Της Τέτης Ηγουμενίδη
Στη Β’ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας (ανταγωνιστικός διάλογος) για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με ΣΔΙΤ.» περνούν οι ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, Άβαξ και Intrakat.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού περίπου 445 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμπραξης έχει οριστεί κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας), αν και θα οριστικοποιηθεί μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει:
Α) Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
— Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου, Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ.
— Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών, Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ.
— Παράκαμψη Χαλκηδόνας, Α/Κ Χαλκηδόνας, Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
Β) Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών οι προαναφερόμενοι 4 οικονομικοί φορείς προκρίθηκαν στην επόμενη φάση ενός δεύτερου οδικού ΣΔΙΤ στη Βόρειο Ελλάδα και συγκεκριμένα για το έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» αξίας 248 εκατ. ευρώ.