Η είσοδος των γραφείων του ΤΕΕ στην Αθήνα - All rights reserved
Πηγή Εικόνας: Θοδωρής Καραουλάνης

Την αναγκαιότητα ένταξης του ανελκυστήρα στην ταυτότητα κτιρίου και την επέκταση της ηλεκτρονικής πληροφορίας, ώστε όλα τα ακίνητα να διαθέτουν μία σύγχρονη πληροφορία για τον ανελκυστήρα που διαθέτουν, υπογράμμισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, μιλώντας σε ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολογίας Ανελκυστήρων & Κυλιόμενων Κλιμάκων (Π.Ε.Τ.Α.Κ.). «Θα πρέπει να προχωρήσουμε με βήματα μπροστά για να υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο να μάθει, να εξελιχθεί και να είναι σύγχρονα εκπαιδευμένος ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στην δουλειά» υπογράμμισε επίσης ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ημερίδα της Π.Ε.Τ.Α.Κ. με τίτλο «Νέοι και ευκαιρίες στον κλάδο του ανελκυστήρα» διοργανώθηκε την Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, υπό την αιγίδα του ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ). Η ημερίδα επικεντρώθηκε στις επαγγελματικές προοπτικές και ευκαιρίες για τους νέους στον κλάδο του ανελκυστήρα, αλλά και για όσους ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία με ευρύτατη χρήση τεχνολογιών αιχμής. 

Στην έναρξη της ημερίδας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ. Παναγιώτης Ζήκος, πρόεδρος, Π.Ε.Τ.Α.Κ. – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OTIS Ελλάδος και Κύπρου, αναφέρθηκε στις βασικές θέσεις της Ένωσης, όσο αφορά στην αναγκαιότητα να εφαρμοστεί καλύτερα η πιστοποίηση ανελκυστήρα καθώς και την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα νέο ψηφιακό μητρώο με στόχο να δηλωθούν και να καταχωρηθούν όλοι οι ανελκυστήρες που υπάρχουν σήμερα από τους ιδιοκτήτες. Στο θέμα της εκπαίδευσης, όπως σημείωσε: «η ΠΕΤΑΚ θέλει να βοηθήσει την πολιτεία και να παράσχει υλικοτεχνική υποδομή που έχουμε στις εταιρείες μας για την εκπαίδευση ή να δώσουμε υλικοτεχνική υποδομή στα ΕΠΑΛ, στα ΙΕΚ, σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που ασχολούνται με την εκπαίδευση των νέων στον ανελκυστήρα για να γίνει καλύτερη η εκπαίδευσή τους, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο». Αναφέρθηκε επίσης, στην ακαδημαϊκή διασύνδεση μεταξύ του κλάδου και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. 

Ο κ. Κώστας Κουκούντζος, αντιπρόεδρος Π.Ε.Τ.Α.Κ, διευθύνων σύμβουλος της KLEEMANN S.A. χαιρέτισε τις εργασίες της ημερίδας και αφού αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Π.Ε.Τ.Α.Κ. προσκάλεσε όλους τους φορείς να συνεργαστούν για την καλύτερη εξέλιξη του κλάδου, αλλά και την ένταξη των νέων στην αγορά εργασίας του ανελκυστήρα. 

Στον χαιρετισμό του, ο υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε ότι, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, σχεδόν 500 εκατ. ευρώ είναι η συνεισφορά του κλάδου του ανελκυστήρα στο ελληνικό ΑΕΠ και ο κλάδος παρουσιάζει πολύ καλές προοπτικές ανάπτυξης, με πολλούς εγκατεστημένους ανελκυστήρες, 425.000 σύμφωνα με τα στοιχεία, που εξυπηρετούν καθημερινά 6 εκατ. συνανθρώπους μας. Επισήμανε, την βούληση του υπουργείου για την ενίσχυση του κλάδου της κατοικίας και τον κλάδο των κατασκευών που έχει ως αποτέλεσμα τις επόμενες μέρες να ψηφιστεί, ένα νέο νομοθετικό υπόμνημα του υπουργείου Οικονομικών με το οποίο θα ενισχύεται ακόμη περισσότερο ο τομέας της οικοδομής. 

Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, κ. Άγγελος Συρίγος, στον χαιρετισμό του, επισήμανε, μεταξύ άλλων, την ένταξη ενός συμπληρωματικού μαθήματος για τεχνικούς ανελκυστήρων στα πρότυπα ΕΠΑΛ, καθώς και την εισαγωγή μετα-λυκειακού έτους μαθητείας για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ. Ως προς τα ΙΕΚ, ο υφυπουργός Παιδείας προσέθεσε τον εμπλουτισμό του μητρώου των εκπαιδευτικών και με τη βοήθεια της Π.Ε.Τ.Α.Κ., ώστε να αναβαθμιστούν τα εργαστήρια στα τρία ΙΕΚ που διδάσκουν τη σχετική ειδικότητα και να αναθεωρηθεί το πρόγραμμά τους. 

Ακολούθησε ο χαιρετισμός του κ. Κυριάκου Φιλίνη, Policy Analyst του Τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του ΣΕΒ, ο οποίος αναφέρθηκε στα προγράμματα του ΣΕΒ, που ανταποκρίνονται ακριβώς στις ανάγκες των επιχειρήσεων σε συνεργασία με τους φορείς κατάρτισης τους, με αποτέλεσμα την επιτυχή εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού και την απορρόφησή τους σε επιχειρήσεις με καθεστώς πλήρους απασχόλησης και με ποιοτικές συνθήκες. 

Κατόπιν, ακολούθησε η ομιλία του κ. Χρύσανθου Γκολώνη, Μηχανολόγου – Μηχανικού, PAPPAS Elevators, εκπαιδευτικού, μέλους της Π.Ε.Τ.Α.Κ. ο οποίος υπογράμμισε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει σύνταξη σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και σύγχρονων εγχειριδίων σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς, οι οποίοι θα μεταφέρουν τις ανάγκες των συγκεκριμένων θέσεων εργασίας. 

Στο πάνελ συζήτησης με θέμα «Νέοι και ευκαιρίες στον κλάδο του ανελκυστήρα», η κ. Κατερίνα Οικονόμου – δ/ντρια της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αναφέρθηκε σε ένα κείμενο με το οποίο η γενική γραμματεία επικεντρώνεται στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο και στην επιδίωξη να δοθούν περισσότερα κίνητρα εξειδικεύοντας τις λειτουργίες του ενιαίου ψηφιακού μητρώου ανελκυστήρων, το οποίο θεσπίστηκε με τον νόμο 4712 του 2020 και με τον οποίο θα απλουστευθεί σειρά διαδικασιών από την καταχώρηση μέχρι την παρακολούθηση των ελέγχων και της συντήρησης των ανελκυστήρων. 

Ο κ. Αλέξανδρος Φλέγγας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ηλεκτρολόγων Ελλάδας (ΟΗΕ), δίνοντας αναλυτικά στοιχεία για την αποφοίτηση των νέων στον κλάδο του ανελκυστήρα κατέληξε ότι είναι απαραίτητοι οι διπλάσιοι απόφοιτοι στους τομείς εκπαίδευσης και αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα αναβάθμισης των ΙΕΚ. 

Ο κ. Λάζαρος Ασβεστόπουλος, Group Deputy General Manager της KLEEMANN SA, στη συνέχεια της συζήτησης επισήμανε ότι το πρόβλημα στον κλάδο έγκειται στο ότι δε γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου, ηλεκτρολόγοι εν προκειμένω, σε βάθος τον κλάδο του ανελκυστήρα. Υπογράμμισε ότι ο κλάδος του ανελκυστήρα δεν έχει ανεργία και προσφέρει ικανοποιητικές αμοιβές, αλλά λείπει η ανάλογη ενημέρωση στους μαθητές και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο γνωστικό αντικείμενο του ανελκυστήρα. 

Ο κ. Παρασκευάς Μιχαηλίδης, Ηλεκτρολόγος-Μηχανικός, εκπαιδευτικός συμπλήρωσε ότι αν υπήρχαν αρκετοί μαθητές και σπουδαστές, θα υπήρχαν και περισσότερες σχολές. Από την εμπειρία του συμπλήρωσε ότι περισσότερο από το 80% εκείνων που έχουν τελειώσει την ειδικότητα και έρχονταν να εξεταστούν στο τμήμα του για να λάβουν την πιστοποίηση, έρχονται σε πρακτική επαφή με τον ανελκυστήρα μετά από 4 εξάμηνα. 

Τέλος, ο κ. Γιώργος Βούτσινος, γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πρότεινε την εφαρμογή μίας δοκιμαστικής εισαγωγής μαθήματος των ανελκυστήρων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ειδικοτήτων ηλεκτρολογίας, ηλεκτρονικής και αυτοματισμού στα πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, καθώς και για το 2024-25 μία δοκιμαστική εισαγωγή ειδικότητας τεχνικού ανελκυστήρα, στην οποία θα μπορούν να εγγραφούν μαθητές του μηχανολογικού και του ηλεκτρολογικού τομέα. Όλα αυτά προφανώς απαιτούν σύνταξη και εφαρμογή ενός νέου προγράμματος σπουδών, όπως σημείωσε.