Με περίπου έναν μήνα καθυστέρηση, αντί για το αρχικό εκτιμώμενο πλάνο στα τέλη Νοεμβρίου, αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αν και έχει αποδειχτεί ότι συχνά τα χρονοδιαγράμματα εκτροχιάζονται όταν ιδίως έχουν προηγηθεί καταστροφές όπως αυτές της κακοκαιρίας Daniel, πηγές του σιδηροδρομικού κλάδου αναφέρουν ότι η επανεκκίνηση αναμένεται περίοδο των εορτών, κάπου στα Χριστούγεννα, με ηλεκτροκίνηση στο σύνολο της γραμμής, με χρήση μίας κατεύθυνσης και με χαμηλότερες ταχύτητες.
Αρχικά προβλέπονταν χρήση μηχανής ντίζελ στο τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα και ηλεκτροκίνηση πριν και μετά. Ωστόσο, με το μοντέλο αυτό, δηλαδή αλλαγή τρένου (μηχανής) σε Λιανοκλάδι και Λάρισα, θα υπήρχαν καθυστερήσεις. Ως εκ τούτου, στην παρούσα φάση προκρίθηκε το μοντέλο της χρήσης ηλεκτροκίνησης συνολικά, ήτοι η επανέναρξη της κυκλοφορίας στο τμήμα Δομοκός- Λάρισα να γίνει με ηλεκτροκίνητους συρμούς, αντί για ντιζελοκίνητους. Αυτό βέβαια θα οδηγήσει σε μια επιπλέον καθυστέρηση στην έναρξη των δρομολογίων κατά περίπου ένα μήνα (αντί για τις 20 Νοεμβρίου που αρχικά υπολογίζονταν).
Γενικότερα, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και μεταφορών αλλά και ο ΟΣΕ τοποθετούν την πλήρη αποκατάσταση ζημιών και την επαναλειτουργία του μέσου σε περίπου 18 μήνες έως 24 μήνες. Βασικό μέλημα είναι να γίνει η αποκατάσταση αρχικά στη μία κατεύθυνση, στην κάθοδο, και να είναι σε λειτουργία η άλλη (μονοδρόμηση), με λιγότερα δρομολόγια, ταχύτητες περίπου 80 χλμ. ανά ώρα και προτεραιότητα στις εμπορευματικές μεταφορές καθώς συσσωρεύονται προϊόντα, εμπορεύματα. Προφανώς, θα ακολουθήσουν και οι επιβατικές μεταφορές.
Τις προηγούμενες ημέρες, ο Χρ. Σταϊκούρας, μιλώντας στο ΑΠΕ, αναφέρθηκε και στον σιδηρόδρομο. Όπως επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, το Υπουργείο θέτει σε άμεση προτεραιότητα την αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας. «Απαιτούνται πόροι και χρόνος. Ως προς τους πόρους, με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θα συμπεριληφθούν έργα υποδομών, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, πάνω από 185 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου», σημείωσε. Ήδη έχει προχωρήσει η έκδοση πρόσκλησης χρηματοδότησης για την υποβολή πρότασης στο Υπουργείο με στόχο την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, προκειμένου ο ΟΣΕ να χρηματοδοτήσει άμεσα έργα ύψους 14 εκατ. ευρώ. Κατά τον ίδιον, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση του δικτύου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, προέκυψε ωστόσο η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες – από τον Daniel – περιοχές.