Αλλάζει ταχύτητα ο ΕΟΤ και περνάει στην επόμενη ημέρα προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που επιτάσσει η ψηφιακή τεχνολογία, αλλά και το νέο τοπίο στην παγκόσμια τουριστική σκηνή, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά την πανδημία, με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη να δίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το στίγμα της αναδιάρθρωσης του οργανισμού.«Η αναδιάρθρωση του ΕΟΤ εδράζεται σε τέσσερις πυλώνες, τις εκθέσεις, τα γραφεία του εξωτερικού, την ίδια την δομή του Οργανισμού, τον τρόπο λειτουργίας του ως φορέα και την μετάβαση του ίδιου του ΕΟΤ στην ψηφιακή εποχή, αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ».

Οπως εξηγεί, η επόμενη ημέρα περιλαμβάνει, ανασχεδιασμό των εκθέσεων του Οργανισμού, αξιολόγηση των 17 γραφείων και βελτίωσή τους με βάση σύγχρονα μοντέλα, αντιστάθμιση του φορέα σε υπηρεσιακό επίπεδο αλλά και αξιοποίηση των πόρων, ύψους 10 εκατ. Ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεταξύ κομβικό ρόλο θα διαδραματίσει η ψηφιοποίηση του αρχείου του Οργανισμού, η οποία θα αποτελέσει την βάση για την πλήρη αναβάθμιση του visitgreece της ιστοσελίδας που αποτελεί μία διαδικτυακή πύλη για τους επισκέπτες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και συνιστά ένα από τα βασικότερα εργαλεία προβολής του ελληνικού οργανισμού.

Θα αφαιρεθούν 9 τουριστικές εκθέσεις , κυρίως κοινού, και θα προστεθούν στο πρόγραμμα 3 νέες αγορές

Εστιάζοντας στις τουριστικές εκθέσεις, αυτό που επισημαίνεται είναι ότι ο ΕΟΤ θα “συμπλεύσει” με την τάση της αγοράς, η οποία κάνει λόγο για συμμετοχή σε λιγότερες εκθέσεις αλλά με δυναμικότερη παρουσία. Με βάση συγκεκριμένα κριτήρια προβλέπεται η αναδιάρθρωση του προγράμματος των εκθέσεων με την μείωση συμμετοχής του Οργανισμού. Με τον τρόπο αυτό εξοικονομούνται πόροι 1.000.000 € περίπου. Σύμφωνα με πληροφορίες θα αφαιρεθούν 9 εκθέσεις , κυρίως κοινού, και θα προστεθούν στο πρόγραμμα 3 νέες αγορές.

Με κριτήρια, την αποδοτικότητα των εκθέσεων σε σχέση με το συνολικό κόστος συμμετοχής του ΕΟΤ, την ζήτηση συνεκθετών πρωτίστως από τον ιδιωτικό τομέα, την ύπαρξη δυνατοτήτων προσέγγισης αγορών με πιο αποδοτικούς και οικονομικούς τρόπους, την συγκράτηση των δαπανών συμμετοχής του ΕΟΤ καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση κόστους που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με το 2022 και την εξοικονόμηση πόρων από το ΠΔΕ το οποίο θα διοχετευθεί ως αντιστάθμισμα σε επιλεγμένες αγορές προκειμένου να γίνει πιο αποδοτική προβολή (B2B, Roadshow, συνδιαδιαφήμηση, events κλπ) σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού.

Ερχεται αξιολόγηση των 17 γραφείων του ΕΟΤ εξωτερικού και η βελτίωσή τους

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τα γραφεία του εξωτερικού. Το επόμενο διάστημα προβλέπεται αξιολόγηση των 17 γραφείων και βελτίωσή τους με βάση σύγχρονα μοντέλα. Τονίζεται επίσης ότι στις χώρες που πλέον δεν θα συμμετέχουμε σε καμία έκθεση, το όποιο έλλειμμα δημιουργείται θα καλυφθεί από τα τοπικά γραφεία που ο ΕΟΤ διατηρεί. Ως αντιστάθμισμα και με τους πόρους που θα εξοικονομηθούν θα γίνουν μια σειρά από δράσεις, fam trips, road shows όπως και η στρατηγική συνεργασία με τοπικά γραφεία δημοσίων σχέσεων ώστε να καταρτιστεί μια συγκεκριμένη στρατηγική προσέγγισης και προσέλκυσης με πολύ καλύτερο και δυναμικότερο αποτέλεσμα στην συγκεκριμένη αγορά.

Επίσης θα καταρτιστούν και συγκεκριμένα προγράμματα προβολής που θα αφορούν περιοχές όπως την Λατινική Αμερική, χωρική δικαιοδοσία του γραφείου της Ισπανίας, τις χώρες της Βαλτικής, χωρικής δικαιοδοσίας του γραφείου της Σουηδίας και των Βαλκανίων, χωρικής αρμοδιότητας των γραφείων της Ρουμανίας και της Σερβίας και άλλες περιοχές στόχους όπως οι Αραβικές χώρες.

Εκσυγχρονισμός του πλαισίου που διέπει τον ΕΟΤ

Ο τρίτος πυλώνας αφορά την αντιστάθμιση του φορέα σε υπηρεσιακό επίπεδο. Εχει ήδη κατατεθεί πρόταση στο Υπουργείο Τουρισμού από την Ηγεσία του ΕΟΤ για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου που διέπει τον ΕΟΤ βάση Προεδρικού Διατάγματος του 1972.

Αξιοποίηση πόρων

Τέλος σε ο,τι αφορά την αξιοποίηση των πόρων, ύψους 10 εκατ. Ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης που έχει εξασφαλίσει ο ΕΟΤ, αυτοί οι πόροι αναμένεται να αξιοποιηθούν για την ψηφιοποίηση του αρχείου του Οργανισμού όπου αποτελεί βάση για την πλήρη αναβάθμιση του visitgreece, της ιστοσελίδας που είναι μία διαδικτυακή πύλη για τους επισκέπτες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και συνιστά ένα από τα βασικότερα εργαλεία προβολής του ελληνικού οργανισμού.