Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη μια από τις πιο ολοκληρωμένες και αυστηρές προσεγγίσεις για τις εκπομπές ρύπων παγκοσμίως στα αυτοκίνητα. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη κατάφερε να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων, ενώ όλες οι εκπομπές καυσαερίων είναι πλέον μετρήσιμες.
Τα πιο πρόσφατα πρότυπα (Euro 6/VI) που εισήχθησαν από το 2014 έχουν βελτιώσει την κατάσταση. Την τελευταία δεκαετία η Ευρώπη είναι μια Ήπειρος που δείχνει έμπρακτα ότι στηρίζει την πράσινη κινητικότητα. Και αυτό γιατί από το 2014 έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα ως βελτιωτική προέκταση του Euro6 για αυτοκίνητα και φορτηγά που προέβλεπαν περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) και των εκπομπών ρύπων σωματιδίων υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Οι εκπομπές που μετρώνται στο δρόμο με χρήση φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών (PEMS) βρίσκονται πλέον σε ελάχιστα μετρήσιμα επίπεδα. Το Euro VI επέκτεινε τις διαδικασίες συμμόρφωσης των δοκιμών, σε πραγματικές συνθήκες παρέχοντας πραγματικά χαμηλές εκπομπές.
Η Κίνα, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών των οχημάτων, αλλά δεν είναι τόσο αυστηροί όσο αυτοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για παράδειγμα, η προσέγγιση των ΗΠΑ είναι λιγότερο αυστηρή από εκείνη της ΕΕ σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι οριακές τιμές εκπομπών που επιτυγχάνονται από οχήματα στις ΗΠΑ μετρώνται βάσει ελεγχόμενων εργαστηριακών δοκιμών και όχι βάσει της μεταβλητότητας της οδήγησης στο δρόμο. Τα όρια βασίζονται στον μέσο αριθμό νέων αυτοκινήτων που πωλούνται από τους κατασκευαστές, αντί να ισχύουν για κάθε όχημα που πωλείται, όπως συμβαίνει στην ΕΕ, ενώ οι ΗΠΑ δεν έχουν όρια για τις εκπομπές εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων.
Αυτό πάντως που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι αυτή η τεχνολογία που διαρκώς εξελίσσεται έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων. Όχι σε μεγάλο βαθμό που αναμένεται να αυξήσουν τα νέα όρια Euro7, αλλά όλο το προηγούμενο διάστημα έπαιξε τον δικό του ρόλο στην διαμόρφωση των εκάστοτε τιμών των καινούριων αυτοκινήτων.