Μικρές και μεγάλες οφειλές προς την εφορία βρίσκονται στόχαστρο της ΑΑΔΕ η οποία «τρυπώνει» σε τραπεζικούς λογαριασμούς και αφαιρεί αντίστοιχα ποσά των χρεών.
Οι ενέργειες της Ανεξάρτητης Αρχής δεν μπορούν να χαρακτηριστούν εκ προοιμίου εκτός πλαισίου διότι η οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που υπέστησαν αυτή τη δοκιμασία, πρέπει να κάνουν το επόμενο βήμα που είναι η προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Ο πρώτος κώδικας που βρίσκεται υπό πίεση είναι ο GDPR.
Τα προσωπικά δεδομένα είναι ψηλά στην ατζέντα για τις τράπεζες και για το δημόσιο τομέα.
Όμως όλα μπορούν να συμβούν.
Οι οφειλέτες της εφορίας και ταυτόχρονα καταθέτες, το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουν ότι η ΑΑΔΕ … μπήκε στον τραπεζικό τους λογαριασμό και πήρε την αντίστοιχη ληξιπρόθεσμη οφειλή που υπήρχε στην εφορία.
Αντίστοιχα περιστατικά αποτελούν συζήτηση πολιτών που ο ένας με τον άλλον μεταφέρει την εμπειρία του και καταγράφεται ως αιφνιδιασμός της ΑΑΔΕ, αφού γίνεται χωρίς προειδοποίηση ενώ η εφορία δεν έχει ζητήσει ρύθμιση οφειλής.
Η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί τη διαδικασία ερώτησης προς τις τράπεζες, οι οποίες καλούνται να απαντήσουν αν τα προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη ταυτίζονται με τραπεζικό λογαριασμό κατάθεσης που περιέχει το ποσό της οφειλής.
Μόλις βεβαιωθεί ότι υπάρχει το απαιτούμενο ποσό η ΑΑΔΕ το «τραβάει» από το λογαριασμό χωρίς να δίνει σαφή πληροφόρηση στον καταθέτη και οφειλέτη.
Όσοι βρέθηκαν σε αυτή τη θέση ξεκίνησαν τη διαδικασία της ενημέρωσης από την τράπεζα, η οποία τους δίνει όλες τις πληροφορίες.
Ο ακατάσχετος λογαριασμός μέχρι τα 1250 μένει ανέπαφος από την ΑΑΔΕ και φιλοδοξεί ο οφειλέτης να έχει επιπλέον χρήματα από το όριο του ακατάσχετου λογαριασμού.
Οι ενδιαφερόμενοι που συνομίλησαν με την τράπεζα δεν κατανόησαν πως ξεπεράστηκαν τα εμπόδια που βάζει ο κανονισμός των GDPR
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλαίσιο GDPR δεν εφαρμόζεται εάν :
το υποκείμενο των δεδομένων είναι νεκρό
το υποκείμενο των δεδομένων είναι νομικό πρόσωπο
η επεξεργασία γίνεται από πρόσωπο που ενεργεί για σκοπούς εκτός του εμπορικού, επιχειρηματικού ή επαγγελματικού του πεδίου.
Η ΑΑΔΕ ξεχνά τα προσωπικά δεδομένα και υλοποιεί την αποστολή της για την είσπραξη των οφειλών προς το Δημόσιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κάθε τράπεζα έχει τη δική πολιτική απέναντι στην ΑΑΔΕ σχετικά με τις διαδικασίες ενημέρωσης για τους καταθέτες , οι οποίοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να δοκιμάσουν στη πράξη και άλλο τραπεζικό δίκτυο μεταφέροντας τα χρήματά τους.