Της Τέτης Ηγουμενίδη
Αύξηση της κίνησης και των εσόδων είχε το πρώτο εξάμηνο του έτους η Αττική Οδός για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα έσοδα του αστικού αυτοκινητοδρόμου – στο πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκαν περίπου σε 104 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, (περί τα 17 εκατ. κατά μέσο όρο μηνιαίως).
Πρόκειται για αύξηση σε σχέση με πέρυσι το ίδιο διάστημα της τάξεως του 10,5% ενώ σε σχέση με το 2019 (προ πανδημίας και απαγορεύσεων στην κυκλοφορία) τα έσοδα της Αττικής οδού είναι αυξημένα περίπου 9%.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023 η μέση ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώθηκε σε 257.000 οχήματα, αυξημένη σε σχέση με πέρυσι περίπου 11,5%.
Οι καλύτεροι μήνες όσο αφορά την κυκλοφορία ήταν ο Ιανουάριος (αύξηση 29% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο πέρυσι στα διερχόμενα οχήματα) με τα έσοδα τον ίδιο μήνα να είναι αυξημένα 48% και ο Μάρτιος με αύξηση των οχημάτων 22% και των εσόδων περίπου 21%.
Αναφορικά με τη διαδικασία για την εκ νέου παραχώρηση του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου (η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο του 2024) η κατάθεση των προσφορών έχει «κλειδώσει» για την ερχόμενη Δευτέρα (17 Ιουλίου) με το ΤΑΙΠΕΔ να αναμένει τουλάχιστον 7 προσφορές, κάτι που εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού.
Σε αυτή τη φάση της διαδικασίας δεν μπορεί να εκτιμηθεί το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί για να αναδειχθεί ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Η πρώτη ενέργεια από την πλευρά του Ταμείου είναι να εξετάσει τα νομιμοποιητικά έγγραφα όσων καταθέσουν προσφορές.
Στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ θα ανοίξει τις οικονομικές προσφορές και το πιθανότερο είναι να ζητήσει βελτιωμένες, από τον οικονομικό φορέα με την υψηλότερη και όσους έχουν, σε σχέση με αυτόν, διαφορά μικρότερη του 5%.