Η κλιματική αλλαγή απειλεί τον πλανήτη Γη και πλέον σε πολλές περιπτώσεις οι συνέπειες είναι καταστρεπτικές. Η μεταβολή του παγκοσμίου κλίματος και ειδικότερα οι μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών εκτείνονται σε μεγάλη χρονική κλίμακα. Τέτοιου τύπου μεταβολές περιλαμβάνουν στατιστικά σημαντικές διακυμάνσεις ως προς τη μέση κατάσταση του κλίματος ή τη μεταβλητότητά του. Οι κλιματικές αλλαγές οφείλονται σε φυσικές διαδικασίες, καθώς και σε ανθρώπινες δραστηριότητες με επιπτώσεις στο κλίμα, όπως η τροποποίηση της σύνθεσης της ατμόσφαιρας. Τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της υπερκατανάλωσης προϊόντων του πρωτογενή τομέα, της αλόγιστης υπερκατανάλωσης των φυσικών πόρων και την αύξηση του πληθυσμού της Γης υποβαθμίστηκε το φυσικό περιβάλλον. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού το 2020, η θερμοκρασία θα συνεχίσει να ανεβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο για τα επόμενα 5 χρόνια, και το ενδεχόμενο προσωρινής αύξησης κατά περισσότερο από 1,5 βαθμό Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, είναι ισχυρό. Οι εκπομπές άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία αποφεύγονται και μειώνονται απευθείας, όπου αυτό είναι δυνατό. Οι προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών υπόκεινται στην υποχρέωση αποφυγής και μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Οι εκπομπές άνθρακα που δεν μπορούν να αποφευχθούν ή να μειωθούν από την ίδια την εταιρεία ή την εφοδιαστική αλυσίδα επιβάλλοντας αντίστοιχες υποχρεώσεις σε επόμενους προμηθευτές, αντισταθμίζονται στην ίδια ποσότητα μέσω πιστοποιημένων έργων που μειώνουν την κλιματική αλλαγή.
Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τοποθετεί τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο των ενεργειών της. Ο στόχος για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα περιλαμβάνει και την προσπάθεια το εσωτερικό του οχήματος να μην περιέχει υλικά ζωικής προέλευσης. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες -και κυρίως οι πολυτελείς μάρκες- πλέον επιλέγουν βιώσιμα υλικά πολυτελείας.
Εγκαταλείπουν τις δερμάτινες επενδύσεις του εσωτερικού και εστιάζουν σε άλλα, βιώσιμα υλικά. Με αυτόν τον τρόπο, συμβαδίζουν με τις τρέχουσες τάσεις στον σχεδιασμό υλικών. Πολλά νέα μοντέλα δεν χρησιμοποιουν καθόλου δέρμα στο εσωτερικό τους. Παρότι τα ακατέργαστα δέρματα με τα οποία τροφοδοτούνται συνήθως οι μάρκες αποκτώνται ως υποπροϊόντα που προέρχονται από τη βιομηχανία βοείου κρέατος, οι εταιρείες αυτοκίνητων θέλουν να υποστηρίξουν την καλή διαβίωση των ζώων συμβάλλοντας στη μειωμένη ζήτηση δέρματος. Η απόφασή να υιοθετήσουν την επιλογή για δημιουργία εσωτερικών χωρίς δερμάτινες επενδύσεις οφείλεται επίσης στην ανησυχία για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εκτροφής βοοειδών, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της αποψίλωσης των δασών. Εκτός από την επιλογή να καταργήσουν το δέρμα, στοχεύουν επίσης στη διαρκή μείωση της χρήσης στο εσωτερικό των αυτοκινήτων ορισμένων υλικών που περιέχουν ζωικά προϊόντα όπως, για παράδειγμα, ορισμένα πλαστικά, καουτσούκ, λιπαντικά και κόλλες, τα οποία συχνά περιέχουν υπολείμματα προϊόντων που προέρχονται από την κτηνοτροφία. Έτσι, αντί για δέρμα, αναζητούν βιώσιμες πηγές υψηλής ποιότητας για πολλά υλικά. Στα νέα αυτοκίνητα, οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εσωτερικών υψηλής ποιότητας που βασίζονται σε ανακυκλωμένα και βιολογικής προέλευσης υλικά, καθώς και μεταξύ διαφορετικών τύπων υφασμάτων υψηλής ποιότητας και μιγμάτων μαλλιού από επιλεγμένο μαλλί. Στόχος πολλών εταιρειών είναι τα επόμενα χρόνια τα υλικά να προέρχονται από ανακυκλωμένες και βιολογικής προέλευσης ύλες.
Σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο προμηθεύονται με όρους βιωσιμότητας και υπευθυνότητας υλικά υψηλής ποιότητας, καθώς προσπαθούν να δημιουργήσουν τα πολυτελή προϊόντα του μέλλοντος. Αυτό ταυτίζεται με την προσέγγιση της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία και τη δημιουργία πιο βιώσιμων προϊόντων.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι ένα νέο υλικό για τους εσωτερικούς χώρους, το οποίο αποτελείται από υφάσματα που προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως μπουκάλια PET, υλικά βιολογικής προέλευσης από δάση αειφόρου διαχείρισης καθώς και φελλούς που ανακυκλώνονται από την οινοβιομηχανία.