Της Τέτης Ηγουμενίδη
Αναπτύξεις – έργα, 23 στον αριθμό, συνολικής αξίας 1,16 δις. ευρώ, έχει σε εξέλιξη το διάστημα αυτό η Dimand, η οποία έχει ξεκινήσει να δίνει έμφαση και στα οικιστικά.
Σύμφωνα με όσα είπε χθες στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος σε όρους τετραγωνικών μέτρων, το 30% αυτών των έργων έχουν προ πωληθεί με υπογεγραμμένες συμφωνίες, ενώ από τα έργα που ολοκληρώνονται φέτος και του χρόνου για το 52% των τ.μ. που είναι προς ενοικίαση υπάρχουν προ μισθώσεις σε μεγάλες πολυεθνικές και εγχώριες εταιρείες.
Το 30% με 35% των σε εξέλιξη αναπτύξεων της Dimand είναι γραφεία, 35% με 37% μικτής χρήσης, 15% με 17% logistics – αποθήκες και το υπόλοιπο κατοικίες ή ξενοδοχεία.
Η Dimand, όπως είπε ο επικεφαλής της, έχει μελετήσει συστηματικά τον τομέα των οικιστικών ακινήτων και αποφάσισε να επενδύσει σε αυτόν λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται (μεταξύ άλλων και από ψηφιακούς νομάδες) και στοχεύοντας σε μεγάλα οικιστικά συγκροτήματα που αποτελούν κατά βάση επενδυτικό προϊόν.
Μεταξύ άλλων διαμερίσματα θα κατασκευαστούν στο ακίνητο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη, στο ένα τέταρτο του ακινήτου πρώην πολυκατάστημα Μινιόν στην Ομόνοια, στο διατηρητέο της οδού Απελλού και Λυκούργου, αλλά και σε μερικά ακίνητα του project Skyline, όπως είναι αυτό στη Σοφοκλέους και Αιόλου, επίσης στο κέντρο της Αθήνας όπως και τα προαναφερόμενα τρία. Συνολικά σχεδιάζονται περί τα 300 διαμερίσματα τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια.
Μεταξύ των 23 έργων περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη του ακινήτου ιδιοκτησίας του ΤΕΕ (Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος) στο Μαρούσι. Ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand είπε χθες ότι η ανάπτυξη αυτή (περί τα 8,5 χιλ. τμ) θα γίνει σε συνεργασία με το Ιατρικό Κέντρο και τη ΓΕΚ Τέρνα, ενώ το ΤΕΕ θα λάβει ως αντιπαροχή κτήριο περί τα 3,6 χιλ. τμ.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ο κ. Ανδριόπουλος επανέλαβε ότι το έργο του Ελληνικού πρέπει να πετύχει γιατί αφορά όλη τη χώρα. Σημείωσε ότι η Dimand έχει κάνει στο παρελθόν πρόταση συνεργασίας στη Lamda για τα γραφεία στο πρώην αεροδρόμιο και κατέληξε λέγοντας πως εφόσον υπάρξει διαδικασία για τη είσοδο τρίτων οικονομικών φορέων σε ειδικό όχημα (εταιρεία ειδικού σκοπού) που θα αναπτύξει γραφειακούς χώρους στο Ελληνικό, η εταιρεία του θα το μελετήσει και θα τοποθετηθεί σχετικά.
Επεσήμανε ακόμη την ανάγκη να προχωρήσουν τάχιστα τα έργα υποδομών στην Αθηναϊκή Ριβιέρα όπως π.χ. η σύνδεση της Αττικής Οδού με την Βουλιαγμένης γιατί σε διαφορετική περίπτωση η Αττική θα αντιμετωπίσει μεγάλο πρόβλημα όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του Ελληνικού.
Επίσης, μίλησε για νέα αύξηση του κατασκευαστικού κόστους το πρώτο τρίμηνο του έτους της τάξεως του 17%, σημειώνοντας ότι ελπίζει ότι από τον Σεπτέμβριο θα ισορροπήσει, καθώς και για την μεγάλη έλλειψη σε εργατικό προσωπικό, την οποία η εταιρεία του αντιμετωπίζει με σταθερές και μακροχρόνιες συνεργασίες με τεχνικές εταιρείες.
Update – ΣτΣ: το ποσό στον τίτλο και στην εισαγωγή διορθώθηκαν μετά τη δημοσίευση για να απεικονίσουν την ορθή απόδοση των λεχθέντων στη ΓΣ της εταιρείας.