Νέα διεθνή δεδομένα οδικής ασφάλειας αποκάλυψε το Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών του ΟΟΣΑ, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Εντός της Ευρώπης οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2021 ήταν 0,1% υψηλότεροι από τον μέσο όρο που ίσχυε το χρονικό διάστημα 2017-2019. Την ίδια χρονική περίοδο στις ΗΠΑ οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 16%, προβληματίζοντας τους επικεφαλής που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια.
Η τελευταία έκθεση αντλεί δεδομένα από το 2021 και το πρώτο εξάμηνο του 2022, καθώς οι οικονομίες επέστρεψαν σταδιακά από τα συνεχόμενα lockdown του Covid-19. Ένα πιο ακριβές συγκρίσιμο μέτρο ήταν οι θάνατοι ανά δισεκατομμύριο διανυόμενα χιλιόμετρα οχημάτων. Υπάρχουν εξαιρετικά μεγάλες διακυμάνσεις τόσο για το 2020 όσο και για το 2021. Στη Νορβηγία, για παράδειγμα, σημειώθηκαν 1,8 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά δισεκατομμύριο χλμ. που διανύθηκαν το 2021, σε σύγκριση με 9,9 θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην Τσεχία. Το 2020 η Τσεχία, η Νότια Κορέα και οι ΗΠΑ κατέγραψαν πάνω από οκτώ τροχαία ατυχήματα ανά δισεκατομμύριο χιλιόμετρα.
Ένα άλλο στοιχείο της έκθεσης είναι η σύγκριση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους, η οποία δείχνει και πάλι τη Νορβηγία ως την ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη με 1,5 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους, ενώ η Κολομβία δείχνει να έχει τους πιο επικίνδυνους δρόμους με 14,2 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους και ακολουθούν οι ΗΠΑ με 12,9 θανάτους.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση, δείχνει να έχει βελτιωθεί, καθώς οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2021 ήταν 613 όταν ο μέσος όρος της χρονικής περίοδο 2017-2019 στην χώρα μας ήταν 706 θάνατοι. Σε αυτό τον πίνακα η Ισλανδία το 2021 είχε 9 θανάτους, έναντι 13 του μέσου όρου της περιόδου 2017-2019, ενώ στη Γερμανία το 2021 σημειώθηκαν 2.562 θάνατοι έναντι 3.167 της περιόδου 2017-2019.
Μεταξύ 2010-19 οι θάνατοι από το ποδήλατο αυξήθηκαν σε 15 από τις 34 χώρες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα: κατά 130% στην Αργεντινή, κατά 90% στο Ισραήλ και κατά 60% στην Ιρλανδία. Οι αναβάτες ηλεκτρονικών ποδηλάτων φαίνεται να διατρέχουν ιδιαίτερα υψηλό κίνδυνο, καθώς αφορούν το 52% των θανάτων στο Ισραήλ, το 47% στο Βέλγιο, το 41% στην Ελβετία και το 35% στη Γερμανία, παρότι αντιπροσωπεύουν μικρό μερίδιο της συνολικής ποδηλατικής κοινότητας.