Σκληρή διαμάχη έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην εταιρεία Διώρυγα GAS του Ομίλου Motor Oil με τον ΔΕΣΦΑ τους τελευταίους μήνες, η οποία πιθανόν να λάβει και πολιτικές διαστάσεις που θα φτάσουν μέχρι το Μέγαρο Μαξίμου, διότι Όμιλος της Motor Oil εκπόνησε σχέδιο για χρηματοδότηση έργου αξίας 340 εκατ. ευρώ, το οποίο θα τον καθιστούσε εξαγωγέα φυσικού αερίου.
Το έργο είχε ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αλλά οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε το απέρριψαν, με τη Motor Oil όμως να διατηρεί την επιθυμία για την υλοποίηση του έργου αλλά πλέοναπώλεσε την πρόσβαση σε φθηνή χρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια.
Η διοίκηση της Motor Oil έβαλε στο στόχαστρο τον ΔΕΣΦΑ καθώς πρέπει να συνεργαστεί με το διαχειριστή του αγωγού φυσικού αερίου, ο οποίος καλείται να συμβάλει με επενδύσεις ύψους 150 εκατ ευρώ για την κατασκευή αγωγού που θα διευκολύνει τα επενδυτικά σχέδια της Motor Oil.
Όμως η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ θέλει εγγυήσεις από τη διοίκηση της Motor Oil ότι θα υλοποιήσει την επένδυση για να φτιάξει τον αγωγό από το Πάτημα έως την Λειβαδιά 100 χλμ. με διάσταση 30-ιντσών.
Το έργο για το ΔΕΣΦΑ κοστίζει 150 εκατ. ευρώ , το οποίο η Motor Oil το αποτιμά ψηλά και το χαρακτήρισε ως μη συνετό κόστος, καθιστώντας τις εξαγωγές φυσικού αερίου μη ανταγωνιστικές.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ κα Maria Rita Galli ρωτήθηκε για το θέμα που έχει προκύψει και διατύπωσε τη δική της θέση για το πρόβλημα.
Συγκεκριμένα είπε ότι αυτός ο αγωγός είναι σχετικά πρόσφατο ζήτημα το οποίο προέκυψε με τη διοίκηση της Διώρυγα GAS να διατυπώνει την επιθυμία να εξάγουν φυσικό αέριο από την Ελλάδα, σημειώνοντας ότι το έργο για το ΔΕΣΦΑ υπάρχει εξαιτίας αυτού του λόγου.
Τόνισε ότι ο ΔΕΣΦΑ θέλει πάρα πολύ το έργο για δύο λόγους διότι είναι η μεγαλύτερη επένδυση για εμάς, θα έχουμε έσοδα και τα επιζητούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται ως επιχειρηματίες.
Η κα Maria Rita Galli διευκρίνισε ότι η ΡΑΕ μας επέτρεψε την κατασκευή με την προϋπόθεση ότι η ενδιαφερόμενη εταιρεία θέλει να επενδύσει για να μην πληρώσουν χωρίς λόγο οι καταναλωτές τον αγωγό.
Επομένως ο βασικότερος λόγος είναι να πάρουν τη απόφαση για να ξεκινήσουμε την κατασκευή του αγωγού. Διευκρίνισε ότι στο market test που διερευνά το ενδιαφέρον των πελατών δεν υπάρχει ανταπόκριση , έτσι η Διώρυγα GAS πρέπει να εξασφαλίσει τις ελάχιστες ποσότητες φυσικού αερίου για να μην επιβαρυνθούν τα κόστη λειτουργίας τα οποία στο τέλος θα επιβαρύνουν τους καταναλωτές.
Νίκος Θεοδωρόπουλος