Στο έργο που συντελείται στις υποδομές και τις μεταφορές, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη του στο Newsbomb.gr και στην κ. Αμαλία Κάντζου.
«Πραγματικά έχει γίνει ένα άλμα επενδύσεων στον κατασκευαστικό κλάδο», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν σήμερα ένα πολύ μεγάλο ανεκτέλεστο και έχουν δημιουργηθεί πολλές θέσεις εργασίας. «Είμαι πολύ περήφανος γιατί πάρα πολλά νέα παιδιά – αρχιτέκτονες, μηχανικοί, μηχανολόγοι – που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, αρχίζουν και επιστρέφουν τώρα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ειδικά όσον αφορά στους μηχανικούς και όσον αφορά στον κλάδο των πολύ μεγάλων έργων, έχουμε πάει από το brain drain στο brain gain».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης δίνεται μεγάλη έμφαση στην περιφέρεια και κλείνουν όλα τα οδικά έργα που εκκρεμούσαν. Αναφέρθηκε ειδικά στη «μεγάλη πληγή» της Πατρών- Πύργου. «Αυτό το έργο αυτό έχει ξεκινήσει, έχουν στηθεί εργοτάξια και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2025», τόνισε.
«Κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο οδικό έργο εν εξελίξει στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα, τον ΒΟΑΚ. Και δεν κάνουμε μόνο αυτά. Flyover στη Θεσσαλονίκη. Τα τεράστια σιδηροδρομικά έργα: Συνδέουμε λιμάνια με σιδηρόδρομο και εμπορευματικά κέντρα, έτσι ώστε η χώρα μας να γίνει κόμβος Logistics της ευρύτερης περιοχής. Μία βιομηχανία που μπορεί να φέρει πολλές δουλειές και να φτάσει το 3% με 4% του ΑΕΠ στο μέλλον. Κάνουμε τα έργα νέας γενιάς. Έργα φιλοπεριβαλλοντικά. Δείτε τα έργα του Μετρό που γίνονται. Παραδώσαμε τους σταθμούς του Μετρό προς Πειραιά. Σε 55 λεπτά φτάνει κανείς από το αεροδρόμιο στο λιμάνι. Στην Αθήνα, θα δείτε παντού εργοτάξια στη Γραμμή 4», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Κρινόμαστε από αυτά που λέμε και αυτά τα οποία κάνουμε. Και εμείς ποτέ δεν θα ανακοινώσουμε κάποιο έργο χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».
Υπογράφονται σύντομα οι συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης όσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες ότι η Κυβέρνηση έχει κάνει προσλήψεις για πρώτη φορά μετά το 2008 και έχει αυξήσει στην Αθήνα τα λεωφορεία από 850 σε 1.350 και στη Θεσσαλονίκη από 212 στα 500, ενώ σε λίγες ημέρες υπογράφονται οι συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
«Θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές που έχουν γίνει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διαγωνισμό πάντα. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε να υπογράψουμε τις συμβάσεις, να περάσουμε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και σε λίγες εβδομάδες πιστεύω θα έχουμε καλά νέα», ανέφερε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ, οι οποίες – χωρίς να αμφισβητηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών – έχουν βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών.
Δεν θα αυξηθούν τα διόδια
Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε τη δέσμευση ότι δεν θα αυξηθούν τα διόδια στις λεγόμενες παραχωρήσεις. «Δεν θα μπούμε σε μία διαδικασία τι λένε οι συμβάσεις, τι δεν λένε οι συμβάσεις. Αυτό είναι μία απόφαση που έχει παρθεί από τον Πρωθυπουργό, μία πολιτική απόφαση» δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Όταν ο κατασκευαστικός κλάδος έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει και αυτός ένα βήμα πίσω». Αναφέρθηκε τέλος στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές.