Smartphone
Smartphone
SmartphoneΠηγή Εικόνας: peter agripo στο pexels

Ανάπτυξη, αλλά από το 2024, αναμένεται στις πωλήσεις smartphones στη Δυτική Ευρώπη. Για το επόμενο έτος, οι αναλυτές προβλέπουν ανάκαμψη της αγοράς με θετικό πρόσημο 6% το 2024.

Πάντως, η αγορά smartphones βρέθηκε σε μέγγενη και το 1ο τρίμηνο του 2023, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 13% και να πέφτουν στα 23,7 εκατ. μονάδες. Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες οδήγησαν σε χαμηλότερη καταναλωτική ζήτηση και επέκτειναν τους κύκλους αγορών.

Όσον αφορά τις τιμές πώλησης, τα δεδομένα της Canalys δείχνουν μια άνοδο των πωλήσεων smartphones στην κατηγορία των συσκευών με τιμές άνω των $800, το οποίο πλέον αντιπροσωπεύει το 41% της αγοράς, μια αύξηση 35% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Συνολικά, οι τιμές των συσκευών στη Δυτική Ευρώπη έχουν αυξηθεί σημαντικά, κατά 16% από το 1ο τρίμηνο του 2022 και 29% από το 1ο τρίμηνο του 2019, ενώ κινήθηκαν ανοδικά και το 1ο τρίμηνο του 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys, ενημερώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, η Samsung κατέκτησε την πρώτη θέση της αγοράς, με μερίδιο αγοράς 35%, παρά την ετήσια πτώση 16% στις πωλήσεις της.“Η Samsung έχει στρέψει περαιτέρω την προσοχή της στο τμήμα της μεσαίας και υψηλής κατηγορίας τιμών στη Δυτική Ευρώπη, με στόχο τη διεύρυνση των εσόδων της, τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους και τις μεγαλύτερες δυνατότητες για ενοποίηση του οικοσυστήματος”, αναφέρει η Canalys.

Οι κατασκευαστές

“Η κατάσταση της αγοράς γίνεται απίστευτα ανταγωνιστική πέρα από τους τρεις κορυφαίους προμηθευτές. Το 1o τρίμηνο του 2023, η OPPO, η TCL, η Google Pixel, η Motorola, η HONOR και η HMD Global ήταν καλά τοποθετημένες στην αγορά. Αρκετά από αυτά τα brands έχουν φιλοδοξίες και κεφάλαιο να επενδύσουν στην περιοχή. Θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στον πίνακα κατάταξης πριν από το τέλος του 2023”, εκτιμά η Canalys. 

Στο μεταξύ, οι πωλήσεις της Apple το 1o τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 1% σε σύγκριση με το 1o τρίμηνο του 2022, με την αμερικάνικη εταιρεία να παραμένει ο πιο ανθεκτικός κατασκευαστής smartphones στη Δυτική Ευρώπη.

Η Xiaomi υπερασπίστηκε την τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 15%, παρά την πτώση 17% από έτος σε έτος, με την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γερμανία να είναι οι βασικές αγορές της. Η Xiaomi παραμένει εστιασμένη στην κατηγορία της χαμηλής έως μεσαίας τιμής, κάτι που τη βοηθά να διατηρήσει πιο υψηλή θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη σε σχέση με τους άλλους Κινέζους πωλητές.

Η OPPO και η TCL συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, με την κάθε μία να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς 3%, με πτώση 53% και αύξηση 19% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα.