Οι πιεστικές ανάγκες για αποκατάσταση των ζημιών στο ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και σε άλλες υποδομές στη Θεσσαλία, υποχρεώνει τον ΟΣΕ να προβεί σε ταχείς διαδικασίες για τους αναδόχους που θα αναλάβουν την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση και στελέχη του Οργανισμού προχωρούν με όσο το δυνατόν πιο γρήγορο ρυθμό στην καταγραφή των δεδομένων, των ζημιών και των αναγκών στο μέτωπο της Θεσσαλίας. Τα έργα θα γίνουν από 4 αναδόχους, με γρήγορες διαδικασίες, με τις ίδιες πληροφορίες να αναφέρουν ότι πρόκειται για μικρότερες αλλά εξιδεικευμένες εταιρείες στον τομέα του σιδηρόδρομου.

Την ίδια ώρα, στον Οργανισμό δεν αφήνουν εκτός πλάνων την προώθηση άλλων σημαντικών έργων, παρά το γεγονός ότι έχουν προκύψει (και) νέες προτεραιότητες λόγω της κακοκαιρίας. Μάλιστα, συνεχίζεται η προσπάθεια για την προώθηση του διαγωνισμού ανάταξης του δικτύου στο βόρειο μέτωπο, στο δίκτυο Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη. Υπενθυμίζεται ότι αρχικά τα έργα ανάταξης (υπάρχουν δύο ακόμα τμήματα, σε Κεντρική και Νότια Ελλάδα) προγραμματίζονταν να προχωρήσουν, μέσω ΣΔΙΤ, και με συνδρομή του Ταμείου Ανάκαμψης (Τ.Α.), ιδίως το «κομμάτι» στον Βορρά. Ωστόσο, τα ασφυκτικά (για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και πλέον λόγω των νέων συνθηκών στον σιδηρόδρομο) χρονικά περιθώρια δεν ευνοούν την χρήση κεφαλαίων του Τ.Α., για αυτό και απεντάχθηκε. Πλέον, για το έργο της Βόρειας Ελλάδας αξίας περίπου 400 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε η διοίκηση του ΟΣΕ, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Δημόσιο και εξετάζεται η ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι για το βόρειο τμήμα προβλέπονταν παρεμβάσεις σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76 χλμ. και συγκεκριμένα από Σ.Σ. Στρυμόνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης, Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος, Μεσονήσι έως Σ.Σ. Φλώρινας, ενώ, μεταξύ άλλων προβλέπονταν η ανακαίνιση κτιρίων επιβατών σε 20 σταθμούς.

Σε σχέση με άλλα έργα, όπως ανέφερε ο κ. Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, σε συνέδριο για τις μεταφορές, στη Νότια Ελλάδα θα τρέξει, επίσης, διαγωνισμός που αφορά την ανακαίνιση του άξονα Μενίδι-Οινόη. Επιπλέον, δρομολογείται ο εκσυγχρονισμός και η ανάταξη του άξονα Μουριές-Στρυμόνας-Προμαχώνας και να ενταχθεί σε ηλεκτροδοτούμενο δίκτυο, ενώ το τελευταίο έργο αφορά στο Νότιο Άξονα (Αεροδρόμιο-ΣΚΑ-Κιάτο). Τα τρία αυτά έργα είναι σε φάση προετοιμασίας μελετών που θα υποβληθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σοβαρές πιθανότητες να λάβουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Αναφορικά με τη Θεσσαλία, όπως έχει γίνει γνωστό, έχουν καταστραφεί συνολικά 180 χλμ. δικτύου, εκ των οποίων 50 χλμ. διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, 80 χλμ. στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και 50 χλμ. στο Λάρισα – Βόλος. Μαζί με αυτά, «χάθηκαν» δύο κέντρα interlocking, το ένα στον Δομοκό που παραδόθηκε πριν από 20 ημέρες και το άλλο στον Παλαιοφάρσαλο που ήλεγχε τη Λάρισα. Πρέπει να αναταχθούν οι κατεστραμμένες υποδομές και στην παρούσα φάση εξετάζεται το μέγεθος της καταστροφής, ενώ πρέπει να πέσει η στάθμη του νερού για να φανεί το εύρος των ζημιών στη σιδηροδρομική γέφυρα βόρεια της Λάρισας, η οποία γεφυρώνει τον Πηνειό. Αν αυτή είναι σοβαρή, ο χρόνος και το κόστος αποκατάστασης θα αυξηθούν. Ο ΟΣΕ έχει καταστρώσει σχέδιο για την αποκατάσταση των ζημιών. Πρέπει στον επόμενο μήνα να αποκατασταθεί η γραμμή Δομοκού – Λάρισας, έτσι ώστε να λειτουργεί μία προσωρινή καθοδική γραμμή. Ενδιάμεσα, θα αρχίσει να κατασκευάζεται και να ανατάσσεται η γραμμή ανόδου και θα απαιτηθούν περίπου 11 μήνες, ενώ στη συνέχεια, στους επόμενους 10-11 μήνες θα ακολουθήσει η ίδια διαδικασία για τη γραμμή καθόδου.