Στα αποτελέσματα του 2022, όσο και στις προοπτικές του 2023, το οποίο ίσως αποδειχθεί χρονιά – ρεκόρ για την AEGEAN, τόσο σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, όσο και κερδοφορίας, αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της σημερινής γενικής συνέλευσης μετόχων της AEGEAN, ο πρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βασιλάκης τόνισε «είναι προφανές ότι όχι μόνο η περσινή χρονιά ήταν ένα ρεκόρ όσον αφορά την κερδοφορία της εταιρείας και τον τζίρο αλλά και φέτος αναμένουμε άλλη μια χρονιά με σημαντικά αυξημένα αποτελέσματα. Πέρα από αυτό, είναι σημαντικό ότι αυτή η άνοδος αφορά και την επιβατική κίνηση και το δίκτυο της εταιρείας αλλά και θα αφορά τη διάχυση του τουριστικού προϊόντος και σε μικρές περιοχές και νησιά καθώς συζητήθηκε ότι χρειάστηκε να αναπτύξουμε περισσότερες περιοχές και για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και για την τοπική ανάπτυξη του κάθε μέρους».

Επίσης, ανέφερε πως σήμερα η εταιρεία απασχολεί πάνω από 200 άτομα περισσότερα από το 2019, πριν ξεκινήσει ο covid.

«Η εταιρεία διατηρεί συνεχεία μια πορεία ποσοτικά αναπτυξιακή, αλλά παράλληλα μπόρεσε να κρατήσει την παραγγελία αεροσκαφών και να έχει φτάσει να παραλαμβάνει τα 28 από τα 46 αεροπλάνα ήδη. Επίσης, προγραμμάτισε την ανανέωση των turbo pro και παράλληλα έχει τη ταμειακή δυνατότητα όχι μόνο για πλήρη αποπληρωμή των δανείων που έλαβε κατά την περίοδο της πανδημίας, πολλά χρόνια πριν τη λήξη τους αλλά και να διαθέσει ένα πολύ σημαντικό ποσό στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης ενός portfolio αεροσκαφών και της προηγούμενης και της τωρινής γενιάς. Αυτά αεροσκάφη τα οποία είναι ελεύθερα και δεν κοστίζουν κάτι για την εταιρεία, είναι ένα ελεύθερο περιουσιακό στοιχείο, του οποίου η αξία αυξάνεται αλλά κυρίως μας βοηθάει να κρατάμε το κόστος» επεσήμανε. Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, αναφέρθηκε και στο δικαίωμα προαίρεσης που έχει το ελληνικό δημόσιο για την απόκτηση μετοχών που αντιστοιχούν περίπου στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου στην τιμή των 3,2 ευρώ (σ.σ. ίση με την τιμή που πραγματοποιήθηκε το 2021 η τελευταία ΑΜΚ των 60 εκατ. ευρώ). Το ελληνικό δημόσιο μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα αυτών των warrants μέχρι τις 3 Ιουλίου του 2026.

«Σχετικά με τα warrants να επισημάνουμε ότι τα 120 εκατομμύρια που δέχτηκε η εταιρεία σαν βοήθεια το 2021 εγκρίθηκαν από την ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2020 σαν “grant”, όχι σαν επιστρέψιμο δάνειο. Σαν αποζημίωση, μέρους των ζημιών για την περίοδο της πανδημίας. Τέτοια “grants” και πολύ μεγαλύτερα έχουν δοθεί και στην Ευρώπη και δεν είναι επιστρέψιμα χρήματα, δεν είναι οφειλή της εταιρείας» είπε και συνέχισε: «Πέρα από την απόφαση της ΕΕ, η συνολική συμφωνία που έγινε με την πολιτεία στην Ελλάδα ήταν να υπάρξουν και 2 υποχρεώσεις για την εταιρεία:

1. οι ιδιώτες μέτοχοι να συμμετέχουν σε μια αύξηση 60 εκατ. ευρώ και να την καλύψουν οι ίδιοι για να υπάρχει στήριξη και από τους μετόχους και όχι μόνο από το ελληνικό δημόσιο. Αυτό έγινε το καλοκαίρι του 2021 και μετά από αυτή την αύξηση κεφαλαίου δόθηκε τελικά στην AEGEAN, η στήριξη των 120 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο.

2. να δοθεί το δικαίωμα στο ελληνικό δημόσιο, τα warrants για περίπου 10% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Έτσι, το ελληνικό Δημόσιο όποτε και αν το αποφασίσει, από τις 3/7/2023 έως και τις 3/7/2026, για τρία χρόνια, να έχει το δικαίωμα αν το επιλέξει να ζητήσει να γίνει και αυτό μέτοχος της εταιρείας με την ίδια τιμή, τα 3,2 ευρώ/μετοχή που έγινε η ΑΜΚ των μετόχων το καλοκαίρι 2021.

Στις αρχές Ιουλίου, μπήκαμε στην περίοδο που το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά του. Είναι καθαρά επιλογή του ελληνικού δημοσίου εάν και εφόσον και πότε θα ασκήσει το δικαίωμά του, εφόσον έχουμε μπει σε αυτή την τριετία, δεν είναι κάτι που εξαρτάται από την εταιρεία μας. Όταν και εφόσον κοινοποιήσει στην εταιρεία την πρόθεσή του το Δημόσιο να ασκήσει αυτό το δικαίωμα, τότε η εταιρεία έχει στη διάθεσή της 60 ημέρες να απαντήσει αν θα δεχτεί τη συμμετοχή του Δημοσίου με αυτούς τους όρους ή όπως προβλέπει η μεταξύ μας συμφωνία, θα εξαγοράσει το δικαίωμα του δημοσίου, πρακτικά πληρώνοντας τη διαφορά της τρέχουσας τιμής της μετοχής και των 3,2 ευρώ, που έγινε το 2021».

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ωστόσο πως η εταιρεία έχει με την πορεία της διασφαλίσει τόσο τα ταμειακά της διαθέσιμα όσο και την κεφαλαιακή επάρκεια για να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση, χωρίς δάνεια ή συμμετοχή από κάποιον τρίτο.

«Η εταιρεία έχει διασφαλίσει τη δυνατότητα της, έχοντας αποπληρώσει τα παλιά της δάνεια, έχοντας ενισχύσει ξανά τα ταμειακά της αποθέματα, έχοντας πάει μάλιστα σε σημαντικά υψηλότερη αξία ελεύθερων αεροσκαφών και μπορεί να καλύψει τη δυνητική υποχρέωση στο ελληνικό δημόσιο όταν ασκηθεί και εφόσον η Γενική Συνέλευση αποφασίσει να εξαγοράσει αυτά τα δικαιώματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Δ. Γερογιάννης : Το 2023 ένα έτος ιδιαίτερα δυναμικής ανάπτυξης

 

Το 2023 είναι για την ΑEGEAN ένα έτος ιδιαίτερα δυναμικής ανάπτυξης τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννη στη σημερινή Γενική Συνέλευση της εταιρείας. Οπως είπε στην ομιλία του, η εταιρεία το 2023 διαθέτει 18 εκατ. θέσεων 2 εκατ. περισσότερες από το 2022 και πετάει σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών, λειτουργεί με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της. Και προσέθεσε «Με τις 2 εκατ. επιπλέον θέσεις η AEGEAN αποτελεί για το 2023 το βασικό αρωγό ανάπτυξης του μεταφορικού έργου αλλά και του τουριστικού προϊόντος στην χώρα.Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η AEGEAN μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022). Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλοτέρα έσοδα ανά πτήση». Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη στο αποτέλεσμα αυτό συντέλεσε, (πέραν της σύγκρισης με την αδύναμη αφετηρία του 2022) η διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, αλλά και η ενίσχυση συχνότητας σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας. Αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι ήδη από τον Μάρτιο του 2023 η εταιρεία έχει αποπληρώσει το σύνολο των δανείων που έλαβε στη διάρκεια της πανδημίας. Μάλιστα οπως ανέφερε τον Ιούνιο παραλάβαμε αεροσκάφος Α320 neo χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ενώ ταυτόχρονα αποπληρώσαμε ένα προϋπάρχουν δάνειο του 2020 για 1 A321 neo. Έτσι τα ελεύθερα βαρών (μισθώσεων ή δάνειων) αεροσκάφη έφτασαν συνολικά τα 11 (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) από μόλις 4 στις 31/12/2019. «Είναι σημαντικό για τη διαμόρφωση του κόστους μας στο μέλλον όταν οι ταμειακές ροές μας το επιτρέπουν, σταδιακά φυσικά, να χτίζουμε ένα portfolio αεροσκαφών ελεύθερο βαρών ή κόστους μισθώσεων» ανέφερε χαρακτηριστικά. Συνολικά το 2023 έχουμε παραλάβει 7 νέα αεροσκάφη, ενώ 2 ακόμη αναμένονται τις επόμενες μέρες φτάνοντας τα 28 neo αεροσκάφη συνολικά μέχρι σήμερα. Επίσης αναφέρθηκε και στο νέο Εκπαιδευτικό Κέντρο της AEGEAN και της CAE που αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως το τέλος του 2023 και θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη καθώς και στο νέο κύκλο υποτροφιών τόσο για πιλότους (40 ανά έτος) αλλά και μηχανικούς (40 ανά έτος).

Η γενική συνέλευση των μετόχων ενέκρινε τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, στα οποία εκτός από τις οικονομικές καταστάσεις του 2022 περιελάμβαναν και τη απόκτηση ιδίων μετοχών από την εταιρεία, ύψους ως 10% του μετοχικού κεφαλαίου, με εύρος τιμής από 1 ως 20 ευρώ και διάρκεια περιόδου αγοράς 24 μήνες από τη σχετική έγκριση της γενικής συνέλευσης.