Στην επόμενη φάση του προχωρά το μεγάλο έργο παραχώρησης για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, 1,5 δισ. ευρώ.
Προσφορές, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέθεσαν σήμερα οι ΓΕΚ – Τερνα και οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos και Άβαξ – EGIS – Meridiam.
Δεν προσήλθε η γαλλική Vinci η οποία είχε αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα παραχώρησης που έχουν σχεδιαστεί και πιθανότατα το τελευταίο σε αυτό το μέγεθος που αφορά αυτοκινητόδρομο, για το οποίο έχει προβλεφθεί χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ έχουν σχεδιαστεί ακόμα δύο έργα, για τα οποία έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τους αναδόχους, το ένα δημόσιο και το δεύτερο ΣΔΙΤ. Το δημόσιο έργο αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ και το ΣΔΙΤ το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ.
Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο, είναι συνολικού μήκους 157 χλμ. (συν το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά 37,5 χλμ. ως προαίρεση) και θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους καθώς και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
[ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ]