Περισσότερα από 360 έργα, ύψους 6,8 δισ. ευρώ, για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη του 2030, περιλαμβάνει το αναπτυξιακό σχέδιο της κυβέρνησης για την εν λόγω περιφέρεια, το οποίο παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στην Κομοτηνή, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των αρχών και φορέων της περιοχής.
Η χρηματοδότηση των έργων αυτών είναι εξασφαλισμένη είπε ο πρωθυπουργός και τα έργα έχουν καταγραφεί σε ένα τεύχος το οποίο διανεμήθηκε στους προσκεκλημένους.
Όπως τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην ομιλία του κ. Μητσοτάκης είπε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά αναλυτικό σχέδιο για το πώς θα αναπτυχθεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τα επόμενα χρόνια.
«Πιστεύω ότι αυτό το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας δεν αποτυπώνει απλά το όραμα μας για την περιφέρεια σας. Αποτυπώνει και μία ολόκληρη φιλοσοφία διακυβέρνησης. Για το πώς αντιλαμβανόμαστε τον σχεδιασμό, την υλοποίηση σημαντικών έργων σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας», τόνισε ο πρωθυπουργός και εξέφρασε και σιγουριά ότι το συγκεκριμένο σχέδιο θα γίνει πράξη, θα υλοποιηθεί βάσει συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και βάσει συγκεκριμένων πολιτικών δεσμεύσεων, τις οποίες είναι σε θέση να αναλάβει η σημερινή κυβέρνηση.
«Οι τελικοί ιδιοκτήτες αυτού του σχεδίου δεν είμαστε εμείς, η κυβέρνηση, είστε εσείς. Οι δημότες, οι κάτοικοι της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, που έχετε κάθε δικαίωμα να ελπίζετε και να οραματίζεστε για σας και τα παιδιά σας ένα πολύ καλύτερο μέλλον από αυτό το οποίο σας επιφύλαξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις».
Για την Αλεξανδρούπολη είπε ότι ήταν προσωπική του η απόφαση να μην ιδιωτικοποιηθεί τώρα το λιμάνι της για γεωπολιτικούς και οικονομικούς λόγους.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει τόσο μεγάλη σημασία που σε αυτή την εξαιρετικά σημαντική γεωπολιτική συγκυρία δεν έπρεπε να φύγει από τα χέρια του ελληνικού κράτους. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν θα επενδυθούν σημαντικοί πόροι στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης», είπε και συνέχισε: «Η Αλεξανδρούπολη μετατρέπεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα σε μία πόλη με ξεχωριστά μεγάλη σημασία. Όχι μόνο γεωπολιτική αλλά και ενεργειακή. Η Αλεξανδρούπολη είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα ενός γίγαντα εν υπνώσει ο οποίος τώρα ξυπνάει και μπορεί η ανάπτυξή της να συμπαρασύρει ολόκληρη την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».
Έδωσε, επίσης, μεγάλη σημασία στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής για την οποία είπε ότι έχει 50.000.000 δυνητικούς επισκέπτες οι οποίοι μπορούν να την επισκεφτούν οδικώς.
Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος τόνισε ότι το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αποτελεί ένα «αναπτυξιακό άλμα» στο μέλλον.
Οι βασικοί άξονες του Αναπτυξιακού Προγράμματος
Το Πρόγραμμα χωρίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: την κατασκευή σύγχρονων δικτύων και υποδομών, τον εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, την προώθηση και ενίσχυση καινοτόμων επενδύσεων στην περιοχή και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Τα έργα προς υλοποίηση περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, παρεμβάσεις για τη βελτίωση των μεταφορών και τη διασυνδεσιμότητα, τη βελτίωση της άρδευσης καλλιεργήσιμων περιοχών, για την ενέργεια, την υγεία, την παιδεία και τον πολιτισμό, τη βελτίωση συνοριακών διαβάσεων και την ασφάλεια.
Στο χαρτοφυλάκιο των σιδηροδρομικών υποδομών περιλαμβάνονται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, εγκαθιστώντας ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση και βελτιώνοντας τη σύνδεση με το βουλγαρικό σιδηρόδρομο, η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής 206 χλμ στο Τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες, η οποία θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης και τη συντήρηση και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Βόρειας Ελλάδας στα τμήματα μεταξύ Στρυμόνα-Αλεξανδρούπολης και Πλατέως-Φλώρινας μέσω ΣΔΙΤ.
Για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της περιφέρειας προβλέπονται, ανάμεσα σε άλλα, η κατασκευή των τμημάτων Σμίνθη – Εχίνος και Δημάριο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα επί του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Ξάνθη – Εχίνος – ελληνοβουλγαρικά σύνορα, αλλά και του τμήματος ‘Αγιος Αθανάσιος – Α/Κ Κρηνίδων επί του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού Σέρρες – Δράμα – Καβάλα.
Για τη διοχέτευση της διερχόμενης κυκλοφορίας από και προς το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, το αεροδρόμιο «Δημόκριτος», την Κομοτηνή, την Εγνατία Οδό, χωρίς κυκλοφοριακή επιβάρυνση του αστικού ιστού, είναι σε εξέλιξη η κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της πόλης, ενώ παράλληλα εκτελείται και το έργο για την αναβάθμιση της ανατολικής εισόδου της Δράμας.
Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης την αναβάθμιση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, μέσα από την υλοποίηση έργων αποκατάστασης βαθών και την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και του διαύλου. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την απόκτηση μηχανολογικού εξοπλισμού φορτοεκφόρτωσης και την οδική σύνδεση νέας Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης με τις λιμενικές εγκαταστάσεις.
Για τη στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής, στο σχέδιο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη του 2030 έχει ενταχθεί η κατασκευή του φράγματος Ιάσμου, για την οποία ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 223 εκατ. ευρώ, προκειμένου η υφιστάμενη χρήση υπόγειων υδάτων να αντικατασταθεί από τη διάθεση επιφανειακού νερού, δρομολογώντας την επίλυση των προβλημάτων άρδευσης που αντιμετωπίζουν οι καλλιεργητές της περιοχής.
Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται εν τω μεταξύ το έργο για τη μεταφορά και διανομή νερού άρδευσης σε πέντε περιοχές στην ανατολική πεδιάδα της Ξάνθης, συνολικής έκτασης 250 χιλιάδων στρεμμάτων.
Στο μέτωπο της ενέργειας, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού προγράμματος, αναπτύσσονται νέα δίκτυα φυσικού αερίου μέσης και χαμηλής πίεσης στην Περιφέρεια, τα οποία θα καλύψουν έξι πόλεις, την Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή, τη Δράμα, την Ξάνθη, την Ορεστιάδα και την Καβάλα.
Για τη δημόσια Υγεία έχουν προϋπολογιστεί 143,8 εκατ. ευρώ με στόχο την αναβάθμιση των νοσοκομείων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Δράμας, Ξάνθης, Κομοτηνής, Διδυμότειχου και των κέντρων υγείας. Με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος θα υλοποιηθεί η κατασκευή και ο εξοπλισμός του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής, προϋπολογισμού 102 εκατ. ευρώ.
Στον τομέα του Πολιτισμού προβλέπονται παρεμβάσεις ύψους 80,8 εκατ. ευρώ πρωτίστως για την αποκατάσταση και αναβάθμιση πολιτιστικών μνημείων.
Σε ό,τι αφορά την Παιδεία, έχουν ενταχθεί παρεμβάσεις ύψους 71,5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και την ανέγερση σχολικών μονάδων και κτηρίων του πανεπιστημίου, την ενίσχυση της έρευνας και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Στα έργα για την ασφάλεια των πολιτών περιλαμβάνονται η δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας στην Κομοτηνή και η κατασκευή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης.
Την εκδήλωση συντόνισε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Τις δράσεις τους για το Πρόγραμμα παρουσίασαν κατά σειρά η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Αμυράς και ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ενώ ομιλία απηύθυνε και ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος.
Κ. Καραμανλής: Οι τρεις πυλώνες ανάπτυξης – Σιδηροδρομικά και οδικά έργα άνω των 4,5 δις
Στους τρεις πυλώνες του σχεδίου, που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, αναφέρθηκε ο κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Θράκης στην Κομοτηνή, στο πλαίσιο της περιοδείας του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην περιοχή, τονίζεται σε ανακοινωση του υπουργείου.
«Στη Θράκη χτυπά δυνατά η καρδιά της πατρίδας μας. Δεν είναι απλά το βορειοανατολικό χερσαίο άκρο της χώρας μας. Η Θράκη αποτελεί ένα πολυσήμαντο σταυροδρόμι με εξέχοντα στρατηγικό χαρακτήρα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης «δεν μπορεί να αναδειχθεί εάν δεν έχουμε βάλει τις απαιτούμενες βάσεις. Και οι βάσεις αυτές δεν είναι άλλες από τις υποδομές», προσθέτοντας: «Στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη μετουσιώνουμε το όραμα σε πράξη».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη συνέχεια στους τρεις βασικούς πυλώνες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Πρώτον, τα λιμάνια. «Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, αποτελούν πραγματικά ένα θαλάσσιο τόξο του Βορρά, το οποίο όμως, όλα αυτά τα χρόνια, δεν είχε αξιοποιηθεί. Αυτό πλέον έχει αλλάξει», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Πριν λίγο καιρό και μετά από επίμονες πολιτικές διαπραγματεύσεις, πετύχαμε να εντάξουμε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει ότι ξεκλειδώνουμε πολύ σημαντικές χρηματοδοτήσεις από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ώστε να αναβαθμίσουμε το ρόλο του λιμανιού. Ταυτόχρονα ανοίγει και ο δρόμος για να εισρεύσουν ιδιωτικά κεφάλαια. Και όλα αυτά πιστοποιούν και δικαιώνουν την απόφαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να μην προχωρήσει η παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να παραμείνει στην κυριότητα του Ελληνικού Κράτους, το οποίο έχει τη δυνατότητα, αλλά πλέον και τα χρηματοδοτικά εργαλεία να αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητες του λιμανιού σε ενεργειακό, σε εμπορικό και σε γεωπολιτικό επίπεδο και στο μέλλον να αποφασίσει εάν πρέπει να το παραχωρήσει κάτω υπό άλλες συνθήκες».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην υλοποίηση του φιλόδοξου διακρατικού έργου Sea to Sea, που θα ενώνει πέντε θαλάσσιους και ένα ποτάμιο λιμένα.
«Φανταστείτε: Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Μπουργκάς, Ρούσε σε πρώτη φάση και μετά ακόμη και στην Κωνστάντζα. Με το έργο αυτό αναπτύσσουμε σημαντικές ροές φορτίων μεταξύ των χωρών της μέσης και της άπω Ανατολής και των χωρών της Μαύρης Θάλασσας, καθώς – και αυτό είναι το εθνικά σημαντικό – παρακάμπτονται με αυτό τον τρόπο τα Στενά του Βοσπόρου», επισήμανε.
Ο δεύτερος πυλώνας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάπτυξη, επιτέλους, στη χώρα μας ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι τα έργα της επόμενης 15ετίας θα είναι τα σιδηροδρομικά και υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει δημοπρατήσει ήδη το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
«Έτσι για άλλη μία φορά κάνουμε το όραμα πράξη. Κάνουμε το αυτονόητο, που ήταν αδιανόητο. Δηλαδή συνδέουμε επιτέλους λιμάνια με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, έργο που έχει ήδη δημοπρατηθεί, έργο 1,7 δισ. ευρώ, την πεδινή ή νότια χάραξη. Την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, της γραμμής που στην ουσία παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου. Δεν ξεχνάμε και τη συντήρηση και την ανάταξη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδος, ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ, ένα έργο που θα γίνει με ΣΔΙΤ», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Επομένως εφαρμόζουμε στην πράξη αυτό που λέμε συνδυασμένες μεταφορές, έτσι ώστε επιτέλους αυτή η περιοχή να πάρει την προστιθέμενη αξία και να γίνει κόμβος μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».
Τρίτος πυλώνας είναι οι κάθετοι οδικοί άξονες, που βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα των λιμανιών μας, όσο και κάθε νομού.
«Δράμα- Αμφίπολη, έργο ΣΔΙΤ. Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, ένα έργο που κάνουμε μαζί με την περιφέρεια. Ξάνθη – Εχίνος- ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο με την παράκαμψη του Προβατώνα. Περιφερειακή οδός Αλεξανδρούπολης: Ήδη υπάρχουν εργοτάξια. Αλλά και η διασυνοριακή γέφυρα Κήπων – Υψάλων, μία πληγή και μία ντροπή για τη χώρα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας: «Είναι τα μεγάλα οδικά έργα, που όχι θα γίνουν, αλλά που ήδη υλοποιούνται στην περιοχή. Με τους σύγχρονους αυτούς αυτοκινητοδρόμους, βγάζουμε ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση».
Ο κ. Καραμανλής έκανε συνεπώς λόγο για «ένα άλμα ανάπτυξης που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ».
Γιατί εκτός των σιδηροδρομικών έργων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που ανέρχονται σχεδόν στα 3,4 δισ. ευρώ, υλοποιούνται και οδικά έργα τα οποία προσεγγίζουν το ένα δισ. ευρώ, αλλά και άλλα έργα όπως ύδρευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας. Άμεσα μάλιστα θα βγει στον αέρα η μελέτη του φράγματος Δερείου, ένα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή. Υλοποιούνται επίσης κτηριακά έργα στην Αστυνομική Διεύθυνση και στα κέντρα επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, ύψους 131 εκατομμυρίων ευρώ, με ΣΔΙΤ.
«Αναβαθμίζουμε επιτέλους την ευρύτερη περιοχή και την αναβαθμίζουμε γεωστρατηγικά. Κάνουμε όμως και κάτι άλλο, που έχει θέσει και ο Πρωθυπουργός ως προτεραιότητα: Ενισχύουμε και δημιουργούμε χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Όλα αυτά είναι έργα που γίνονται σε επίπεδο περιφέρειας. Δεν μιλάμε πλέον για έργα που γίνονται μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε: «Είναι εθνικά αναγκαίο ο πληθυσμός σε αυτή την πολύ ευαίσθητη περιοχή να συνεχίζει να ακμάζει. Και ιδιαίτερα η ακριτική Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, αυτό που έχει αποδείξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι ότι πλέον λαμβάνει επιτέλους αυτό που δικαιούται, δηλαδή ένα μεγάλο μέρισμα από την ανάπτυξη της χώρας».
Γ. Καραγιάννης: Η στήριξή της Θράκης αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα
Σε σειρά έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη αναφέρθηκε μεταξύ άλλων με ανάρτηση του στο Facebook ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών αρμόδιος για τις υποδομές Γιώργος Καραγιάννης με αφορμή την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αλεξανδρούπολη και την έναρξη κατασκευής της Μονάδας Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης. “Η στήριξή της Θράκης αποτελεί εθνικό καθήκον και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα της κυβέρνησης”, έγραψε ο κ. Καραγιάννης.
“Από την Κομοτηνή με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στείλαμε μήνυμα αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης μιλώντας για όλα όσα γίνονται στην περιοχή. Πυλώνας μας ο σιδηρόδρομος. Το γρήγορο, ασφαλές και φιλοπεριβαλλοντικό αυτό μέσο θα αλλάξει όλο τον χάρτη των μετακινήσεων, τον τρόπο που η αναπτύσσεται η επιχειρηματικότητα και ολόκληρη η περιοχή. Κάνουμε, λοιπόν, πράξη την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία με δύο έργα σχεδόν 3,3 δισ. ευρώ που θα συνδέσουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τη Μαύρη Θάλασσα. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουμε το τμήμα Στρυμώνας – Αλεξανδρούπολη ενώ επιβατικές και εμπορικές μεταφορές μπαίνουν σε μία νέα εποχή με αυτά τα έργα που θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται από τα τέλη του έτους με αρχές του 2024. Μάλιστα, η ίδια η περίοδος της κατασκευής θα δημιουργήσει ένα οικονομικό μικροκλίμα με τις επενδύσεις που θα κατευθυνθούν στην περιοχή”, ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών αρμόδιος για τις υποδομές μεταξύ άλλων παρέθεσε την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, το τμήμα Κρηνίδες – Σταυρός του κάθετου άξονα της Εγνατίας στις περιοχές Σέρρες – Δράμα – Καβάλα καθώς και τις μελέτες στα δύο τμήματα από τη Δράμα ως τις Κρηνίδες, μαζί με το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το τμήμα Δημάριο- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, την ανατολική παράκαμψη της Ξάνθης, το Φράγμα Δερείου όπως και την Περιμετρική Οδό Καβάλας στην ανάρτηση του ως έργα που είναι σε εξέλιξη στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή.