Μπουρλότο στα σχέδια του ΔΕΣΦΑ για οδική μεταφορά LNG βάζει ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος και πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε διορισμένος από το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος φαίνεται ότι προσχώρησε ταχύτητα στα τερτίπια των πολιτικών, μάλλον διότι τον ερχόμενο Οκτώβριο στήνονται κάλπες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ο πολιτικός, λοιπόν, Καμαρινάκης Απόστολος και πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. παρότι γνωρίζει άριστα τα λιμενικά θέματα και της ασφάλειας και το γεγονός ότι τα νησιά που διαθέτουν πρατήρια υγρών καυσίμων εφοδιάζονται με βυτιοφόρα που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν από πλοία, εμφανίζει ενστάσεις που δεν επιτρέπουν να λειτουργήσει η νέα μονάδα φόρτωσης LNG στη Ρεβυθούσα.
Η στάση του Ο.Λ.Ε. απέναντι στον ΔΕΣΦΑ κρίνεται αδικαιολόγητη, καθώς είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας και προέβλεπε την άδεια φόρτωσης και εκφόρτωσης βυτιοφόρων με LNG από τη Ρεβυθούσα στην Ελευσίνα.
Όταν ήρθε η ώρα της έκδοσης αδείας προσέγγισης της «παντόφλας» από την Αγία Τριάδα Ρεβυθούσας σε προβλήτα της Ελευσίνας, για να τεθεί σε λειτουργία η μεταφορά LNG με βυτιοφόρα, ο ΟΛΕ δεν έδωσε τη σχετική άδεια. .
Όσο ο ΔΕΣΦΑ δεν έχει την άδεια δεν μπορεί να στείλει LNG σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας που δεν έχουν δίκτυο μεταφοράς.
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ η υπηρεσία Φόρτωσης Φορτηγών LNG προσφέρει μια ευέλικτη λύση για τη μεταφορά ποσοτήτων LNG σε περιοχές και χρήστες που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου, ενισχύοντας σημαντικά τόσο την ασφάλεια εφοδιασμού όσο και την ενεργειακή διασύνδεση της χώρας.
Μπορεί να εξυπηρετήσει απομακρυσμένα δίκτυα διανομής, βιομηχανικούς καταναλωτές, εφοδιασμό πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, καθώς και σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων που κινούνται με LNG.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο, το οποίο πληροί τις πιο αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας, το οποίο χρηματοδοτήθηκε με πληθώρα ευρωπαϊκών πόρων και το έχουν επισκεφθεί Έλληνες και Ευρωπαίοι θεσμικοί εκπρόσωποι, ως κρίσιμο έργο ενεργειακής ασφάλειας.
Αναφορικά με την καταλληλότητα, ο ΔΕΣΦΑ ενημερώνει ότι πραγματοποιήθηκε ενδελεχής έρευνα που συνέκρινε τις διαθέσιμες λιμενικές εγκαταστάσεις στην ευρύτερη περιοχή, από την οποία αναδείχθηκε ως καταλληλότερη επιλογή αυτή της προβλήτας «Κρόνος», καθώς πληροί μια σειρά από κριτήρια που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την εγγύτητα τόσο στην εγκατάσταση της Ρεβυθούσας όσο και στο εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και την προσβασιμότητα οχημάτων έκτακτης ανάγκης και υποστήριξης.
Η διοίκηση λέει ότι αποτελεί έναν ώριμο λιμένα που ήδη εξυπηρετεί μια σειρά από αντίστοιχες βιομηχανικές υποδομές και χρήσεις.
Ωστόσο οι καθυστερήσεις έναρξης λειτουργίας της μονάδας μεταφοράς LNG ανά την Ελλάδα φέρνει αναστάτωση στον επιχειρηματικό κόσμο ο οποίος ήλπιζε ότι θα είχε πρόσβαση σε πιο φθηνή πρώτη ύλη για ενέργεια.
Τέλος να σημειωθεί η διοίκηση του ΟΛΕ θα έχει σήμερα διοικητικό συμβούλιο για το θέμα του ΔΕΣΦΑ με το σχετικό αίτημα της προσέγγισης πλοίων εκφόρτωσης LNG.