Την εξαγορά του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Triathlon Holding GmbH ανακοίνωσε η Sunlight Group Συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας (Sunlight Group). «Η συμφωνία αυτή συνιστά mega-deal που επαναπροσδιορίζει και αλλάζει πλήρως το τοπίο στις βιομηχανικές μπαταρίες μολύβδου-οξέος και ιόντων λιθίου και δημιουργεί ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης και επέκτασης – πάντα με έμφαση στις ανάγκες των πελατών» σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Η συμφωνία εξαγοράς υπογράφηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2022 στο Μόναχο από τον Λάμπρο Μπίσαλα, διευθύνοντα σύμβουλο της Sunlight Group και τον Martin Hartmann, διευθύνοντα σύμβουλο της Triathlon Holding GmbH. Σε συνέχεια και της τυπικής έγκρισης της συναλλαγής από τις αρμόδιες επιτροπές ανταγωνισμού, θα ολοκληρωθεί η εξαγορά από τη Sunlight Group του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Triathlon Holding GmbH. Η εταιρεία Geraer Batterie Dienst GmbH, μέχρι πρότινος βασικός μέτοχος της Triathlon, θα διατηρήσει το 49% της εταιρείας, και ο κ. Hartmann θα παραμείνει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, ενώ η Sunlight θα εκπροσωπείται κατά πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο της Triathlon. Οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν την αυτόνομη επιχειρηματική λειτουργία τους και ταυτόχρονα θα αναζητήσουν συνέργειες σε υφιστάμενους αλλά και νέους τομείς δραστηριότητας, για να μεγιστοποιήσουν τις προσπάθειές τους να εξυπηρετήσουν την παγκόσμια αγορά.
Σημειώνεται ότι η Triathlon Holding GmbH δραστηριοποιείται δεκαετίες στην ανάπτυξη και συναρμολόγηση μπαταριών για τον κλάδο των intralogistics και τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, προσφέροντας καινοτόμα προϊόντα για μία σειρά βιομηχανικών οχημάτων για Κατασκευαστές Αρχικού Εξοπλισμού (OEMs), όπως τα περονοφόρα, τα παλετοφόρα και τα ανυψωτικά.
Με την εξαγορά, η Sunlight Group αναδεικνύεται, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, σε μία πραγματική παγκόσμια δύναμη στις μπαταρίες για εκτός δρόμου βιομηχανικά οχήματα που εξυπηρετεί τον πολύ σημαντικό κλάδο της ενδοεφοδιαστικής αλυσίδας (intralogistics), με μπαταρίες για περονοφόρα, παλετοφόρα, ανυψωτικά και αυτοματοποιημένα καθοδηγούμενα οχήματα (AGVs), αλλά και ρομποτικά συστήματα. Οι Sunlight και Triathlon δραστηριοποιούνται επίσης στην ανάπτυξη και παραγωγή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Τα συστήματα μπαταριών, δηλαδή, τα οποία χρησιμοποιούνται για να αποθηκεύουν την ενέργεια που παράγεται από τις ανανεώσιμες πηγές για τη σταθεροποίηση των δικτύων διανομής, αλλά και για αποθήκευση ενέργειας στις κατοικίες (homestorage). Η Sunlight Group θα διεκδικήσει ηγετικό ρόλο στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τον άνθρακα και στην ενεργειακή ασφάλεια, χάρη στη δυνατότητα της εταιρείας να αυξάνει την παραγωγική της δυναμικότητα και να αναπτύσσει καινοτομία στις τεχνολογίες μπαταριών, μολύβδου-οξέος και ιόντων λιθίου.
O συνδυασμός των τεράστιων παραγωγικών ικανοτήτων, αλλά και η δύναμη της καινοτομίας στο κομμάτι των τεχνολογικών εξελίξεων, φέρνει τη Sunlight Group στην πρώτη γραμμή του κλάδου. Η καινοτομία αποτελεί τομέα-κλειδί για τη Sunlight, καθώς επενδύει σημαντικά σε Έρευνα & Ανάπτυξη, και ειδικότερα στην τεχνολογία λιθίου. Πλέον, θα λειτουργεί πέντε ερευνητικά κέντρα, με περισσότερους από 200 ειδικούς επιστήμονες, ενώ αποκτά και δυνατότητα in-house παραγωγής ηλεκτρονικών πλακετών (Printed Circuit Boards) για μπαταρίες λιθίου.
Ο κύκλος εργασιών των Sunlight Group και Triathlon ξεπερνά συνδυαστικά το 1 δισ. ευρώ και αναμένεται να τριπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια μέσα από στοχευμένες προσπάθειες. Θα αξιοποιηθούν στο μέγιστο οι περισσότερες από 35 εγκαταστάσεις (παραγωγικές μονάδες και αποθηκευτικοί χώροι, κέντρα Έρευνας & Ανάπτυξης, γραφεία πωλήσεων και εξυπηρέτησης) που η Sunlight Group θα λειτουργεί πλέον σε 12 χώρες ανά τον κόσμο, απασχολώντας συνολικά 3.050 υπαλλήλους. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν τις προϋποθέσεις για σημαντική επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας και πλήρη καθετοποίηση. Επίσης, ενισχύουν το χαρτοφυλάκιο προϊόντων με νέες κατηγορίες και εφαρμογές, το δίκτυο υπηρεσιών after sales καθίσταται το μεγαλύτερο παγκοσμίως στον κλάδο, και διευρύνεται η γεωγραφική κάλυψη και η διάθεση προϊόντων πιο κοντά στον πελάτη.