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 32% από έτος σε έτος, έναντι πτώσης 7% για τα μοντέλα με ορυκτά καύσιμα.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων EV στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 23% από έτος σε έτος τον Αύγουστο, ενώ αυτές των μοντέλων με ορυκτά καύσιμα αυξήθηκαν τουλάχιστον κατά 4%, κυρίως λόγω της ανησυχίας των καταναλωτών σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας στα μεταχειρισμένα EV.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι υπολειμματικές τιμές για ηλεκτρικά οχήματα ηλικίας τριών ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία είναι πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από τα ισοδύναμα ορυκτών καυσίμων.
Ο αγώνας για τη σωστή εκτίμηση των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται απαραίτητος λόγω της επικείμενης εισροής οχημάτων.
Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, περισσότερα από 1,2 εκατ. νέα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν το 2021 – και πολλά θα βγουν στην αγορά μεταχειρισμένων το 2024 όταν λήξουν τα συμβόλαια μίσθωσης.
Εάν οι τιμές μεταχειρισμένων παραμείνουν χαμηλές, αυτό θα μπορούσε να βλάψει τις τιμές των νέων EV.