Με επίκεντρο την πώληση της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, Άκτωρ, κορυφώνεται το ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην κατασκευαστική αγορά.
Βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, η εκτίμηση που κυριαρχεί, είναι ότι οι διαπραγματεύσεις των μετόχων της Ελλάκτωρ (ολλανδική Reggeborgh Invest BV και Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη) με τους ενδιαφερόμενους αγοραστές (την κυπριακή Wade Adams και την Adamas Group του Δημήτρη Κούτρα) βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο με όλα τα σενάρια ανοιχτά.
Η πλευρά των αγοραστών έχει λάβει το τελικό αναλυτικό κείμενο της συμφωνίας χωρίς, τουλάχιστον μέχρι χθες, να έχει απαντήσει θετικά ή αρνητικά. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει μια ενδιάμεση ημερομηνία (η 28η Φεβρουαρίου) μέχρι την οποία θα πρέπει να υπογραφεί από τις δύο πλευρές το τελικό συμβατικό κείμενο, ώστε η Ελλάκτωρ να προχωρήσει σε γενική συνέλευση για τη λήψη των σχετικών αποφάσεων.
Διαφορετικά η πλευρά των αγοραστών θα θεωρήσει ότι οι Wade Adams και Adamas Group έχουν υπαναχωρήσει και θα διακρατήσει την εγγυητική επιστολή των 5 εκατ. ευρώ.
Οι βασικοί όροι της αγοραπωλησίας έχουν συμφωνηθεί με την υπογραφή του προσυμφώνου που ανακοινώθηκε από την Ελλάκτωρ στις 31.1.23.
«Κλειδωμένο» είναι, μεταξύ άλλων, το τίμημα (περί τα 163 εκατ. ευρώ) όπως και το πως θα λειτουργήσει η συνεργασία μεταξύ της Άκτωρ και της Άκτωρ Παραχωρήσεις, δύο εταιρείες που είναι στενά συνδεδεμένες λόγω της κοινής καθόδου τους σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ. Για όλα τα εν εξελίξει έργα (αυτά που έχουν συμβασιοποιηθεί και αυτά που βρίσκονται στη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας) το status δεν θα μεταβληθεί, ενώ όσα τρέξουν στο μέλλον θα εξετάζονται ανά περίπτωση.
Η τελική ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί για τις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις είναι 31η Μαρτίου ωστόσο αναφέρεται στην ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Βάσει των παραπάνω η φημολογούμενη υπαναχώρηση της Wade Adams, δεν μπορεί να αποδοθεί σε διαφωνία της σε βασικά σημεία της συμφωνίας.
Οι κατασκευαστικοί όμιλοι παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην Ελλάκτωρ, που για άλλη μια φορά μετασχηματίζεται.
Η αγορά θεωρεί εξαιρετικά πιθανό, αν η εν λόγω συμφωνία ναυαγήσει, η Intrakat να επιχειρήσει να καταθέσει τη δική της πρόταση εξαγοράς της Άκτωρ. Στην υποθετική περίπτωση που τα βρίσκει με τους μετόχους της Ελλάκτωρ, θα ενισχύσει σημαντικά τη θέση της, προοπτική που κινητοποιεί τους υπόλοιπους ομίλους.
Να σημειωθεί ότι από την πλευρά του μεγαλύτερου κατασκευαστικού Ομίλου σήμερα, της ΓΕΚ Τέρνα, αναφέρεται κατηγορηματικά ότι δεν υφίσταται ενδιαφέρον για την εξαγορά της Άκτωρ.
Η ΓΕΚ Τέρνα, στο μεταξύ, τελεί εν αναμονή ολοκλήρωσης της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή στην First Sentier (εφόσον η ξένη εταιρεία δεν υπαναχωρήσει από τα συμφωνηθέντα). Πρόκειται για μια συμφωνία που επίσης αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από την κατασκευαστική – ενεργειακή αγορά, όπως και από τους μετόχους της Τέρνα Ενεργειακής.
[ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ]