Σε καθεστώς με αυστηρούς περιορισμούς δουλεύουν τα σούπερ μάρκετ αρχή γενομένης από το καθορισμό του μικτού περιθωρίου κέρδους. Η εφαρμογή του καλαθιού του νοικοκυριού και η απειλή για δημοσιοποίηση των ονομάτων των σούπερ μάρκετ όταν επιβληθεί πρόστιμο άνω των 50.000 ευρώ, δοκιμάζει την υπομονή και τις αντοχές των ανθρώπων του λιανεμπορίου.
Οι ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ νοιώθουν πίεση από το δίδυμο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γεωργιάδη- Παπαθανάση και προσπαθούν να μεταφέρουν τη δυσαρέσκεια αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι επιχειρήσεις θέλουν να λειτουργούν σε καθεστώς ελευθερίας και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού για να είναι σε θέση να απασχολούν τις χιλιάδες των εργαζομένων καθώς πρόκειται για βαριά βιομηχανία από την πλευρά της απασχόλησης.
Από σήμερα στο μέτωπο των δυσαρεστημένων θα προστεθεί και ο εμπορικός κόσμος όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γεωργιάδη και Παπαθανάση ρίχνουν τίτλους τέλους στις «μαϊμού» εκπτώσεις αφού αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των ποσοστιαίων εκπτώσεων.
Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης αποκάλυψε στην ενημέρωση με τους δημοσιογράφους, ότι τα σούπερ μάρκετ χάνουν από το καλάθι του νοικοκυριού διότι έχει αυξηθεί ο τζίρος λόγω ότι τα επιλέγουν οι καταναλωτές με συνέπεια να χρηματοδοτείται από τις πωλήσεις προϊόντων εκτός του καλαθιού.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι δεν σας κρύβω ότι υπήρξαν και υπάρχουν πολλά παράπονα από τα σούπερ μάρκετ ότι πλέον το καλάθι τους κοστίζει πολλά λεφτά διότι επειδή ακριβώς έχει αυξήσει το μερίδιο στο τζίρο τους σε πολύ μεγάλο βαθμό εάν δεν πουλάνε στις τιμές του καλαθιού αλλά πουλάνε στις κανονικές τιμές θα είχαν πολύ σημαντική διαφορά στο τζίρο τους. Σημειώστε ότι υπάρχουν αλυσίδες που στο καλάθι πουλάνε προϊόντα κάτω από το κόστος τους μόνο και μόνο για να μπορέσουν να παρουσιάσουν ένα καλάθι ανταγωνιστικό έναντι άλλων αλυσίδων.
Αποφεύγουν τη δημόσια αντιπαράθεση.
Να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι των αλυσίδων δεν επιθυμούν να έρθουν σε δημόσια αντιπαράθεση με τον υπουργό, διότι παραμένει σε ισχύ το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους μέχρι τις 31 Μαρτίου 2003. Όλοι θεωρούν ότι θα παραταθεί λόγω της προεκλογικής περιόδου.
Είναι γεγονός ότι το μέτρο δεν μπορεί να διατηρηθεί σε ισχύ για μεγάλο χρονικό διάστημα διότι θα τεθεί θέμα Ελεύθερου Ανταγωνισμού.
Πάντως στελέχη αλυσίδων με καλές σχέσεις με τον Τύπο λένε ότι « Ο Άδωνις μόνο ζητάει και δεν ρωτάει. Και το μόνο που κάνει είναι να δίνει εντολές, κάνε εκείνο κάνε το άλλο.
Το υπουργείο Ανάπτυξης τερματίζει τις μαϊμού εκπτώσεις.
Στον μέτωπο των δυσαρεστημένων θα προστεθεί και ο εμπορικός κόσμος, ο οποίος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργιάδη- Παπαθαναση αντιμετωπίστηκε ως ένας κλάδος που συστηματικά εμπαίζει τους καταναλωτές στην περίοδο των εκπτώσεων.
Το υπουργείο περιμένει στη «γωνία» τους επιχειρηματίες για την ημέρα της black Friday ή στη cyber Monday διότι η «Μαύρη Παρασκευή» έχει αποδεχθεί χρυσοτόκος όρνιθα για τις επιχειρήσεις.
Φέτος η black Friday θα είναι στο στόχαστρο του υπουργείου. Στο ενδεχόμενο ένας καταναλωτής να κάνει καταγγελία για πλασματικές εκπτώσεις με τη ΔΙΜΕΑ να το επιβεβαιώνει θα επιβάλλεται πρόστιμο στην επιχείρηση στο 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης. Για πρώτη φορά η εφαρμογή του μέτρου που πέρασε με το νόμο 4933/2022 , οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται ότι ως προγενέστερη τιμή, αυτή η τιμή που διαγράφεται στην έκπτωση είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Άρα, ένας έμπορος ουσιαστικά δεν μπορεί να αυξήσει απότομα την τιμή και να τη μειώσει και να επικαλείται την αυξημένη τιμή αυτή ως τιμή εκκίνησης της έκπτωσης, με αποτέλεσμα αυτό να επιτρέπει στο κράτος αλλά και στον καταναλωτή να μπορεί να δει πραγματικές εκπτώσεις στο πεδίο. Αντίθεα οι επιχειρήσεις που κάνουν προσφορές ή δίνουν ένα συν ένα δώρο δεν υπόκειται στη ρύθμιση διότι έχουν ποσοστό έκπτωσης.