Σε μία συνοπτική αναφορά στο έργο που έχει γίνει στις υποδομές προχώρησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Έδεσσα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για μετρήσιμα αποτελέσματα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 14 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήσει έργα ύψους 5,5 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα». Όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών «πέρα από τις αυτονόητες αναπτυξιακές προοπτικές και την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, θα δημιουργηθούν περίπου 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας την επόμενη πενταετία».
Στη συνέχεια υπογράμμισε το ενδιαφέρον «όχι μόνο των εγχώριων, αλλά και πολλών διεθνών εταιρειών. Και βέβαια, από εκεί που έφευγαν μηχανικοί για να δουλέψουν στο εξωτερικό, τώρα πλέον επιστρέφουν και απολαμβάνουν και καλύτερες αμοιβές».
Παρέπεμψε σε μελέτη του ΙΟΒΕ, επισημαίνοντας ότι «η ετήσια αξία παραγωγής των δραστηριοτήτων Αρχιτεκτόνων και Μηχανικών, εκτιμάται ότι θα πλησιάσει τα 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2025, θα φτάσει δηλαδή στα επίπεδα του 2004, ενώ το 2015 ήταν στα μισά, ενώ παράλληλα ως το 2025 και πάλι, αναμένεται οι κατασκευές να φτάσουν στο 8% του ΑΕΠ από 4% που ήταν το 2020».
Πώς προχωρούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία
Εστιάζοντας στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε ότι «υπήρχε αντικειμενικά ένα διαχρονικό έλλειμμα υποδομών».
Πλέον, όπως υποστήριξε «το μετρό ξεκόλλησε και η διαμάχη για τα αρχαία στη πόλη τελείωσε. Οι αρχαιολογικές εργασίες στο σταθμό της Βενιζέλου τελείωσαν και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει και η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας είναι στον αέρα και έχουν ήδη υποβληθεί δύο προσφορές, ενώ και η επέκταση προς Καλαμαριά προχωρά κανονικά. Ήδη ετοιμάζουμε τις επόμενες επεκτάσεις, τόσο προς τα Δυτικά, όσο και προς το αεροδρόμιο».
«Το Flyover, ένα έργο που θα αλλάξει τη καθημερινότητα της πόλης, σχεδιάστηκε, δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και ξεκίνησε από αυτή τη κυβέρνηση. Το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα – Αμφίπολη, δύο σημαντικά οδικά ΣΔΙΤ, ξεκίνησαν διαγωνιστικά και σύντομα θα περάσουν στη δεύτερη φάση τους» πρόσθεσε.
Ειδικά για το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 358,8 εκατ. ευρώ, αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ. και θα περιλαμβάνει και τη λειτουργία και συντήρηση σε όλο το μήκος του για 26 έτη».
Κλείνοντας, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «στην πολιτική, όπως και στη ζωή, δεν είναι τίποτα δεδομένο. Η διασφάλιση της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας, η περαιτέρω ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας και η εφαρμογή ενός προγράμματος που θα μειώνει ακόμα περισσότερο τους φόρους, θα διασφαλίζει τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, θα προσελκύει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον και θα εμπεδώνει κλίμα κοινωνικής ειρήνης εξαρτάται από το αποτέλεσμα των επόμενων εκλογών».