«Το υπουργείο μαζί με την ΥΠΑ έχουν δρομολογήσει τις διαδικασίες για την στελέχωση των αεροδρομίων της χώρας σε συγκεκριμένες ειδικότητες πεδίου», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη σχετικά με ελλείψεις προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός υπογράμμισε πως «μέλημα της κυβέρνησης ήταν και συνεχίζει να είναι η ασφάλεια των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια». Ανέφερε πως μόλις βγήκε το ΦΕΚ με τις νέες αρμοδιότητές του, μετά την παραίτηση του υπουργού κ. Καραμανλή, συναντήθηκε ήδη με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ σήμερα, σε λίγη ώρα, θα έχει συνάντηση και με τον σύλλογο των ηλεκτρονικών επικοινωνίας των αεροδρομίων.
Σχετικά με τις ελλείψεις προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια, ο υφυπουργός ανέφερε ότι «είναι ένα θέμα φλέγον, σοβαρό και καταβάλλεται κάθε προσπάθεια, ώστε να μειωθούν και να λυθούν τα διαχρονικά προβλήματα», καθώς «αυτά δεν ανέκυψαν τώρα».
Η σημερινή κυβέρνηση, είπε ο κ. Παπαδόπουλος, «έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των υποδομών των αεροδρομίων μας». Ειδικότερα, στο πλαίσιο του προγραμματισμού των ετήσιων προσλήψεων του 2023, «στα τέλη Σεπτεμβρίου εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο κατ΄ εξαίρεση 174 προσλήψεις θέσεων τακτικού προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων για την ΥΠΑ. Πριν από λίγες ημέρες, σύμφωνα με την εισήγηση της ΥΠΑ, ενέκρινα την πρόσληψη 134 τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων. Την περασμένη εβδομάδα αυτή εστάλη στο ΑΣΕΠ και κοινοποιήθηκε και στο υπουργείο Εσωτερικών πρόσκληση για προσλήψεις ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ηλεκτρονικών, ηλεκτρολόγων μηχανολόγων, πολιτικών μηχανικών, παροχής πληροφοριών πτήσεων, τεχνικών, διοικητικών υπαλλήλων, οδηγών και πυροσβεστών.
Για τις κρίσιμες ειδικότητες όπως είναι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, προβλέπονται 92 θέσεις και άλλες 50 θέσεις για εξειδικευμένους ηλεκτρονικούς του τομέα διεύθυνσης και διαχείρισης υποδομών αεροναυτιλίας. Παράλληλα, επισήμανε ο υφυπουργός ότι για την στελέχωση υπηρεσιών, όπως η ΑFISO, υπάρχει και η διαδικασία των μετατάξεων με αυστηρά κριτήρια και διαδικασίες εκπαίδευσης, μέσω των οποίων έχουν αξιολογηθεί και έχουν ήδη πάει στελέχη σε μια σειρά από νησιωτικά αεροδρόμια.
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι «δεν έχει λάβει το μήνυμα από το σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών και συνεχίζει έναντι της ασφάλειας να προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις των ιδιωτικοποιήσεων στις συγκοινωνίες». Επισήμανε πως «οι αερολιμενάρχες, που είναι οι υπεύθυνοι της ασφάλειας των αερομεταφορών, επί τέσσερα χρόνια ο Πανελλήνιος Σύλλογός τους ζητά να έχει συνάντηση με τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό και αυτός δεν τους δέχεται σε αντίθεση με την FRAPORT», ενώ, τόνισε, «έχουμε διαρκή περιστατικά που αφορούν την ασφάλεια και το Δημόσιο τους γυρίζει την πλάτη». Το ίδιο, πρόσθεσε «συμβαίνει και με τον Σύλλογο των εργαζομένων που είναι υπεύθυνοι για τις επικοινωνίες που εδώ και ενάμιση χρόνο καταγγέλλουν σοβαρά περιστατικά ασφάλειας πτήσεων». Επισήμανε την σοβαρή έλλειψη προσωπικού σε αυτές τις υπηρεσίες με αποτέλεσμα να κλείνουν για αρκετές ημέρες περιφερειακά αεροδρόμια σε νησιά. Ο κ. Αρσένης παρατήρησε ότι η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει με την ΑΠΑ ένα μοντέλο αντιγραφής από χώρες όμως που δεν έχουν τη νησιωτικότητα της Ελλάδας, που ο έλεγχος γίνεται από την Αθήνα και στην ουσία δεν λειτουργεί. Ο βουλευτής, διαφώνησε και με την πρακτική των αποσπάσεων από τα κεντρικά στα περιφερειακά αεροδρόμια για να καλύπτονται τα κενά στους αερολιμενάρχες τους θερινούς μήνες.