Η ανανέωση του στόλου με τα πιο πρόσφατα οχήματα Euro 6/VI, παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση νέων οχημάτων, μπορεί να επιφέρει μείωση 80% στις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές έως το 2035 σε σύγκριση με το 2020, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, τα πιο αυστηρά πρότυπα Euro7 θα μείωναν τις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές επιπλέον λιγότερο από 5% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά σε σύγκριση με τα επίπεδα Eurο 6d.
Με τους ισχύοντες κανόνες Euro 6/VI, η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει ήδη τα πιο ολοκληρωμένα και αυστηρά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων (όπως NOx και PM) στον κόσμο. Οι εκπομπές καυσαερίων βρίσκονται σε μετρήσιμο επίπεδο, χάρη στην τεχνολογία αιχμής των οχημάτων. Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας που δημοσιοποίησε η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που κρίνει ότι προτιμότερο για την μείωση των εκπομπών ρύπων είναι η ανανέωση του στόλου από το να μεταβούμε σε ένα πιο αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορούν να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα.
«Μεγαλύτερο αντίκτυπο, τόσο στις εκπομπές ρύπων, όσο και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα έχει η ανανέωση του στόλου με καινούρια αυτοκίνητα του τελευταίου προτύπου εκπομπών ρύπων αντικαθιστώντας τα συμβατικά παλιά αυτοκίνητα με προσιτά οχήματα τελευταίας τεχνολογίας. Ταυτόχρονα θα πρέπει να υπάρξει αύξηση της ηλεκτροκίνησης», αναφέρει χαρακτηριστικά η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Sigrid de Vries.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι όλες οι προσπάθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι προσανατολισμένες προς την βιώσιμη κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές. Κύριο μέλημά της είναι ο μετασχηματισμός και η μετάβασή της προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ θα πρέπει να βγουν στην παραγωγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά και με χαμηλές τιμές κτήσης. «Πρέπει τώρα να εργαστούμε για να εγγυηθούμε την πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση, να κάνουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά προϊόντα μαζικής αγοράς, να μετριάζουμε τις αρνητικές συνέπειες στην απασχόληση και να επιτρέπουμε στους Ευρωπαίους πολίτες να φορτίζουν εύκολα το ηλεκτρικό τους όχημά», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Sigrid de Vries η οποία παράλληλα στέλνει και το μήνυμα ότι «μεγαλύτερο αντίκτυπο, τόσο στις εκπομπές ρύπων όσο και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα έχει η άμεση ανανέωση του στόλου με καινούρια αυτοκίνητα».