«Greek Marble | Then. Now. Forever.»: Αυτό είναι το όνομα της νέας επίσημης ταυτότητας του ελληνικού μαρμάρου, ενός φυσικού πετρώματος με ιστορία χιλιετιών και ενός εμπορικού προϊόντος με τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα στη χώρα, καθώς το 76% της παραγωγής του εξάγεται σε περισσότερες από 120 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Η επίσημη ταυτότητα του ελληνικού μαρμάρου παρουσιάστηκε στη διάρκεια μιας καθόλα ενδιαφέρουσας εκδήλωσης που διοργάνωσε στην Καβάλα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης (Σ.Ε.Μ.Μ.Θ.) με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), παρουσία πλήθος επιχειρηματιών και τοπικών φορέων, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης κ. Ιουλία Χαϊδά, στην ομιλία της αναφέρθηκε στη συνεισφορά του κλάδου του ελληνικού μαρμάρου στην ελληνική οικονομία, εστιάζοντας στην εξαγωγική πορεία του με αξία εξαγωγών 225.015.000 Euro το εννιάμηνο του 2022 και 360.748.000 Euro το 2021 έναντι 288.720.000 Euro το 2020.
Τόνισε ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην πέμπτη θέση παγκοσμίως στις εξαγωγές μαρμάρων και στη δεύτερη θέση στην Ε.Ε., διαθέτοντας το 76% της παραγωγής της σε περισσότερες από 120 χώρες. Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία αποτελούν την πρώτη πεντάδα χωρών στις οποίες εξάγεται το 58,2 % του ελληνικού μαρμάρου.
Στην βόρεια Ελλάδα εξορύσσεται το 72% της συνολικής παραγωγής μαρμάρου
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης ιδρύθηκε το 1972 και εδρεύει στην Καβάλα εκπροσωπώντας την ελληνική βιομηχανία μαρμάρου. Στη βόρεια Ελλάδα εξορύσσεται σήμερα το 72% της συνολικής πρωτογενούς παραγωγής μαρμάρου στη χώρα, ενώ οι περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης είναι αυτές στις οποίες η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων μαρμάρου ασκούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
Ο Σ.Ε.Μ.Μ.Θ. αποτελείται από 75 μέλη, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων και σημαντικότερων εταιρειών μαρμάρου σε όλη την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι αυτές οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν περισσότερο από το 85% του κύκλου εργασιών όλων των εταιρειών του κλάδου και το 98% της κερδοφορίας. Συνολικά στην ελληνική μαρμαροβιομηχανία δραστηριοποιούνται 670 εταιρείες οι οποίες απασχολούν 6.500 εργαζόμενους, ενώ η συνολική συμμετοχή στην απασχόληση ανέρχεται στους 18.000 εργαζόμενους.
Τριπλασιάστηκαν οι ελληνικές εξαγωγές μαρμάρων
«Η ιστορία της χώρας μας», υπογράμμισε η κ. Χαϊδά, «έχει χτιστεί και διατηρηθεί με το ελληνικό μάρμαρο, ενώ η τέχνη της εξόρυξης, επεξεργασίας και γλυπτικής του μαρμάρου και η γνώση των διεργασιών που εμπλέκονται σε κάθε ένα από αυτά τα στάδια είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένες στη χώρα μας. Το ελληνικό μάρμαρο αποτελεί σημαντικό στοιχείο της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Την τελευταία δεκαετία, λόγω της ύφεσης στην ελληνική οικονομία, ο κλάδος μας κλήθηκε να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του, να αλλάξει στρατηγική απευθυνόμενος, κυρίως, στην παγκόσμια αγορά. Συνεπώς, επενδύοντας στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια ανταποκρίθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση των αγορών του εξωτερικού. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν να τριπλασιαστούν οι ελληνικές εξαγωγές μαρμάρων».
«Σήμερα λοιπόν», συνέχισε η πρόεδρος του Σ.Ε.Μ.Μ.Θ βρισκόμαστε σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι για την πορεία των ελληνικών εξαγωγών μαρμάρου και είναι η καλύτερη στιγμή για να υιοθετήσουμε όλες οι εταιρείες του κλάδου την ενιαία ταυτότητα και την χρήση του κοινού εμπορικού σήματος. Έτσι, το ελληνικό μάρμαρο θα αποκτήσει την αναγνωρισιμότητα στην παγκόσμια αγορά ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας προϊόντος, ενισχύοντας έτσι το εξαγωγικό προφίλ του κλάδου».
Η διαχρονικότητα του ελληνικού μαρμάρου
Το μήνυμα που εκπέμπει η νέα ενιαία ταυτότητα αφορά τη διαχρονικότητα του ελληνικού μαρμάρου, από την αρχαιότητα έως σήμερα, αλλά και την πολύπλευρη χρήση του σε μικρής κλίμακας έργα σε κατοικίες ή σε μεγάλα έργα ξεχωριστής σημασίας και συμβολισμού. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο μάρμαρο ως φυσικό και βιώσιμο υλικό με μεγάλη διάρκεια ζωής που ταιριάζει απόλυτα στο μοντέρνο σχεδιασμό της σύγχρονης εποχής.
Η εντεταλμένη σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Enterprise Greece Μπέττυ Αλεξανδροπούλου στην ομιλία της αναφέρθηκε στην κοινή προσπάθεια με τον Σ.Ε.Μ.Μ.Θ. «να σχεδιασθεί μία σύγχρονη, μοναδική ταυτότητα για το μάρμαρο που θα διασφαλίζει την αξία του, θα το διαφοροποιεί έναντι του ανταγωνισμού και θα ενισχύει τα μοναδικά του χαρακτηριστικά».
Η κ. Αλεξανδροπούλου αναφέρθηκε στις πρόσφατες συμμετοχές του κλάδου στην διεθνή έκθεση «The Big 5» 2022 στο Ντουμπάι και τη Σαουδική Αραβία, αλλά και στην πρώτη ελληνική συμμετοχή στην σπουδαιότερη έκθεση του τομέα στην βόρεια Αμερική, τη διεθνή έκθεση TISE-StonExpo, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας. Πρόσθεσε επίσης, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες σημαντικές δράσεις εντός στους 2023, όπως η συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις BIG 5 Construct Egypt τον Ιούνιο, στη ΜARMOMAC VERONA, τον Σεπτέμβριο κ.λπ.
Τόσο η κ. Χαϊδά όσο και η κ. Αλεξανδροπούλου παρότρυναν τους επιχειρηματίες του κλάδου να υιοθετήσουν τη νέα ενιαία ταυτότητα σε όλες τους τις επικοινωνίες, ώστε να καθιερωθεί, ενώ αναφέρθηκαν στα πλεονεκτήματα της χρήσης κοινού εμπορικού σήματος από όλα τα μέλη του κλάδου. Πλεονεκτήματα όπως η άμεση αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό ως συνώνυμο υψηλής ποιότητας προϊόντος, η σημασία της κοινής ταυτότητας στην ενίσχυση των εξαγωγών και η αξιοποίηση της γενικότερης αναπτυξιακής ορμής που έχει δημιουργηθεί.
Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης, ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Ιωάννης Σάββας και ο κ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece.