Η ομάδα «Dataphoria» αναδείχθηκε νικήτρια του Ανοιχτού Μαραθωνίου Καινοτομίας “Sustainability Hackathlon”, με σύνθημα: “Στο δρόμο για ένα καλύτερο αύριο”, που διοργάνωσαν το “Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη” και η Lidl Hellas, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η «Dataphoria» παρουσίασε μια ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία επιτρέπει σε δήμους και σε επιχειρήσεις να ενημερώνονται για δείκτες ESG, για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, για δεδομένα που συνδέονται με την αειφορία και το περιβάλλον.
Από τις τριανταπέντε ομάδες νέων, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν στο διαγωνισμό καινοτομίας, προκρίθηκαν οι πέντε ομάδες, οι οποίες απόψε παρουσίασαν στον μεγάλο τελικό της διοργάνωσης τις “έξυπνες” και “πράσινες”- για το περιβάλλον ,την κοινωνία και την κοινωνικά υπεύθυνη επιχειρηματικότητα-, ιδέες τους, τις οποίες και ανέπτυξαν σε χρήσιμες τεχνολογικές εφαρμογές στο εξάμηνο “πρόγραμμα επιτάχυνσης” που προηγήθηκε.
Οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο ενεργειών κοινωνικής υπευθυνότητας των διοργανωτών “για μια “Ελλάδα χωρίς Πλαστικά μιας χρήσης” και άλλες καινοτόμες λύσεις και δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον.
“Η βιώσιμη ανάπτυξη, η πράσινη επιχειρηματικότητα και η καινοτομία αποτελούν πρόκληση για το σήμερα και το αύριο” ανέφερε στο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης και πρόσθεσε: “Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους όσους έχουν την πρωτοβουλία να προωθήσουν ρηξικέλευθες τεχνολογικές λύσεις, πρακτικά εφαρμόσιμες σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος”.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι “η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται σε ένα σύγχρονο ψηφιακό hub” και σε αυτό συντελεί και το κυβερνητικό σχέδιο για την ανάπτυξή της, με μεγάλες εταιρείες από όλο τον κόσμο να επενδύουν στην πόλη μέσα στην τελευταία τριετία.
Η ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ, Μαρία Σπυράκη που χαιρέτισε την εκδήλωση σημείωσε ότι “είναι θέμα επιβίωσης της επόμενης μέρας” για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και τον κόσμο, η βιωσιμότητα και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής. Αναφέρθηκε στα χρηματοδοτικά εργαλεία και τους πόρους, που διατίθενται για αυτή τη μετάβαση. Υπογράμμισε, ότι η Θεσσαλονίκη είναι ιδανική πόλη για την ανάπτυξη της καινοτομίας και την άσκηση μιας σύγχρονης και κοινωνικά υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.
“Επίκαιρη” χαρακτήρισε τη διοργάνωση, που συμβάλει στον τομέα της “αστικής βιώσιμης ανάπτυξης” και της ανεύρεσης καινοτόμων εφαρμογών και λύσεων, ο πρόεδρος Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζόλας.
Ο πρόεδρος της Lidl Hellas, Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ υπογράμμισε τη στενή συνεργασία του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνικά υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με την πολιτεία στη δέσμευσή τους για μια καλύτερη κοινωνία και ένα καλύτερο περιβάλλον, “ένα βιώσιμο κοινό μέλλον” όπως είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ότι η διοργάνωση συμβάλλει στην εξεύρεση λύσεων απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις, με εφαρμογές χρήσιμες για το περιβάλλον, προς όφελος όλων, αλλά και των επόμενων γενεών.
Η εκτελεστική διευθύντρια του ιδρύματος “Αθανάσιος Κ Λασκαρίδης”, Αγγελική Κοσμοπούλου ανέφερε ότι «η αναζήτηση μιας ισορροπίας ανάμεσα στην εξέλιξη από τη μια και στην προστασία της γης, τής φύσης και των πόρων από την άλλη “ακούγεται αυτονόητη, αλλά είναι πρόκληση” και συνέχισε: “Χρειάζονται ιδέες, εργαλεία, χρειάζεται σύνθεση και αυτά είναι τα χαρακτηριστικά αυτής της ωραίας διοργάνωσης”.
Εκ μέρους της εταιρίας “Crowd Policy”, που έτρεξε το διαγωνισμό και το εξάμηνο “πρόγραμμα επιτάχυνσης”, ώστε οι ιδέες που παρουσιάστηκαν να καταλήξουν την παραγωγή ενός “ελάχιστου βιώσιμου προϊόντος” μίλησε και παρουσίασε τα συμπεράσματα, ο συνιδρυτής της εταιρείας, Γιώργος Καραμανώλης.
Ενδιαφέρουσες ήταν και οι εφαρμογές των υπολοίπων φιναλίστ του διαγωνισμού. Η ομάδα Gaia παρουσίασε ένα σύστημα ανταποδοτικής ανακύκλωσης, όπου ο χρήστης σκανάρει την πλαστική συσκευασία και την απορρίπτει σε κάδο ανακύκλωσης ο οποίος ζυγίζει το βάρος της για να αποζημιωθεί με πόντους αγοράς προϊόντων από τις συνεργαζόμενες εταιρίες ανακύκλωσης, προκειμένου να υπάρχει κίνητρο ανακύκλωσης.
Η FoodAllios δημιούργησε μια πλατφόρμα διανομής των αδιάθετων προϊόντων εταιριών σε φθηνότερες τιμές, ώστε και να μην γίνεται σπατάλη τροφίμων και υλικών και να βοηθούνται και οι επιχειρήσεις να μειώνουν τη απώλεια κερδών. Οι Let’s Park εμφάνισαν μια διαδικτυακή πλατφόρμα που διασύνδεει πολίτες, τοπικές αρχές και εταιρίες για την δημιουργία “πάρκων τσέπης” δηλαδή μικρών εκτάσεων πρασίνου σε γειτονιές. Η JBM ανέπτυξε το Aivio ένα σύνθετο πρόγραμμα που παρέχει αναλυτικά στοιχεία, για οτιδήποτε αφορά την κατανάλωση του νερού, με στόχο τη μείωση του, καθώς και την ορθότερη διαχείριση του νερού από πολίτες, επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Στους νικητές δόθηκαν χρηματικά έπαθλα: πέντε χιλιάδων ευρώ από το Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και πρόγραμμα επικοινωνίας της εφαρμογής από τη Lidl αξίας 40.000 ευρώ καθώς και αναμνηστικά της διοργάνωσης.