Ποσό ύψους 4 δισ. ευρώ δαπάνησαν το 2022 οι Έλληνες καταναλωτές για αγορά ενδυμάτων, υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργικών ειδών, με τις πωλήσεις των συγκεκριμένων κλάδων να αποτελούν το 6,5% του συνόλου που έγιναν πέρυσι στη χώρα μας. Τα παραπάνω επισημαίνονται σε σημερινή ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), με βάση στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Ειδικότερα, σε αξία οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2022 ξεπέρασαν τα 3,1 δισ. ευρώ ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, των υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 500 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών ειδών σε 385 εκατ. ευρώ.
«Η πραγματική αξία είναι πολύ μεγαλύτερη, εάν συνυπολογιστούν και οι πωλήσεις των επιχειρήσεων που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία», τονίζει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ, προσθέτοντας ότι ειδικά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη.
Σε σχέση με το 2021, οι λιανικές πωλήσεις στην ένδυση αυξήθηκαν πέρυσι σε ποσοστό 18,4%, εάν και όπως σπεύδει να επισημάνει ο ΣΕΠΕΕ «θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το μεγαλύτερο διάστημα του πρώτου τετράμηνου του 2021 τα εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά, λόγω των μέτρων που είχαν επιβληθεί για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού».
Αναλυτικά, η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων ανά τρίμηνο το 2022 σε σχέση με το 2021 ήταν στο +54% στο πρώτο τρίμηνο, +23,2% στο δεύτερο, +6,7% στο τρίτο και +12,3% στο τέταρτο.
Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, οι λιανικές πωλήσεις των ενδυμάτων ξεπέρασαν το 2022 τις αντίστοιχες του 2019, δηλαδή προ πανδημίας, σε ποσοστό 8,8%, αυτές των κλωστοϋφαντουργικών ειδών κατά 1%, ενώ αυτές των υποδημάτων παρουσίασαν σταθεροποιητική τάση.