Πολλά σε αριθμό και με αρκετά χρόνια «στην πλάτη τους» είναι τα κείμενα οδηγιών, οι εγκύκλιοι και τα υπηρεσιακά σημειώματα, που καλούνται να διαβάσουν, να μάθουν και να υιοθετήσουν οι οδηγοί του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), γεγονός που κάνει την όλη διαδικασία εξοικείωσής τους με όλα αυτά τα έγγραφα να μοιάζει δύσκολη και δαιδαλώδης. Τέλος στον …λαβύρινθο φιλοδοξεί να βάλει η συνεργασία του ΟΑΣΘ με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), που στόχο έχει να απλοποιήσει σημαντικά την όλη διαδικασία, δημιουργώντας έναν συνεκτικό «οδηγό καλής πρακτικής για το προσωπικό της Διεύθυνσης Κίνησης» μέχρι το τέλος του 2023.
Ο ΟΑΣΘ κατά καιρούς έχει εκπονήσει κανονισμούς, έχει εκδώσει εγκυκλίους, υπηρεσιακά σημειώματα, συνοπτικές οδηγίες, εγχειρίδια εργασίας προς οδηγούς, και άλλα έγγραφα, στοχεύοντας στη δημιουργία και τήρηση κανόνων για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας όλων των εμπλεκομένων -εργαζόμενων και επιβατών. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο διευθυντής Κίνησης, Σίμος Παπαδόπουλος, «τα έγγραφα αυτά είναι πολλά σε αριθμό και έχουν δημιουργηθεί σε μεγάλο χρονικό εύρος -μεγαλύτερο της δεκαετίας- γεγονός που δυσχεραίνει την παρακολούθηση, την αξιολόγηση και γνώση – υιοθέτησή τους από τους οδηγούς, την υπηρεσία εποπτείας ελέγχου και γενικότερα το προσωπικό του ΟΑΣΘ (…) Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλίας για τη συγκέντρωση των εν λόγω κειμένων, την αναθεώρησή τους και τελικά την ενσωμάτωσή τους σε μια νέα και μόνη καλή πρακτική, που θα λαμβάνει υπόψη και την πιο πρόσφατη διεθνή τεχνογνωσία».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, εξήγησε ότι στο τέλος της διαδικασίας, ο Οργανισμός θα διαθέτει «ένα χρήσιμο εργαλείο, στο οποίο θα καθορίζονται με σαφήνεια οι ευθύνες, οι ενέργειες και οι εφαρμογές διαδικασιών των εργαζομένων μας και ιδίως των οδηγών μας». Το έργο θα ολοκληρωθεί από το ΙΜΕΤ και θα παραδοθεί στον ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους._