Οπαδοί των ηλεκτρονικών αγορών γίνονται, προϊόντος του χρόνου, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Πλέον, περισσότεροι από 2 στους 3 (71%) Έλληνες έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα (σ.σ. το 1ο τρίμηνο του 2022), όταν το 68% των Ελλήνων έκανε online τις αγορές του.
Μάλιστα το e-commerce αφορά, σταδιακά, όλο και περισσότερο και τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, τάση που καταγράφηκε κυρίως στη διάρκεια της πανδημίας, αλλά παραμένει ισχυρή μέχρι σήμερα. Στις μεγαλύτερες ηλικίες και δη στην ομάδα των 65+, το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών φτάνει στο 39%, έχοντας αυξηθεί κατά 24% μέσα σε έναν χρόνο.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Focus Bari, ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), το ποσοστό των Ελλήνων, ηλικίας 55-64 ετών, που αγοράζουν από το Διαδίκτυο φτάνει πλέον στο 59%, αυξημένο κατά 8% μεταξύ 1ου τριμήνου 2023 και 1ου τριμήνου 2023, ενώ στις ηλικίες 45 έως 54 ετών η διείσδυση του e-commerce είναι 76%, έχοντας αυξηθεί κατά 9%.
Όλη η Ελλάδα στο Διαδίκτυο
Η αυξανόμενη απήχηση των διαδικτυακών αγορών συνδέεται με την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση του ίδιου του Διαδικτύου στην Ελλάδα. Σήμερα, οι Έλληνες “σερφάρουν” σχεδόν στο σύνολό τους, ανεξαρτήτως ηλικίας και μάλιστα από το κινητό τους. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Focus Bari, το 96% των Ελλήνων κάνουν χρήση του internet.
Ειδικότερα, όπως καταγράφεται στην έρευνα, παρατηρείται αύξηση 3% από το 2021 μέχρι και σήμερα και από 94% η χρήση internet στην χώρα μας φτάνει πλέον το 96%. Στις ηλικίες 45- 54 ετών, το ποσοστό αυτό είναι στο 99%, ενώ στην ηλικιακή ομάδα από 55 έως 64 ετών βρίσκεται στο 94%, παρουσιάζοντας αύξηση 3% και 5%, αντίστοιχα, σε σχέση με το 2022.
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και οι μεγαλύτερες ηλικίες με τη χρήση internet να φτάνει στο 84% στις ηλικίες 65 – 74 ετών πανελλαδικά σημειώνοντας αύξηση 11% μέσα στα τελευταία δύο χρόνια. Στο μεταξύ, στον κόσμο του Διαδικτύου “σερφάρουν” σχεδόν 9 στα 10 παιδιά (87%), ηλικίας 5-12 ετών, με τις ηλικίες από 13 ετών η χρήση του internet να είναι στο 100%.
Ο ρόλος του smartphone
Κομβικό ρόλο στη ζωή του Έλληνα έχει και το smartphone: όλοι οι Έλληνες (94%) έχουν smartphone, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά για να μπαίνουν στο internet. Παράλληλα, καταγράφεται καθολική σύνδεση μέσω του smartphone για τις ηλικίες 13-54. Στο 72% διαμορφώνεται η σύνδεση μέσω smartphone στις ηλικίες 65-74.
Στο μεταξύ, πάνω από 8 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα. Σχεδόν καθολική η σύνδεση στις ηλικίες από 13 έως 44. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ηλικίες 65 έως 74, που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, έφτασαν το 58% από 48% το 2021 (αύξηση 20%).