Μαρίνες
ΜαρίνεςΠηγή Εικόνας: Photo by Tomas Andreopoulos from Pexels

Για την καλοκαιρινή περίοδο έχει μεταφερθεί η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την αξιοποίηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών (mega yacht) που βρίσκεται στην Κέρκυρα, με το ΤΑΙΠΕΔ, ως γνωστόν, να προωθεί τον διαγωνισμό. Αν και οι προσφορές αναμένονταν για νωρίτερα, εντούτοις, όπως σημειώνουν πληροφορίες της αγοράς απαιτήθηκε πρόσθετος χρόνος ωρίμανσης ώστε να διευθετηθούν κάποια «ανοιχτά» ζητήματα. Τα οποία σχετίζονται με το «φιξάρισμα» του ανταποδοτικού οφέλους που θα αναλογεί στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας και την έκδοση σχετικών αποφάσεων, στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού για την υπο-παραχώρηση της μαρίνας. Προφανώς, στο «κάδρο» υπάρχει και ο παράγοντας των εκλογών που συχνά επηρεάζει τις διαδικασίες καθώς ο εκλογικός κύκλος αναμένεται τους προσεχείς μήνες και σίγουρα εντός του θέρους.

Τέσσερα σχήματα στη β’ φάση

Στη β’ φάση της διαδικασίας έχουν προκριθεί τέσσερα επενδυτικά σχήματα και μάλιστα υπάρχουν ισχυρά ονόματα ανάμεσά τους. Στη διαδικασία συμμετέχουν οι ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σε κοινό σχήμα και με εμπειρία από διαχείριση τέτοιων υποδομών, η D MARINAS HELLAS (όμιλος CVC), η LAMDA MARINAS INVESTMENTS (όμιλος Lamda Developmentκαθώς και η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ (με παρουσία κυρίως σε λιμενικά έργα). Μένει, όμως, να αποδειχτεί αν δώσουν και δεσμευτικές οικονομικές προσφορές όλοι οι διεκδικητές με το ΤΑΙΠΕΔ να ευελπιστεί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

 

Θέσεις ελλιμενισμού για μεγάλα σκάφη

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Ταμείου, η μαρίνα για mega – yacht στην Κέρκυρα προβλέπεται να καλύπτει 98 θέσεις ελλιμενισμού, με μέγιστο μήκος (LOA) περίπου 140 μέτρων. Εξ αυτών, το 50% θα είναι έως 30 μ. μήκος και 8 μ. πλάτος, ενώ 20 θα είναι από 30 έως 40 μέτρα, άλλες 17 έως 50μ., 5 θέσεις για 60-70 μ. και 2 για πάνω από 140 μέτρα μήκος. Στόχος, είναι να δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη μαρίνα αποκλειστικά για μεγάλα και πολυτελή σκάφη, λειτουργώντας όχι μόνο ως σημείο διέλευσης αλλά και ως αρχικό λιμάνι (homeport). Η διάρκεια της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης θα είναι ίση με τριάντα πέντε (35) χρόνια τουλάχιστον.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στη προκήρυξη, η αδειοδοτημένη Μαρίνα βρίσκεται στην Ανατολική ακτή του νησιού της Κέρκυρας, στα δυτικά του υφιστάμενου εμπορικού λιμένα, δίπλα στον τερματικό σταθμό των κρουαζιερόπλοιων, ενώ με την προβλεπόμενη επέκταση η Μαρίνα θα καλύψει χερσαία ζώνη περίπου, κατά μέγιστο, 100.000 τ.μ. Στις χρήσεις προβλέπονταν και τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, εγκαταστάσεις συντήρησης σκαφών κ.α.

Η ανάπτυξη της μαρίνας μεγάλων σκαφών τύπου mega yacht στην Κέρκυρα εντάσσεται στη συντονισμένη προσπάθεια του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των μαρινών και των τουριστικών λιμένων του χαρτοφυλακίου του.