Πράσινο φως από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης έλαβε σήμερα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο της διάνοιξης της οδού Μιχαήλ Ψελλού που θεωρείται συνοδό έργο του Μετρό και εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση των επιβατών του Μετρό και των λεωφορείων στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, μειώνοντας παράλληλα τους χρόνους μετεπιβίβασης από ένα μέσο μεταφοράς σε άλλο. Συγκεκριμένα, το έργο, φορέας εκτέλεσης του οποίου είναι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού και την κατασκευή των αντίστοιχων κόμβων σύνδεσής της με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, με την οδό Παπαναστασίου και με τον τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων Νέας Ελβετίας.
Η συνολική διάρκεια κατασκευής υπολογίζεται σε οκτώ μήνες, το έργο έχει προϋπολογισμό πέντε εκατομμύρια ευρώ και, μεταξύ άλλων, προβλέπονται χωματουργικές εργασίες, αποξήλωση ασφαλτικών και αποκατάσταση στρώσεων και τοποθέτηση σήμανσης, στοιχείων ασφάλειας και φωτισμού.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η υλοποίηση του έργου στη συγκεκριμένη περιοχή είναι επιτακτική λόγω της κατασκευής εκεί του τερματικού σταθμού του Μετρό Νέας Ελβετίας καθώς και του σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων. Όπως ανέφερε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, η εκπρόσωπος -στη συνεδρίαση- του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας, Χριστίνα Αποστολίδου, οι δύο τερματικοί σταθμοί αναμένεται να γίνουν πόλοι έλξης μετακινήσεων και έτσι μεγάλο ποσοστό επιβατών από ανατολικές περιοχές όπως η Θέρμη, το Τριάδι και το ΙΚΕΑ αναμένεται να τους χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση.
Επιφυλάξεις για το έργο εξέφρασε η περιφερειακή σύμβουλος Ανατολή Αγαθαγγελίδου από την παράταξη «Κοιτάμε Μπροστά» κάνοντας λόγο για τσιμεντοποίηση του ρέματος Αλλατίνη και ζητώντας πληροφορίες για το ενδεχόμενο εναλλακτικών λύσεων ώστε να κρατηθεί το ρέμα και να μην εκδηλώνονται πλημμυρικά φαινόμενα. Απαντώντας, η κ. Αποστολίδου ανέφερε ότι «υπάρχει έγκριση για την οριοθέτηση του ρέματος» και πρόσθεσε: «όσον αφορά την εναλλακτική λύση, υπήρχε πρόβλεψη να γίνει χωροθέτηση του τερματικού σταθμού των μέσων μετεπιβίβασης νότια της Ψελλού αλλά επιλέχθηκε τελικά η λύση να γίνουν μαζί για να γίνει πολυλειτουργικός σταθμός μαζί με τον σταθμό του Μετρό. Αυτή η πολυλειτουργικότητα είναι κάτι που πλέον βλέπουμε σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις δηλαδή να είναι ο σταθμός των λεωφορείων από πάνω και από κάτω να είναι ο σταθμός του Μετρό»
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σωτήρης Αβραμόπουλος ανέφερε ότι στο εν λόγω έργο δεν υπάρχει πρόνοια για χώρους στάθμευσης των αυτοκινήτων που θα προσεγγίζουν τους σταθμούς μετεπιβίβασης.