Κανονικά διεξήχθη το Σάββατο ο πρώτος μεγάλος γραπτός πανελλήνιος διαγωνισμός που προκήρυξε το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) για την κάλυψη των αναγκών του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, με τη συμμετοχή 108.229 υποψηφίων στα περίπου 500 εξεταστικά κέντρα (σχολεία) των 43ων περιφερειών της χώρας.

Οι υποψήφιοι κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, μετά από 4μηνη εντατική προετοιμασία, διαγωνίζονται για την δημιουργία της λεγόμενης «δεξαμενής» υποψηφίων.

Από αυτήν, η Δημόσια Διοίκηση θα αντλεί «τα καταλληλά πρόσωπα για την κατάλληλη θέση, προκειμένου να υπηρετήσουν με υψηλό αίσθημα ευθύνης το νέο δημόσιο που χτίζουμε», όπως επισήμανε σε πρόσφατες δηλώσεις του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης. Αναφορικά με την καινοτομία του εν λόγω διαγωνισμού τόνισε ότι «Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού εισάγεται μία αξιοκρατική, ακέραιη και αδιάβλητη διαδικασία» η οποία «σηματοδοτεί μία νέα εποχή στον τρόπο στελέχωσης και κατ’ επέκτασης στη λειτουργία του Δημοσίου».

Σημειώνεται ότι η διαγνωστική διαδικασία εμπεριέχει εξειδικευμένα εργαλεία διακρίβωσης δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για τον διαγωνισμό, προκειμένου η επιλογή των νέων δημοσίων υπαλλήλων να βασιστεί σε μια ισόρροπη και σταθμισμένη αξιολόγηση των στοιχείων εκείνων που συνθέτουν την εργασιακή προσωπικότητα τους.

Στο πλαίσιο αυτό οι υποψήφιοι προσήλθαν από τις 8 πμ στα εξεταστικά κέντρα και στις 9 πμ ξεκίνησαν με τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας για 2 ώρες και 45 λεπτά. Στις 2.30 το μεσημέρι ακολούθησε η εξέταση στις Γενικές Γνώσεις με διάρκεια 2.30 ωρών. Η εξέταση και των δύο μαθημάτων γίνεται με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών.

Σύμφωνα με την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμούς (Κ.Ε.Δ.) οι υποψήφιοι είχαν υποχρέωση να έχουν μαζί τους αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο ή άλλο επίσημο έγγραφο παραστατικό της ταυτοπροσωπίας τους με επικυρωμένη φωτογραφία. Επισημαίνεται ότι, δεν θα ήταν δυνατή η ταυτοποίηση μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής για κινητές συσκευές δεδομένου ότι τα κινητά τηλέφωνα έπρεπε να είναι απενεργοποιημένα, για τη διασφάλιση της αδιάβλητης διεξαγωγής της διαδικασίας.

Τα θέματα μεταδόθηκαν ταυτόχρονα στα εξεταστικά κέντρα με το Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) του υπουργείου Παιδείας ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο και ασφαλές μέσο.

Όσοι υποψήφιοι έφτασαν στα Εξεταστικά Κέντρα μετά την αποστολή των θεμάτων του κάθε μαθήματος, δεν τους επιτράπηκε η είσοδος, ενώ οι εξεταζόμενοι κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στις αίθουσες είχαν απενεργοποιημένα και τοποθετημένα στο πάτωμα, δίπλα στο κάθισμα τους, κινητά τηλέφωνα, έξυπνα ρολόγια βιβλία, σημειώσεις και τυχόν άλλα βοηθήματα. Απαγορευτική ήταν η χρήση υπολογιστικών μηχανών, γομολάστιχας ή διορθωτικού (μπλάνκο) και επιτρεπτή μόνο η χρήση δύο στυλό διαρκείας του ίδιου χρώματος (μπλε ή μαύρο) και νερό ή αναψυκτικό.

Κάθε εξεταζόμενος στην αίθουσα πήρε ένα απαντητικό φύλλο ανά εξεταζόμενο μάθημα, στο οποίο οι επιτηρητές είχαν επικολλήσει ειδική αυτοκόλλητη ετικέτα με τον γραμμικό κωδικό (barcode) στο αντίστοιχο πλαίσιο και το οποίο παρέδωσαν πριν αποχωρήσουν.

Βαθμολόγηση

Η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα. Η βαθμολόγηση, γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες, από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, απαντήσεις.

Με απόφαση της ΚΕΔ, δεν θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση για την εξέταση της «Δοκιμασίας Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας». Αντίθετα στην Εξέταση Γνώσεων, θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση με συντελεστή (-0,20) στις εσφαλμένες απαντήσεις. Δηλαδή θα αφαιρείται από τη συνολική βαθμολογία το 20% του αντίστοιχου βαθμού που θα λαμβάνει η κάθε ορθή απάντηση του υποψηφίου και κάθε πέντε λάθος απαντήσεις, θα «κοστίζουν» μία ολόκληρη μονάδα.

Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100. Εφόσον εφαρμοστεί, αρνητική βαθμολόγηση, ο βαθμός θα προκύπτει μετά από αφαίρεση της βαθμολογίας που αντιστοιχεί στις εσφαλμένες απαντήσεις.

Αν στη βαθμολογία προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός στρογγυλοποιείται σε δύο δεκαδικά ψηφία της μονάδος. Η βαθμολογία στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποτελείται από το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που ο υποψήφιος συγκέντρωσε στα επιμέρους μαθήματα/δοκιμασίες αυτού.

Τέλος χαρακτηριστικό του διαγωνισμού είναι η υποβάθμιση της βαρύτητας των μορίων που προσέδιδε η εργασιακή εμπειρία, καθώς μέσα από την δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας αξιολογούνται νέες παράμετροι που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία, όπως οι δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας κ.α.