«Μόνο τον μήνα Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 1.855 ηλεκτρικά οχήματα, που αντιστοιχεί σε 16,3% επί του συνόλου των ταξινομήσεων» τονίζει ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Παράλληλα, αναφέρεται στην μεγάλη επιτυχία που είχε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά και στο επικείμενο ταξίδι του στην Κίνα για την επιθεώρηση του πρώτου νέου ηλεκτρικού λεωφορείου από τα 250 που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον Απρίλιο.
Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών υποστηρίζει ότι «πρέπει ακόμα να γίνουν πολλά σε αυτό τον τομέα». Ωστόσο δηλώνει πως τα ΜΜΜ μπαίνουν πλέον στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού και εξηγεί πως θα αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες στα ΜΜΜ επισημαίνοντας πως το επόμενο τρίμηνο ξεκινούν οι ανέπαφες πληρωμές κομίστρου στην Γραμμή Express του Αεροδρομίου.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στη θεσμοθέτηση του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας και στην επικείμενη αναθεώρηση του ΚΟΚ, αυστηροποίηση των ποινών που σχετίζονται με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. «Στόχος μας είναι με την εφαρμογή του να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα κατά 50%, ως το 2030» δηλώνει.
Τέλος, αναφέρεται στην δημιουργία Μητροπολιτικού Φορέα Μεταφορών προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις δύο μεγάλες πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Ξιφαρά στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα:
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προαναγγείλει την δημιουργία Μητροπολιτικού Φορέα Μεταφορών. Ποιο θα είναι το αντικείμενο, ο σκοπός και η λειτουργία του νέου Φορέα;
Μελετάμε την ίδρυση του νέου φορέα προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά το κυκλοφοριακό ζήτημα, το οποίο αποτελεί ένα βασικό πρόβλημα σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, όπως συμβαίνει στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.
Διαπιστώσαμε πως ένας βασικός παράγοντας που εμποδίζει την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού είναι η διάχυση των αρμοδιοτήτων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων. Για παράδειγμα, ζητήματα όπως ο δακτύλιος, το ωράριο φορτοεκφορτώσεων, οι ρυθμίσεις των φαναριών, οι εργασίες συντήρησης των οδικών υποδομών, η στάθμευση, οι λεωφορειωλωρίδες, οι πιάτσες των ταξί και πολλά άλλα, αποτελούν αρμοδιότητες μεταξύ πολλών και διαφορετικών υπουργείων, δημοτικών αρχών και περιφερειών. Για την ουσιαστική επίλυση του ζητήματος αξιοποιήσαμε τη γνώση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, οι οποίοι ήδη από το 2008 είχαν προτείνει την σύσταση ενός ενιαίου φορέα. Έτσι, προσαρμόσαμε και υιοθετήσαμε την πρόταση τους για τη δημιουργία ενός Ενιαίου Μητροπολιτικού φορέα, ο οποίος θα αποτελέσει την «ομπρέλα» όλων των εμπλεκόμενων φορέων και θα συντονίσει στρατηγικές λύσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Η προμελέτη για την σύσταση του μητροπολιτικού φορέα για την Αττική έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ υλοποιείται η αντίστοιχη για τη Θεσσαλονίκη. Κατόπιν της ολοκλήρωσης των παραπάνω μελετών θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε στην ίδρυση και λειτουργία των μητροπολιτικών φορέων.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου τονίζει επανειλημμένα μια από τις βασικές προτεραιότητες της είναι η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Θα ήθελα να μας δώσετε ορισμένα συγκριτικά στοιχεία των ταξινομήσεων, να μας πείτε σε τι φάση βρίσκεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά κι πως σχεδιάζεται να επεκτείνεται την ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, π.χ ταξί και λεωφορεία.
Βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μονόδρομο για όλα τα δημόσια και ιδιωτικά οχήματα, καθώς και τη μικροκινητικότητα.
Στα ιδιωτικά οχήματα, το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητά μας. Με βάση τα τελευταία στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας, το ποσοστό ταξινόμησης ηλεκτρικών Ι.Χ. ανήλθε στο 10,5% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων, για το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Μόνο τον μήνα Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 1.855 ηλεκτρικά οχήματα, που αντιστοιχούν στο 16,3% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων.
Λόγω όμως του μεγάλου ενδιαφέροντος των υποψηφίων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων, έχει ήδη δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για ηλεκτρικά οχήματα, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μη μπορούν να καταχωρηθούν νέες αιτήσεις. Άμεσα λοιπόν προχωράμε στην ανακατανομή των πόρων του προγράμματος, ώστε να αποδεσμευτούν ποσά από κατηγορίες με μικρότερη ζήτηση. Έτσι, το επόμενο διάστημα θα μπορούν να υποβληθούν νέες αιτήσεις για αυτοκίνητα, μέχρι την εξάντληση των διαθέσιμων πόρων του προγράμματος.
Επειδή όμως έτσι κι αλλιώς το πρόγραμμα βαίνει προς την ολοκλήρωσή του, σχεδιάζουμε ήδη τις βασικές αρχές ενός νέου προγράμματος και αναζητούμε τους πόρους που θα το χρηματοδοτήσουν. Μέχρι τώρα έχουν τεθεί δύο βασικές κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά την επιτάχυνση των διαδικασιών. Η δεύτερη, και ενδεχομένως η πιο σημαντική, σχετίζεται με τον τρόπο και το χρόνο της επιδότησης. Στόχος μας είναι να μη χρειάζεται πλέον να προ-χρηματοδοτήσει το ποσό της επιδότησης ο αγοραστής, αλλά αυτή να περνάει απευθείας ως έκπτωση στην τιμή του οχήματος. Το δεύτερο ζήτημα έχει κάποιες γραφειοκρατικές δυσκολίες, πιστεύουμε όμως ότι αυτές θα καμφθούν.
Όσον αφορά την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ήδη υπογράψαμε την πρώτη σύμβαση για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εντάσσοντας δυναμικά την ηλεκτροκίνηση στις αστικές συγκοινωνίες των δύο μεγάλων πόλεων. Παράλληλα, είμαστε σε συνεργασία με την ευρωπαϊκή επιτροπή, που χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών λεωφορείων ύψους 100 εκ. ευρώ και για άλλες μεγάλες πόλεις.
Τέλος, όσον αφορά τα ταξί, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα επιδότησης, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζουμε την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στις πιάτσες των ταξί, σε κομβικά σημεία. Βρισκόμαστε ήδη σε διαβούλευση με τους εκπροσώπους του κλάδου έτσι ώστε τα επόμενα μέτρα που θα λάβουμε για την υποστήριξη των ηλεκτρικών ταξί να είναι συμβατά με τις απαιτήσεις και τα αιτήματα της αγοράς, ώστε να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στα επιβατικά οχήματα δημόσιας χρήσης.
Ύψιστη προτεραιότητα του υπουργείου όπως επανειλημμένα έχετε πει, είναι ο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών. Οι επιβάτες επιστρέφουν στις αστικές συγκοινωνίες αλλά η δυσαρέσκεια τους παραμένει. Εσείς είστε ευχαριστημένος με τα ΜΜΜ;
Αν και τα μέσα μαζικής μεταφοράς βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, δεν σας κρύβω πως πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα σε αυτό τον τομέα.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, ενδεικτικά σας αναφέρω ότι αυξήσαμε τον στόλο της Αθήνας κατά 50% σε σχέση με το 2019 και αντίστοιχα τον στόλο της Θεσσαλονίκης κατά 100%. Στα μέσα σταθερής τροχιάς μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις και δώσαμε σε λειτουργία 6 επιπλέον σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό και να επεκτείνουμε το δίκτυο του τραμ. Καταφέραμε να συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο, το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, χωρίς καμία μετεπιβίβαση.
Όμως, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να αρκεστούμε στα παραπάνω. Γνωρίζουμε πολύ καλά τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν και δρομολογούμε τις απαραίτητες λύσεις.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, έχουμε θέσει ως πρωταρχικό στόχο μας την ανανέωση του στόλου με την αγορά 1.300 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ως το τέλος της τετραετίας. Εκσυγχρονίζουμε τον στόλο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με σύγχρονα και καινοτόμα μέσα. Βελτιώνουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες των μέσων μαζικής μεταφοράς μέσα από προγράμματα όπως είναι για παράδειγμα το ψηφιακό εισιτήριο (tap ‘n’ pay) τόσο για τα λεωφορεία όσο και για τα μέσα σταθερής τροχιάς. Αναβαθμίζουμε 14 συρμούς (70 βαγόνια) στη Γραμμή 1 του μετρό, τον αποκαλούμενο “ηλεκτρικό” και ετοιμάζουμε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 7 νέων διρευματικών συρμών στη Γραμμή 3 του Μετρό.
Για εμάς, η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί στρατηγική στόχευση και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε καθημερινά, αντιλαμβανόμενοι τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των επιβατών.
Στον τομέα των μεταφορών το μεγάλο στοίχημα είναι η ανανέωση του στόλου. Ο συνολικός σχεδιασμός σας προβλέπει την προμήθεια 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας. Εξηγείστε μας τμηματικά πως θα ενταχθούν στον στόλο τα 1.300 νέα λεωφορεία. Ο διαγωνισμός για τα 650 «πράσινα» λεωφορεία σε τι φάση βρίσκεται;
Έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα εντατικό χρονοδιάγραμμα για την παραλαβή των πρώτων 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, με στόχο τα λεωφορεία αυτά να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στα τέλη Απριλίου. Αυτή την στιγμή, βρισκόμαστε στην φάση της προετοιμασίας των αμαξοστασίων για την εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης. Σε λίγες ημέρες θα ταξιδέψω στο εργοστάσιο της Yutong στην Κίνα, όπου μαζί με τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής παραλαβής των λεωφορείων θα αξιολογήσουμε το πρότυπο λεωφορείο που έχει ήδη κατασκευαστεί. Μαζί με το εξειδικευμένο προσωπικό της επιτροπής θα συνεκτιμήσουμε τα λεπτομερή τεχνικά ζητήματα ώστε να ξεκινήσει άμεσα η παραγωγή του συνόλου των λεωφορείων.
Ταυτόχρονα, προχωράμε τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση του νέου διαγωνισμού που προβλέπει την αγορά 100 επιπλέον ηλεκτρικών λεωφορείων και 300 λεωφορείων φυσικού αερίου.
Τις επόμενες εβδομάδες στέλνουμε προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για τα πρώτα 100 λεωφορεία φυσικού αερίου και προχωράμε την διαδικασία αξιολόγησης για τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού.
Παράλληλα, προχωράμε τις διαδικασίες για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπου έχει ήδη ξεκινήσει η σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών. Εκτιμούμε ότι τα τεύχη του διαγωνισμού θα είναι έτοιμα το πρώτο εξάμηνο του 2024. Σε αυτά περιλαμβάνονται κυρίως ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά ενδεχομένως να εντάξουμε και ορισμένα λεωφορεία υδρογόνου, τα οποία αποτελούν την επόμενη μέρα στις πράσινες μεταφορές για τα βαρέα οχήματα.
Βασική επιδίωξη μας είναι με την ανανέωση του στόλου να καταφέρουμε οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να ανταγωνιστούν με αξιώσεις αυτές των σύγχρονων ευρωπαϊκών πρωτευουσών.
Σύμφωνα με στοιχεία ευρωπαϊκών ερευνών υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε οδηγούς λεωφορείων. Ποια είναι η εικόνα της ελληνικής πραγματικότητας όσον αφορά τους επαγγελματίες οδηγούς; Είστε βέβαιος ότι οι επαγγελματίες οδηγοί θα ανταποκριθούν στο αίτημα του Υπουργείου για νέες προσλήψεις;
Πράγματι, το ζήτημα της έλλειψης οδηγών δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο αλλά απασχολεί ολόκληρη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αυτή τη στιγμή, οι επαγγελματίες οδηγοί είναι το πιο περιζήτητο επάγγελμα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ενδεχομένως όμως, το πρόβλημα αυτό να είναι ακόμα πιο έντονο στην χώρα μας, δεδομένης της ιδιαίτερα μεγάλης ζήτησης που παρουσιάζεται ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες για την μετακίνηση των τουριστών.
Ευελπιστούμε ότι η πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για άμεση πρόσληψη 150 οδηγών στον ΟΑΣΘ θα βρει ανταπόκριση. Επειδή όμως δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για αυτό, έχουμε ήδη θέσει σε εφαρμογή δύο εναλλακτικές λύσεις που υποστηρίζουν την ενίσχυση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Μέσα από την συνεργασία των ΚΤΕΛ με τον Οργανισμό Συγκοινωνιών Ενότητας Θεσσαλονίκης, πολύ πρόσφατα επεκτείναμε κατά 70 δρομολόγια το συγκοινωνιακό έργο της πόλης, ενώ εξετάζουμε περαιτέρω αύξηση, αν αυτή απαιτηθεί.
Ταυτόχρονα, κατόπιν διαβούλευσης και συμφωνίας με τους εργαζόμενους, επαναπροσδιορίζουμε τα βαρδιολόγια και τον τρόπο λειτουργίας του ΟΑΣΘ, με στόχο την αύξηση του μεταφορικού έργου με τον ίδιο αριθμό προσωπικού.
Η χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πότε αναμένουμε να δούμε η επιβίβαση των πολιτών να γίνεται ανέπαφα, μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα smartphones και οι τραπεζικές κάρτες, όπως έχει ανακοινωθεί;
Οι αστικές μεταφορές περνάνε πλέον στην φάση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Καταφέραμε να εντάξουμε τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές στο στρατηγικό σχεδιασμό μας. Έτσι, πολύ σύντομα η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται ανέπαφα, είτε με την χρήση τραπεζικής κάρτας είτε με το ηλεκτρονικό πορτοφόλι του κινητού μας τηλεφώνου, χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στα γκισέ ή τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Και αυτό θα ισχύει σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, από τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, μέχρι το μετρό και το τραμ. Τις επόμενες ημέρες αναμένουμε την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να ξεκινήσουμε άμεσα με την εγκατάσταση των πρώτων συστημάτων.. Στόχος μας είναι μέσα στους επόμενους 3 μήνες να λειτουργήσει το σύστημα των ανέπαφων επιβιβάσεων ξεκινώντας από τη γραμμή των λεωφορείων Express του Αεροδρομίου, και εντός του επόμενου έτους να ολοκληρωθεί η καθολική εφαρμογή των νέων εφαρμογών σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι με την εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος αναμένεται η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, και άρα η αύξηση των εσόδων για τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών. Είναι αυτονόητο, ότι αύξηση των εσόδων σημαίνει ποιοτική βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Την ίδια στιγμή, δημιουργείται η δυνατότητα μείωσης του κόστους για αρκετούς επιβάτες. Και αυτό συμβαίνει διότι το σύστημα κάνει τακτικές εκκαθαρίσεις, διαλέγοντας το οικονομικότερο πακέτο υπηρεσιών για τον επιβάτη. Αν για παράδειγμα κάποιος επιβάτης χρησιμοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες για περισσότερες από 25 διαδρομές εντός ενός μήνα, το σύστημα δε θα χρεώσει ποσό μεγαλύτερο από αυτό της μηνιαίας κάρτας. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε οικονομικά πακέτα χωρίς να είναι απαραίτητο να τα προπληρώσουμε.
Επιπλέον, προχωράμε στην επέκταση του συστήματος της τηλεματικής, αξιοποιώντας την τεχνολογία QR. Με αυτό τον τρόπο, με ένα απλό σκανάρισμα από το κινητό μας τηλέφωνο, θα μπορούμε να έχουμε σε πραγματικό χρόνο όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με τα δρομολόγια που διέρχονται από την συγκεκριμένη στάση.
Οι παραβάσεις και τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους της χώρας, δεν έχουν τελειωμό. Πρωτοβουλίες και μέτρα για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας επί του πρακτέου θα δούμε;
Η οδική ασφάλεια αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και ισχυρή δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Για αυτό, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επικαιροποίησαμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από την Βουλή και να αποτελέσει νόμο του κράτους.
Στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο έχει προβλεφθεί ειδικός φορέας για την εφαρμογή και την παρακολούθηση όλων των απαραίτητων δράσεων που θα συμβάλουν στη δραστική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων. Επίσης, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός καθετοποιημένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης των παραβάσεων από τη στιγμή της διαπίστωσής τους. Το επόμενο βήμα μας είναι η θεσμοθέτηση ενός αναθεωρημένου κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Βασικό χαρακτηριστικό του αναθεωρημένου ΚΟΚ είναι η αυστηροποίηση των ποινών που σχετίζονται με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Την ίδια στιγμή, σκεφτόμαστε την απεμπλοκή του οχήματος από την ποινή με την αυστηροποίηση της προς το χρήστη του οχήματος. Αν ένα μέλος μιας τετραμελούς οικογένειας που διαθέτει μόνο ένα όχημα υποπέσει σε παράβαση του ΚΟΚ, κρίνουμε σκόπιμο να μην τιμωρηθεί όλη η οικογένεια από την αφαίρεση των πινακίδων, αλλά να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση.
Στόχος μας είναι με την εφαρμογή του να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα κατά 50%, ως το 2030.
Πρόσφατα ακούσαμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα να τονίζει πως στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας. Τι μέτρα θα λάβετε προς αυτή την κατεύθυνση και τι κονδύλια θα απαιτηθούν για την αναβάθμιση των αεροπορικών υποδομών;
Η ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών γενικότερα αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα. Εργαζόμαστε εντατικά για την εκπλήρωση συγκεκριμένων στρατηγικών στόχων. Όσον αφορά την ασφάλεια των αεροπορικών μεταφορών, έχει ήδη δημιουργηθεί μια ομάδα που συντονίζει όλες τις ενέργειες γύρω από τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της ασφάλειας στην αεροναυτιλία, με τη συμμετοχή των αρμόδιων οργανισμών και εξειδικευμένων συμβούλων. Ήδη ενισχύσαμε την στελέχωση της ΥΠΑ με 33 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η πρόσληψη επιπλέον 141 ελεγκτών. Την ίδια στιγμή, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τρέχει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας, συνολικού προϋπολογισμού 170 εκατ. Ευρώ. Η συντονιστική ομάδα του Υπουργείου συνδράμει στην ταχύτερη δυνατή επίλυση θεμάτων αναφορικά με τις διαγωνιστικές και συμβατικές διαδικασίες. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη διαδικασίες για την αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος διαχείρισης αεροναυτιλίας, η οποία θα συντελέσει στην αύξηση της χωρητικότητας του εναέριου χώρου μας κατά περίπου 50% ενώ θα ενισχύσει σημαντικά στην ασφάλεια των αερομεταφορών. Τέλος, συντάσσουμε το νέο Κώδικα Δεοντολογίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ανανεώνουμε τον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας της Πολιτικής Αεροπορίας.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι με τις ενέργειες που ήδη έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στον τομέα της αεροναυτιλίας, καταφέρνουμε κάθε χρόνο να αυξάνουμε τις επιδόσεις μας. Μειώνονται οι καθυστερήσεις ενώ αυξάνεται η κίνηση, πετυχαίνοντας ρεκόρ επιδόσεων κάθε χρόνο. Με αυτό τον τρόπο συντελούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.