ς - Αγορές με κάρτα στο internet
ς - Αγορές με κάρτα στο internetΠηγή Εικόνας: negative space στο pexels

Αύξηση τζίρου σε αξία κατά 8% παρουσίασαν τα online φαρμακεία το εννεάμηνο του 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι online πωλήσεις ανήλθαν στα 217 εκατ. ευρώ, με τους καταναλωτές να τις εμπιστεύονται όλο και περισσότερο για τις αγορές τους, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι online παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία αντλούνται από 97 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.

Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, ωστόσο, οι πωλήσεις των online φαρμακείων σημείωσαν σημαντική μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το φαινόμενο είναι, σύμφωνα με την Convert Group, η πρόσφατη εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες) στα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας και τα online φαρμακεία. Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η Ελλάδα είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών σε επίπεδο εννεαμήνου αναδεικνύονται οι εξής: +10% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +4% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, ενώ τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά 2%. Μείωση στις πωλήσεις παρουσίασαν τα προϊόντα υγείας κατά 21%, καθώς τα προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

Η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι συνεχίζεται και σε αυτή την περίοδο, σε ποσοστό 38% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους

Στα marketing κανάλια σε επίπεδο εννεαμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα οργανικά αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%. Σημειώνεται ότι οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 4%, έχοντας ποσοστό 13% από 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.