Της Τέτης Ηγουμενίδη
Νέο διαγωνισμό με τροποποιημένους όρους σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση του έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού τμήμα: Ιωάννινα-Κακαβιά».
Προηγήθηκε η ακύρωση της προηγούμενης δημοπράτησης έπειτα από την αποδοχή από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) της προσφυγής που είχαν υποβάλει οι Δομική Κρήτης Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ.. Η προαναφερόμενη κοινοπραξία έχει στραφεί κατά όρων της προκήρυξης του διαγωνισμού, θεωρώντας ότι αυτοί εμποδίζουν μικρότερου μεγέθους εταιρείες, ακόμα και αν συνεργαστούν, να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους ισχυρούς του κλάδου.
Το αρμόδιο υπουργείο με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, αποφάσισε την τροποποίηση του πρώτου διαγωνισμού, την έγκριση πρόσθετων ειδικών όρων (τεχνικών και χρηματοοικονομικών) και την έγκριση των τευχών δημοπράτησης του έργου. Υπενθυμίζεται ότι προχτές ο υφυπουργός, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το έργο αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί άμεσα.
Εάν δεν αλλάξει κάτι και σε άλλες παραμέτρους, πρόκειται για έργο 310 εκατ. ευρώ (με προαιρέσεις και ΦΠΑ), μήκους 70 χλμ., με πλήθος από ανισόπεδους κόμβους, κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ.
Το εν λόγω έργο αφορά ειδικότερα στο οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια Οδός). Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα και αποτελεί: α) το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού προς τα σύνορα και β) τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού και ως εκ τούτου εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Ανήκει εξ’ ολοκλήρου στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, συνδέοντας τη χώρα με την Αλβανία, αποτελεί δηλαδή έργο διασυνοριακής σημασίας.