«Η Θεσσαλονίκη είναι “open for business” και όποιος επενδύσει σήμερα στην πόλη, θα συνειδητοποιήσει σε ένα-δύο χρόνια ότι έχει πάρει την καλύτερη επιχειρηματική απόφασή του»: με τη φράση αυτή, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, απευθύνθηκε σήμερα στους εκπροσώπους των εταιρειών κρουαζιέρας και δεκάδων επιχειρήσεων του χώρου, που θα βρίσκονται το επόμενο διήμερο στην πόλη, συμμετέχοντας στο 7ο «Posidonia Sea Tourism Forum», τη μεγαλύτερη διεθνή εκδήλωση του κλάδου στη Μεσόγειο, που για πρώτη φορά φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη.
«Στην κρουαζιέρα πετύχαμε πέρυσι την καλύτερη επίδοσή μας, με 61 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, αριθμό αυξημένο κατά 200% και με τις περισσότερες προσεγγίσεις να αφορούν homeporting. Είμαστε αισιόδοξοι ότι η κρουαζιέρα θα αυξηθεί περαιτέρω (…) Τα έσοδα από τον τουρισμό στις παραδοσιακές αγορές μας, όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αυξήθηκαν κατά 15%, ενώ οι επενδύσεις σε τουριστικές υποδομές, κυρίως με κεφάλαια από το εξωτερικό διπλασιάστηκαν. Επιπλέον, οι κινηματογραφικές παραγωγές που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη δημιούργησαν 100.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις και 4000 θέσεις εργασίας, ενώ απέφεραν έσοδα 140 εκατ. ευρώ» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, ο οποίος γνωστοποίησε ότι πρότεινε στους διοργανωτές του Φόρουμ την πραγματοποίησή του εκ περιτροπής στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τον έναν χρόνο στην πρώτη και τον άλλο στη δεύτερη. Με την ευκαιρία του φόρουμ, ο κ.Τζιτζικώστας ανακοίνωσε ακόμα ότι η μακεδονική κουζίνα αναδείχτηκε ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες κουζίνες στο παγκόσμιο κύπελλο μαγειρικής, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι όσα επιτεύχθησαν τα τελευταία χρόνια «δεν είναι το ταβάνι αλλά η βάση εκκίνησης, για να έχουμε τουρισμό τεσσάρων εποχών 12 μήνες ετησίως».
Αύξηση αφίξεων κατά 47,80% σημειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, με τις προκρατήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν -«που ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά»- να δημιουργούν αισιοδοξία για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, σύμφωνα με τον δήμαρχο του κεντρικού δήμου, Κωνσταντίνο Ζέρβα. «Φαίνεται πως τα έσοδα των κρατήσεων του πρώτου τριμήνου ξεπερνούν ήδη εκείνα του 2022» εκτίμησε ο κ. Ζέρβας, ενώ πρόσθεσε: «Σήμερα βρισκόμαστε στην έναρξη μιας νέας εποχής για την κρουαζιέρα, στο δικό μας homeport, στη Θεσσαλονίκη. Ήδη 69 αφίξεις είναι προγραμματισμένες μέσα στο 2023, από 13 εταιρίες με 21 κρουαζιερόπλοια, καθώς οι κορυφαίες εταιρίες κρουαζιέρας έβαλαν τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους. Σε σχέση με το 2022, πέντε επιπλέον γραμμές κρουαζιέρας έχουν προσθέσει τη Θεσσαλονίκη στον χάρτη των προορισμών τους», τόνισε και συμπλήρωσε πως πάνω από 70.000 επιβάτες κρουαζιέρας αναμένονται φέτος στη Θεσσαλονίκη, έναντι 40.000 πέρυσι. «Η Θεσσαλονίκη έχει μοναδική ταυτότητα και στόχος είναι να γίνει τουριστικός προορισμός 12 μηνών. Εύχομαι πως σύντομα θα πετύχουμε αυτό τον στόχο» συμπλήρωσε ο δήμαρχος.
Για «θεαματική ανάπτυξη» της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη το 2023, με περίπου 70 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, εκ των οποίες οι μισές αφορούν σε homeporting, έκανε λόγο ο εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, ο οποίος πρόσθεσε ότι το λιμάνι αναβαθμίζει διαρκώς τις υποδομές του, για να αναπτύξει ακόμα περισσότερο το τουριστικό προϊόν του και ναι γίνει πιο ανταγωνιστικό για τους διεθνείς ταξιδιώτες. Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια AE, Θόδωρος Βώκος, γνωστοποίησε ότι στο συνέδριο, οι εργασίες του οποίου συνεχίζονται αύριο, συμμετέχουν 60 διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι ομιλητές, ενώ στην έκθεση που πραγματοποιείται παράλληλα παίρνουν μέρος 12 εταιρείες κρουαζιέρας και 46 εκθέτες από 20 χώρες του κόσμου, όχι μόνο τουριστικά πρακτορεία, αλλά και επιχειρήσεις συναφείς με τον κλάδο. Η διοργάνωση του συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη, τόνισε, δείχνει την προσήλωση της εταιρείας στην ανάδειξη νέων προορισμών.