Εξωτερική όψη του βασικού κτιρίου του Υπουργείου Υποδομών στον Χολαργό, όπως φαίνεται από τον δρόμο
Πηγή Εικόνας: Google Maps

«Η αναβάθμιση των υποδομών δημιουργεί την ευκαιρία μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού στη Βουλή. Με αυτή την πεποίθηση, όπως είπε, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών επέλεξε, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της, να γυρίσει την πλάτη της στις παθογένειες και στις ιδεοληψίες του παρελθόντος και να κοιτάξει μπροστά.

«Θέσαμε στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, γιατί οι σύγχρονες υποδομές έχουν άμεση σχέση με την ανάπτυξη, τη βελτίωση της καθημερινότητας, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με την προστασία του περιβάλλοντος, με την προσέλκυση νέων επενδύσεων και με τη διεθνή εικόνα της χώρας», είπε ο Γιώργος Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι σήμερα, 3,5 χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ, υπάρχουν όλα τα δεδομένα για τη σύγκριση των επιδόσεων στον τομέα των υποδομών με τις επιδόσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

«Η σύγκριση έχει ξεκάθαρα θετικό πρόσημο για την κυβέρνηση της ΝΔ. Την περίοδο 2015-2019, είχαν δρομολογηθεί έργα κάτι λιγότερο από 1 δισ. ευρώ. Τη δική μας κυβερνητική περίοδο, αυτά τα 3,5 χρόνια, έχουν δημοπρατηθεί έργα ύψους 10 δισ. και έχουν συμβασιοποιηθεί μέχρι σήμερα περίπου 5 δισ. ευρώ», είπε ο κ. Καραγιάννης.

Όπως εξάλλου επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στα 3,5 χρόνια:
– δόθηκε προτεραιότητα στην απεμπλοκή έργων.
– αξιοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, μεταξύ των οποίων και έργα με ΣΔΙΤ. Ιδίως για τα ΣΔΙΤ, ανέφερε ότι η αξιοποίηση αυτού του εργαλείου στέλνει μήνυμα αλλαγής της στρατηγικής, για την υλοποίηση νέων μεγάλων έργων υποδομής, δεδομένου ότι προσφέρεται εξειδικευμένη τεχνογνωσία, διασφαλίζεται η συντήρηση των έργων.
– ενσωματώθηκαν διεθνείς πρακτικές, εκσυγχρονίστηκε το θεσμικό πλαίσιο, όπως η αναθεώρηση του πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις και η καθιέρωση ιδιωτικής επίβλεψης στα δημόσια έργα. Επίσης υπήρξε καθιέρωση προτύπων προτάσεων από τον ιδιωτικό τομέα, η σύσταση Παρατηρητηρίου Τιμών και Προδιαγραφών, με ουσιαστική συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα.
– ανελήφθησαν πρωτοβουλίες, για την αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών. «Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που παρενέβη, κατορθώνοντας να διατηρήσει τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου».
Ειδικότερα για τα έργα που δρομολογούνται, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι:
– τις προηγούμενες ημέρες άρχισε η β’ φάση του διαγωνισμού του μεγάλου έργου παραχώρησης του ΒΟΑΚ, με προϋπολογισμό 1,7 δισ., με στόχο να επιβληθούν δεσμευτικές προσφορές τον Μάρτιο του 2023.
– τις επόμενες ημέρες προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τον προαστιακό της Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
– ως το τέλος του έτους, ξεκινάει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2, προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Το έργου είναι ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.
– θα δημοπρατηθεί το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό και ο οδικός άξονας Γιάννενα-Κακαβιά.
– την επόμενη Δευτέρα θα υπογραφεί η σύμβαση για το έργο Θεσσαλονίκη Flyover.
– τις επόμενες εβδομάδες συμβασιοποιείται σειρά έργων, όπως η παράκαμψη της Χαλκίδας, το έργο Μπράλος-Άμφισσα, το Καλαμάτα-Ριζόμυλος, Πύλος-Μεθώνη, το τμήμα ΒΟΑΚ Χερσόνησσος-Νεάπολη, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, οι 17 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας.
– μέσα στους πρώτες μήνες του 2023 θα συμβασιοποιηθούν έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4 δισ. ευρώ.

Ο κ. Καραγιάννης είπε ότι τα επόμενα χρόνια θα συνεχιστεί η δυναμική του κατασκευαστικού τομέα. Όπως ανέφερε, το ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευαστικά έργα θα φτάσει περίπου στο 8,1% από 4% που ήταν το 2020.