Στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρχουν 25.000 σημεία φόρτισης για ηλεκτροκίνηση σε όλη τη χώρα, το 2030. Αυτό αναφέρθηκε στο Green Transport Conference, το οποίο διοργανώθηκε πρόσφατα στην Πάτρα, ενώ η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπολογίζει ότι το 2030 θα κινούνται 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε Πάτρα, Αγρίνιο, Μεσολόγγι και Αιγιαλεία. Σύμφωνα με απολογιστική ανακοίνωση για το συνέδριο, οι ομιλητές σημείωσαν ότι ο κόσμος ολόκληρος θα είναι πολύ διαφορετικός το 2050 σε σχέση με αυτό που γνωρίζουμε σήμερα κι αυτό θα οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στη μαζική στροφή του πλανήτη στην «πράσινη» μετακίνηση.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η γενική γραμματέας ενέργειας και ορυκτών πρώτων υλών Αλεξάνδρα Σδούκου ανέφερε ότι: «Η Ελλάδα έπρεπε να διανύσει πολύ μεγάλη διαδρομή μέσα σε ελάχιστο χρόνο για την πράσινη μετάβαση, όμως τα καταφέραμε. Ενώ δεν παραλάβαμε τίποτα, σήμερα βρισκόμαστε στην 1η θέση στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις 27 χώρες της Ευρώπης και εντός του 2022 θα ξεπεράσουμε τους στόχους του εθνικού σχεδίου».
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς από την πλευρά του σημείωσε: «Στόχος μας είναι το 2030 να έχουμε 25.000 σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα. Πιστεύουμε ότι θα ξεπεράσουμε αυτούς τους στόχους, είμαστε στον σωστό δρόμο, ενώ ο κόσμος και η αγορά προσαρμόζονται συνεχώς στην πράσινη μετάβαση. Επιτέλους, μπήκε στη σωστή κατεύθυνση και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία».
Ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου Γιάννης Σταθόπουλος ανέφερε: «Από το 2019 μέχρι σήμερα ο ρυθμός χρηματοδότησης είναι 40 φορές μεγαλύτερος από ό,τι στο παρελθόν. Έχουμε αγκαλιάσει 328 δήμους της χώρας, σχεδόν δηλαδή ολόκληρη την Ελλάδα, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς κομματικά κριτήρια».
Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος ανέφερε ότι: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπολογίζει ότι το 2030 θα κινούνται 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε Πάτρα, Αγρίνιο, Μεσολόγγι και Αιγιαλεία. Ηλεκτροκίνηση, υδρογόνο και αέριο, οι νέες πηγές ενέργειας που θα αλλάξουν τον τρόπο μετακίνησής μας και θα μειώσουν τους 8.500 θανάτους που, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, καταγράφονται κάθε χρόνια στη χώρα μας και οφείλονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση».
Ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης τόνισε: «Κοινός μας στόχος είναι το να μειώσουμε την ανάγκη να έχουμε ανάγκη από ενέργεια. Το μεγάλο κάδρο είναι να επιβιώσει ο πλανήτης και να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Ο δήμος Πατρέων έχει ήδη μπει στη σχετική διαδικασία».
Ο πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτων Μαρλαφέκας είπε από την πλευρά του: «…Οι ενεργειακοί πόροι είναι πεπερασμένοι σε σχέση με τις ενεργειακές ανάγκες και τον υπερπληθυσμό της Γης, αλλά και την επικείμενη επισιτιστική κρίση. Η χώρα μας πρέπει να στηρίξει την αυτονομία της, για να ορίσουμε μόνοι μας την τύχη μας».
Ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Λάμπρος Δημητρογιάννης: «Η Δυτική Ελλάδα ήταν η πρώτη Περιφέρεια της χώρας που ανέπτυξε συγκεκριμένο πλάνο ηλεκτροκίνησης. Προβλέψαμε εγκαίρως και τη μεγάλη ανάγκη, αλλά είδαμε ταυτόχρονα και τη χρυσή ευκαιρία. Το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι σε βρεφική ηλικία. Πρέπει να του δείξουμε φροντίδα για να μεγαλώσει σωστά. Η ουσία είναι ότι στο νέο παραγωγικό μοντέλο, η ηλεκτροκίνηση βοηθάει πολύ στη βιώσιμη ανάπτυξη. Ειδικά στη σημερινή συγκυρία οφείλουμε να χαράξουμε την ενεργειακή μας πολιτική με τέτοιο τρόπο ώστε να παράξουμε αυτάρκεια».
Η βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου σημείωσε: «Η πράσινη μετάβαση δεν θα μας οδηγήσει σε έλλειψη ανταγωνιστικότητας, αλλά αντίθετα σε νέες επενδύσεις που θα δημιουργήσουν καινούργιους κύκλους οικονομίας, νέες καινοτομίες και πράσινες θέσεις εργασίας. Υπάρχουν τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία για να πετύχουμε. Υπάρχουν κονδύλια από ΕΣΠΑ, από το Ταμείο Ανάπτυξης, από το Πράσινο Ταμείο, από τα προγράμματα Εξυπνων Πόλεων και πολλά άλλα για να βοηθηθούμε στη μετάβαση».
Η αναπληρώτρια τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος ΣΥΡΙΖΑ, εκπρόσωπος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα ανέφερε: «Πιστεύουμε στον πράσινο μετασχηματισμό. Κάποια πράγματα, όμως, στη χώρα μας παραμένουν σε βρεφικό στάδιο και η κυβέρνηση κάνει μόνο επιφανειακές κινήσεις με περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η πράσινη μετάβαση δεν γίνεται με την κοινωνία απέναντι, αλλά με το να συμμετέχει ενεργά».
Ο βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μάρκου ανέφερε από την πλευρά του: «Βρισκόμαστε ακόμη σε πρώιμη φάση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της κλιματικής αλλαγής, όμως ευαισθητοποιούμαστε σιγά-σιγά, άλλοι στην τεχνολογία, άλλοι στην πολεοδομία, κλπ. Νιώθω ότι έγινα σοφότερος από τις εισηγήσεις των επιστημόνων και μόνο. Ακούγοντας, όμως, τους δύο γενικούς γραμματείς ήταν σαν να έβλεπα ταινία επιστημονικής φαντασίας. Είμαστε τελευταίοι στην προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων!».
Ο πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής σημείωσε: «Όταν υπογράφεις μια συμφωνία, όπως π.χ. η Πράσινη Συμφωνία, θα πρέπει να δώσεις κίνητρα σε όλους τους πολίτες για να ενεργοποιηθούν. Θα ήταν εξαιρετικό η χώρα μας να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη μεταβολή, γιατί αυτό μπορεί να προκαλέσει συνολικό μετασχηματισμό στο παραγωγικό μοντέλο της κοινωνίας μας. Όλοι μας βλέπουν ως καταναλωτές. Πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλία για να το αντιστρέψουμε αυτό. Και η πράσινη μετάβαση να γίνει με όρους εθνικής παραγωγικής ανασυγκρότησης».