Τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6/VI, μαζί με την ηλεκτροκίνηση μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 80% έως το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα που ίσχυαν το 2020. Με τα νέα πρότυπα του Euro 7 οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου NOx αναμένεται να μειωθούν από 2 έως 4%, ενώ αυτή η τεχνολογία που εφαρμόζεται από τους κατασκευαστές θα ανεβάσει την τιμή του καινούργιου αυτοκινήτου κατά περίπου 2.000 ευρώ.
Αυτό αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η οποία επισημαίνει ότι με το ισχύον πρότυπο (Euro 6/VI) έχει ήδη σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην ΕΕ όσον αφορά τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχονται από τα οχήματα, ενώ το Euro 7 είναι απίθανο να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο.
Ωστόσο, όλες οι επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας προσανατολίζονται στην ουδετερότητα των εκπομπών, οι οποίες θα επιτρέψουν τη μείωση των εκπομπών και καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και καλύτερη ποιότητα του αέρα.
Τα πρότυπα Euro 7 αποτελούν μια περίπλοκη και δαπανηρή μεταρρύθμιση για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η τεχνολογία, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που χρησιμοποιείται είναι αιχμής και στοιχίζει αρκετά. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι τιμές των αυτοκινήτων για τους καταναλωτές, οι οποίοι κινδυνεύουν να κρατήσουν τα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα οχήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Σήμερα, η ΕΕ έχει ήδη μια από τις πιο ολοκληρωμένες και αυστηρές προσεγγίσεις για τις εκπομπές ρύπων παγκοσμίως. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται αρκετό χρόνο για να δοκιμάσει και να εφαρμόσει τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών σε νέα οχήματα.
Τέλος, η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αποτελεί τον κύριο μοχλό της οικονομικής ανάπτυξης της ΕΕ. Η πρόταση Euro 7, λόγω αυξημένου κόστους, σημαίνει ότι ορισμένα μοντέλα και τμήματα οχημάτων δεν θα μπορούσαν πλέον να παράγονται στην ΕΕ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.