Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σε νέα εποχή εισέρχεται η ΔΕΛΤΑ, μέλος του Ομίλου VIVARTIA, φιλοδοξώντας να καταστεί μία ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων με εστίαση στην υγιεινή διατροφή. Με ανανεωμένη εταιρική εικόνα και πατώντας σε γερά θεμέλια χτίζει πάνω στα γαλακτοκομικά προϊόντα «ΔΕΛΤΑ» ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο δρομολογώντας το λανσάρισμα καινοτόμων υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντων με πολλές διαφορετικές κατηγορίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ξεδιπλώνοντας εχθές το νέο όραμα της εταιρείας ανέφερε: «Θέλουμε να κάνουμε μια εταιρεία πιο ανοικτή σε διάφορες επιλογές υγιεινής, καλής, γευστικής, προσιτής διατροφής για όλους. Χτίζουμε το όραμά μας σε πολύ γερά θεμέλια. Προσπαθούμε να ανεβάσουμε τον πήχη εν μέσω υπεύθυνης καινοτομίας η οποία διέπει το σύνολο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας».

Παράλληλα, η ΔΕΛΤΑ υλοποιεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και την PwC ένα καινοτόμο project για τα ελληνικά δεδομένα που αφορά στην αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση τους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Τσόλκας, θα αναλύονται όλοι οι κωδικοί προϊόντων σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας. «Έχουμε στα χέρια μας ένα εργαλείο βάσει του οποίου βελτιστοποιούμε όλους τους κωδικούς μας».

Την ίδια ώρα η ΔΕΛΤΑ προχωρά με μεθοδικές κινήσεις στην ισχυροποίηση των συνεργασιών της επιτυγχάνοντας ενίσχυση της θέσης της στην αγορά και προϊοντική επέκταση. Ήδη συνεργάζεται με περισσότερους από 300 Έλληνες παραγωγούς ενώ μεγάλο asset αποτελεί το πολύ δυνατό δίκτυο διανομής που διαθέτει στην ελληνική αγορά με 27.000 σημεία πώλησης και με σημαντική δικτύωση στη μικρή λιανική. Η διοίκηση, σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, μετά την απόκτηση του 70% των μετοχών της γαλακτοκομικής επιχείρησης Κουρέλλας με έδρα τα Γρεβενά που εξειδικεύεται στα βιολογικά και τα φυτικά προϊόντα αλλά και της εμπορικής εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο & Υιός που δραστηριοποιείται στην αγορά των γαλακτοκομικών, διερευνά νέες εξαγορές αναζητώντας ευκαιρίες στον χώρο της υγιεινής διατροφής που θα ενισχύσουν το όραμα της εταιρείας.

Στο πλάνο της εταιρείας είναι επίσης και η ενίσχυση της εξωστρέφειας με επέκταση της δραστηριότητάς της σε νέες αγορές. Η ΔΕΛΤΑ παρά το γεγονός ότι έχει χαμηλό ποσοστό εξαγωγών (8-9% επί του συνολικού τζίρου) σε σχέση με άλλες εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες έχει δυνατή παρουσία στις αγορές της Ιταλίας και της Γαλλίας και μικρότερη στην Κύπρο, τη Μάλτα και το Ισραήλ. «Εστιάζουμε κυρίως στην ελληνική αγορά. Είναι για εμάς πρώτη προτεραιότητα η Ελλάδα και μετά ακολουθούν οι αγορές του εξωτερικού» σημείωσε ο κ. Τσόλκας.

Εστιάζοντας στην περυσινή χρονιά ο επικεφαλής της ΔΕΛΤΑ σημείωσε ότι ήταν πολύ δύσκολη καθώς εκτός από την κρίση της ενέργειας και του καταναλωτή, υπήρχε και η κρίση του γάλακτος με τις ελλείψεις και τις τιμές να εκτοξεύονται έως και 60%. «Η ανατίμηση στην πρώτη ύλη δεν είχε προηγούμενο. Για εμάς ήταν σημαντικό να στηρίξουμε τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία μας οπότε κάναμε αναγκαστικά». Συγκεκριμένα, όπως είπε ο ίδιος, το εύρος των ανατιμήσεων κυμάνθηκε από 10% έως 28% ανάλογα με την πρώτη ύλη και την επιβάρυνση του κόστους. Ωστόσο, στο γάλα όπου η επιβάρυνση στην πρώτη ύλη ήταν μεγαλύτερη, οι ανατιμήσεις ήταν 25-28% κυρίως για το αγελαδινό».

Το θέμα της τιμής στο ράφι επηρέασε συνολικά την αγορά του φρέσκου γάλακτος, σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα, με αποτέλεσμα όλες οι εταιρείες να έχουν χάσει μερίδια αγοράς. Όπως είπε, οι καταναλωτές στρέφονται μέσω του “καλαθιού του νοικοκυριού” στις φθηνότερες επιλογές της ιδιωτικής ετικέτας. Μάλιστα, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στο φρέσκο γάλα εκτινάχθηκε από 11% στο 25% με τις απώλειες της ΔΕΛΤΑ να είναι περίπου τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Τα μηνύματα για την φετινή χρονιά είναι ενθαρρυντικά, σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα. «Οι τιμές που συντελούν στο κόστος παραγωγής αρχίζουν και αποκλιμακώνονται» σημείωσε. Μάλιστα, ανέφερε ότι η εταιρεία κάνει προσφορές στα προϊόντα της για να επιστρέψει κάποια αξία στον καταναλωτή από αυτά που αναγκάστηκε να πληρώσει πέρυσι, λόγω αυξημένων κοστολογικών μεγεθών. «Μελετάμε οποιαδήποτε κίνηση. Ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει να κάνουμε κάποια μείωση τιμοκαταλόγου, αλλά αυτό δεν έχει και μεγάλη σημασία γιατί οι προσφορές είναι σε τέτοια έκταση και σε τέτοιο εύρος προϊόντων που δεν έχει μεγάλη διαφορά από τη μείωση που θα μπορούσε να αποτυπωθεί στους τιμοκαταλόγους».

Η γαλακτοβιομηχανία ΔΕΛΤΑ αναμένει υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη για τη φετινή χρονιά επενδύοντας σε νέα project και την καινοτομία. Σημειώνεται ότι τα γαλακτοκομικά αντιστοιχούν στο 70% σε όγκο και 55% σε αξία του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Όπως αναφέρθηκε, η αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου θα πραγματοποιηθεί σταδιακά ενώ βάσει σχεδίου, το μείγμα θα διαφοροποιηθεί. Σταδιακά η συμμετοχή του γάλακτος θα μειώνεται ενώ θα αυξάνονται τα νέα προϊόντα. Σε ό,τι αφορά στα μερίδια της ΔΕΛΤΑ το 2022 σε αξία, στο σοκολατούχο γάλα φτάνει το 35%, στους φρέσκους χυμούς στο 20%-22% στο λευκό γιαούρτι (ανάλογα με τη μέτρηση) περίπου στο 7% ενώ στο φρέσκο γάλα στο 15%.