Στον συνολικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική, καθώς και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη (είτε θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα και θα αλλάξουν την εικόνα του Λεκανοπεδίου) αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Δίνοντας τις βασικές κατευθύνσεις του σχεδιασμού του υπουργείου, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «η λογική μας είναι να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό με την επέκταση του δικτύου σταθερής τροχιάς και των οδικών αξόνων». Για τον λόγο αυτό τόνισε, ότι «κινηθήκαμε γρήγορα για να αντιμετωπίσουμε τις εκκρεμότητες που υπήρχαν και παραδώσαμε στην κυκλοφορία τους τρεις σταθμούς της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά». Υπενθύμισε ότι «κανείς δεν πίστευε πως το έργο θα ολοκληρωθεί, αλλά το δώσαμε στην κυκλοφορία, και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από τις 11 έως τις 31 Οκτωβρίου, πάνω από 50.000 πολίτες χρησιμοποιούν καθημερινά τους τρεις νέους σταθμούς».
«Χρειαζόμαστε περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μετρό» υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών και έκανε γνωστό ότι «έως το τέλος του 2022 θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμή 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και ‘Αγ. Νικόλαος».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί και ο προαστιακός Δυτικής Αττικής, που μαζί με τους διαγωνισμούς επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο που ήδη ‘τρέχουν’ θα ενισχύσουν σημαντικά το δίκτυο».
«Ουσιαστικά, θα έχουμε σε εξέλιξη τρεις διαγωνισμούς για την ενίσχυση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη Γραμμή 4 του μετρό, η κατασκευή της οποίας έχει ξεκινήσει, και όπως είπε, «με τη νέα γραμμή μετρό θα καταφέρουμε να πυκνώσουμε τους σταθμούς στο κέντρο της Αθήνας». Όπως εξήγησε «η Γραμμή 4 του μετρό θα απορροφήσει σημαντική κίνηση, καθώς καθημερινά θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες».
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην ανάγκη ενίσχυσης του τροχαίου υλικού, τονίζοντας ότι «στις αρχές του 2023 θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την προμήθεια 15 νέων συρμών, ενώ έχουμε και την ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1».
Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, σημείωσε ότι «ο στόχος είναι, αρχές του 2023 να φτάσουν τα πρώτα λεωφορεία και να αυξήσουμε τον στόλο».
Προχωρούν τα οδικά έργα της Αττικής
Σχετικά με την επέκταση του δικτύου των οδικών αξόνων στην Αττική, ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε ότι «έως το τέλος του 2022 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, που με τους τρεις αναβαθμισμένους κόμβους σε Ναυπηγεία, Σκαραμαγκά και Σχιστό θα αποφορτίσει τη δυτική πλευρά της πόλης».
Σημαντική ανακούφιση, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, αναμένεται και από την επέκταση της Λ. Κύμης. «Το έργο της κατασκευής της επέκτασης της Λ. Κύμης ξεκινά στις αρχές του 2023, θα έχει μήκος 3,5 χλμ. και τη μεγαλύτερη αστική σήραγγα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «προχωράμε και στις μεγάλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως».
«Το Ελληνικό θα αλλάξει όλο το νότιο κομμάτι της Αττικής και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούν να μετακινούνται με άνεση» τόνισε.
Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον Κηφισό, ο κ. Καραγιάννης, αφού επισήμανε ότι αποτελεί αρμοδιότητα της Περιφέρειας, πρόσθεσε ότι «είμαστε σε επαφή με την Περιφέρεια, συζητούμε κάποιες σημειακές παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν».
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε επεξεργαστεί και υλοποιούμε ένα συνολικό σχέδιο για τις μετακινήσεις στην Αττική, όπου για 15-18 χρόνια δεν είχαν γίνει μεγάλα έργα υποδομής, και να αντιμετωπίσουμε ολιστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα».
Μέχρι τέλος του έτους το ν/σ για γρήγορες αποζημιώσεις και εκδόσεις αδειών σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές
«Άμεσα μέχρι το τέλος του έτους, θα προχωρήσουμε στην αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την αποκατάσταση των ζημιών και ιδίως των κτιρίων από τις φυσικές καταστροφές» προανήγγειλε στο μεταξύ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο απάντησής του σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη για τις επισκευές και ανακατασκευές κτηρίων των σεισμοπλήκτων της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε πως «ήδη στο υπουργείο έχουμε έτοιμο σχεδόν το σχέδιο νόμου, που το αμέσως επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουμε και στο υπουργικό συμβούλιο, ώστε να προχωρήσουμε και να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες, προκειμένου να αποδίδονται πολύ πιο γρήγορα οι αποζημιώσεις και να μειώνεται σημαντικά ο χρόνος έκδοσης των αδειών επισκευής, ώστε πραγματικά αυτή η γάγγραινα που ταλαιπωρεί τους πληττόμενους πολίτες από φυσικές καταστροφές, να προχωρά πολύ πιο γρήγορα».
Ο υφυπουργός επισήμανε πως η κυβέρνηση έχει επιδείξει σε όλες τις φυσικές καταστροφές την άμεση στήριξη στους πληγέντες «κάνοντας πολλά βήματα σε ό,τι αφορά την κρατική αρωγή σε σχέση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν». Πάντα, συμπλήρωσε «υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης – και γι’ αυτό ερχόμαστε με ένα νέο θεσμικό πλαίσιο να λύσουμε παθογένειες και προβλήματα ετών». Ειδικά για τους σεισμόπληκτους του Αρκαλοχωρίου, ανέφερε πως «ο αριθμός των αυτοψιών που έχουν γίνει είναι ρεκόρ για μια περιοχή». Η κυβέρνηση είπε, βρέθηκε εκεί από την πρώτη στιγμή. Ιδρύθηκαν τμήματα στο Ηράκλειο και στο Αρκαλοχώρι. Προκηρύξαμε και προσλάβαμε υπαλλήλους και η υπηρεσία είναι στελεχωμένη. Μάλιστα, στις πλημμύρες που έγιναν πριν από μερικές ημέρες, η υπηρεσία μας συνέδραμε και σε αυτό το κομμάτι και βάζουμε πλάτη σε όλα τα ζητήματα που μας ζητά η Περιφέρεια Κρήτης. Το ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και οι αρμόδιοι ιδιώτες μηχανικοί δεν μας έχουν φέρει τις μελέτες για να έχουμε τις κοστολογήσεις, αυτό δεν είναι δική μας αρμοδιότητα. Όμως δεν μπορούμε να αποζημιώνουμε και χωρίς να έχουμε μελέτες και τα απαραίτητα χαρτιά, γιατί διαχειριζόμαστε δημόσιο χρήμα.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, παρατήρησε πως οι αποζημιώσεις στους πληγέντες της Κρήτης εξαγγέλθηκαν, αλλά αυτοί χρήματα δεν βλέπουν. Τα χρήματα, είπε ο βουλευτής, έχουν εγκλωβιστεί στους λογαριασμούς, ενώ και αυτά δεν επαρκούν για το συνολικό εύρος της ζημιάς που έχουν υποστεί οι κάτοικοι της περιοχής. Έχετε βάλει «κόφτη» στα 150 τ.μ. για αποζημίωση, και όχι για το σύνολο των τετραγωνικών που έχουν καταστραφεί, είπε ο κ. Συντυχάκης. Η κρατική αρωγή στα κόκκινα κτήρια καλύπτει μόνο το 80% μέσω της στεγαστικής συνδρομής και όχι το 100%. Αντί να ενισχυθούν οι πολεοδομίες των δήμων με επιπλέον προσωπικό ή να ιδρυθούν καινούργιες, για να μπορεί να ανταπεξέλθει στην έκδοση των νέων οικοδομικών αδειών, εσείς εναποθέτετε όλη την ευθύνη έκδοσής τους σε ιδιώτες μηχανικούς. Το κάθε κίτρινο κτίριο για να λάβει κρατική αρωγή μέσω της στεγαστικής συνδρομής, χρειάζεται μια πολυδαίδαλη και κοστοβόρα διαδικασία, και το πραγματικό κόστος που τελικά καλύπτει είναι 45% έως 50% του πραγματικού κόστους επισκευής. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα πράσινα κτίρια.