Επί ποδός η ασφαλιστική αγορά του αυτοκινήτου χάρη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η αποκατάσταση των ζημιών είναι τετραπλάσια και πενταπλάσια όταν σε ένα ατύχημα η μπαταρία έχει βγει λαβωμένη. Το κόστος ασφάλισης ενός συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διπλασιαστεί ακόμη και να τριπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια όσο αυξάνεται ο αριθμός κυκλοφορίας των «πράσινων» οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.
Tην προοπτική αυτή έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ Ιωάννης Βοτσαρίδης της εισηγμένης εταιρείας INTER LIFE σε παρουσίαση που έγινε προς τα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών. Ο κ. Βοτσαρίδης σημείωσε έχουν ήδη σημειωθεί ατυχήματα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το ύψος των ζημιών έφτασαν ακόμη και τις 25.000 ευρώ.
Πρόκειται για υψηλό κόστος επισκευής σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, όταν στη ζημιά περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική μπαταρία του αυτοκινήτου.
Ο ίδιος απέφυγε να προσδιορίσει το ετήσιο κόστος ασφάλισης ενός Ι.Χ. τα επόμενα χρόνια Ωστόσο αρκέστηκε να αναφέρει ότι η εταιρεία του προχώρησε σε αύξηση κατά 10% στη θραύση κρυστάλλων στο ΙΧ και κατά 7% στα προγράμματα ασφάλισης από φυσικές καταστροφές από την 1η Ιουνίου ενώ δεν είχε προχωρήσει αύξηση τιμολογίων το τελευταίο δωδεκάμηνο.
Ασφαλίζουν τα Ι.Χ για φυσικές καταστροφές.
Ακόμη καταγράφεται ότι οι ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν ενισχύσει τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχα προγράμματα λόγω της κλιματικής αλλαγής και τα ξεσπάσματα του καιρού με πλημμύρες ικανές να παρασύρουν ένα αλλά πολλά αυτοκίνητα στο πέρασμα της.
Σήμερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει μικτή ασφάλεια με ετήσιο ασφάλιστρο που ξεπερνά τα 500 ευρώ και μπορεί να φτάνει μέχρι τα 1000 ευρώ το χρόνο για να είναι σε θέση ο ιδιοκτήτης να το επισκευάσει όταν προκαλέσει ένα ατύχημα ενώ όταν ο υπαίτιος του ατυχήματος είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου.
Κατέχει την 6η θέση στην ασφάλιση αυτοκινήτων.
Η INTERLIFE κατέχει την 6η θέση στον κλάδο του αυτοκινήτου με 404.000 συμβόλαια. Στα τέλη του περασμένου Απριλίου ο συνολικός αριθμός των πελατών ανήλθε σε 444.787 και αντιπροσωπεύει το σύνολο του χαρτοφυλακίου ασφαλειών της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ Ιωάννης Βοτσαρίδης της εισηγμένης εταιρείας INTER LIFE άφησε αιχμές για τον ανταγωνισμό στο στάδιο εκταμίευσης δανείων αφού οι τράπεζες προτείνουν τη συναψη ασφαλιστηρίων συμβολαίων με τις εταιρείες που συνεργάζονται, περιορίζοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό.
Η ανοδική πορεία της εταιρείας τη εξαετία 2017-2022.
Η INTERLIFE ιδρύθηκε το 1991 και μέχρι σήμερα έχει μία ανοδική πορεία στον κλάδο διότι βασίζεται κυρίως στους ελεύθερους ασφαλιστές – διαμεσολαβητές που προτείνουν ένα αξιόπιστο συμβόλαιο στο πελάτη τους σε ανταγωνιστική τιμή.
Ο μηχανισμός προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων αποδίδει τα μέγιστα στην εταιρεία. Ενδεικτικό της οικονομικής της μεγέθυνσης είναι ότι εξαετία 2017 έως τα τέλη του 2022 , η παραγωγή ασφαλίστρων από τα 59.037.712 ευρώ εκτινάχθηκε στα 82.544.803 ευρώ.
Η αστική ευθύνη καλύπτει από το 77% έχει υποχωρήσει στο 54% και οι λοιποί κλάδοι από το 23% ανέβηκε στο 45% . Η διοίκηση της εταιρείας επιθυμεί να μειωθεί η αστική ευθύνη και να αυξηθούν οι υπόλοιποι κλάδοι.
Τα ίδια κεφάλαια από τα 27,8 εκατ. ευρώ το 2012 διαμορφώθηκαν στα 113,3 εκατ. ευρώ το 2022 Η μέση απόδοση ιδίων κεφαλαίων ήταν στο 10,42% και τη εξαετία ενισχύθηκε κατά 62,51%. Η τιμή της μετοχής INTERLIFE διαμορφώνεται τα 4 ευρώ ενώ η εσωτερική αξία της μετοχής είναι στα 6 ευρώ σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή. Η διοίκηση της εταιρείας ακολουθεί συνετή μερισματική πολιτική. Τα τελευταία χρόνια διανείμει μέρισμα ύψους 0,12 λεπτών ανά μετοχή.
Νίκος Θεοδωρόπουλος